Kotimaisen digimarkkinoinnin käännekohdassa
Kerroimme viime viikolla Aina tulee sanomista LIVEssä, että olemme suomalaisen digimarkkinoinnin käännekohdassa. Se on paljon sanottu.
Käännekohta näkyy konkreettisesti siinä, että julkaisimme uusia tuotteita ja palveluita ostopolun kaikkiin vaiheisiin: brändimainonnasta konversioon, mutta myös olemassa olevien asiakkaiden tavoittamiseen. Tuloksiin tähtäävään tekemiseen tarjoamme tulospohjaisesti hinnoittelut tuotteet.
Sanoman B2B:n kaupallinen johtaja Tuomas Airisto myös lupasi avauspuheenvuorossaan, että tavoitteemme on tuoda tämän vuoden aikana kaikkien saataville myös Sanoma Ad Manager -palvelu mainonnan ja kohderyhmien hallintaan.
Digimarkkinointi on suuren muutoksen keskellä ja uutuuksissa on kyse myös valmistautumisesta kolmannen osapuolen evästeiden kuolemaan. Mukautetut yleisöt -palvelu mahdollistaa sähköposti- ja puhelinnumeropohjaisen mainonnan kohdentamisen, riippumatta kolmannen osapuolen evästeiden kohtalosta. Mukautetut yleisöt on tarjolla pilottiasiakkaille heti, ennen Sanoma Ad Managerin kautta tulevaa laajempaa saatavuutta.
Uusien tuotteiden joukossa on myös ensimmäistä kertaa markkinalla tarjolla oleva Somenosto (”social display”), jonka avulla sosiaalisen median kampanjoita ja tekemistä voi tukea kotimaisen median tavoittavuudella.
Käännekohta ei kuitenkaan ole vain se mitä julkaisimme nyt, vaan käännekohta tarkoittaa myös uutta suuntaa. Olemme jo vahvoja brändimainonnassa, mutta kansanväliset kilpailijat ovat ajaneet ohi etenkin tulospohjaisessa tekemisessä. Käännekohta tarkoittaa sitä, että kirimme eroa kiinni.
Haluamme olla kotimainen vaihtoehto digimarkkinoinnin kaikissa vaiheissa, ja kilpailukyinen myös ostamisen, optimoinnin ja asioinnin helppoudessa. Tehtävä ei ole helppo eikä kehitystyö ole nyt ohi. Haluamme tehdä kehitystyötä yhdessä teidän, asiakkaidemme kanssa, ja pyydämme teitä mukaan tästä käännekohdasta alkaneelle yhteiselle matkalle.
Jaakko Kuivalainen on Sanoman B2B-toimintojen digijohtaja