4 vinkkiä uutiskirjemainonnan tehostamiseksi
Uutiskirje on tehokas tapa tavoittaa nykyisiä ja potentiaalisia asiakkaita. Yleisö on jo valmiiksi osoittanut kiinnostusta tai ehkä jopa ostanutkin. Uutiskirjeen vastaanottajille tuotetaan usein arvokasta sisältöä ja jakelu on suhteellisen edullista.
Heikkouksiakin löytyy. Esimerkiksi avausprosentit jäävät useimmiten jopa yllättävän pieneksi, jolloin sisällön tuotannon kustannus yhtä tavoitettua lukijaa kohti kasvaa suureksi. Jos lähetät useita kirjeitä viikossa, toiston rakentaminen voidaan kokea roskapostiksi. Tilaajamääriä ei voi kasvattaa uutiskirjeen avulla, ellei vastaanottaja välitä kirjeitä eteenpäin.
Seuraavassa muutamia vinkkejä siitä, miten voit Sanoman Mukautettuja yleisöjä hyödyntämällä ratkaista edellä mainittuja haasteita.
- Jos seuraat ketkä avaavat uutiskirjeitäsi, voit luoda yleisön heistä, jotka eivät ole kirjettä avanneet. Kun julkaiset sisällön myös omissa kanavissasi, voit esimerkiksi natiivimainonnan kaltaisilla nostoilla jaella viestiä myös heille, joilla kirje jäi sähköpostin filtteriin.
- Jos viesti tuli läpi, mutta otsikko ei inspiroinut avaamaan, voit käyttää viestin kohdentamisessa lisäksi esimerkiksi kiinnostuksen kohteita tai demografioita. Kiinnostuksen voi herättää näyttämällä eri yleisölle erilaista, juuri heitä puhuttelevaa otsikkoa.
- Digimainonnassa toistolla saadaan vaikuttavuutta. Kertomalla samalle uutiskirjeyleisölle viestiä myös digimainonnan avulla, toistoa voi rakentaa ilman pelkoa roskapostimielikuvan syntymisestä.
- Mukautettujen yleisöjen avulla luotuihin yleisöihin saadaan yhdistettyä selaushistoria, ja siten niistä voidaan luoda look-a-likeja, eli samankaltaisia yleisöjä. Näin voit löytää itsellesi helposti myös uutta potentiaalista uutiskirjeen tilaajayleisöä, joille kannattaa kohdentaa tilaajarekrykampanjointia.
Kirjoittaja vastaa Sanomalla datapalveluiden liiketoiminnasta
Tutustu Mukautet yleisöt -palveluun, joka mahdollistaa mainonnan tehokkaamman kohdentamisen Sanoman digimedioissa. Palvelun avulla hyödynnät asiakkaidesi asiakasrekisterissä olevaa dataa ja tavoitat juuri ne asiakkaat, jotka ovat kiinnostuneet tuotteesta, aktivoit passivoituneita asiakkaita ja laajennat asiakaskuntaa kokonaan uusiin kohderyhmiin omaan dataan perustuvien look-a-like-yleisöjen avulla.
Kiinnostuitko?