Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Digimainonta tehostaa kaikenkokoisia printtikampanjoita

Printtimainonta tehostuu, kun kohderyhmä kohtaa mainostajan viestin myös muualla kuin aamiaispöydässä. Lue vinkit lehtimainonnan ja digitaalisen mainonnan yhdistämiseen.
20.5.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Lehtimainonnalla on Suomessa jo satojen vuosien perinteet – eikä suotta. Printti on luottamusta herättävä ja näppärä tapa mainostaa: esimerkiksi paikallisella sanomalehdellä tavoitetaan oikean alueen asiakaskunta aamiaispöydässä, samalla kun he suunnittelevat päiväänsä. 

Mainostajana saat printtikampanjaasi kuitenkin enemmän tehoa, kun viestisi toistuu läpi lukijoiden mediapäivän. Siksi lehtimainonta kannattaakin yhdistää verkkomainontaan medioissa, joiden ääressä asiakkaat viihtyvät pitkin päivää; lounaalla, iltapäivän kahvitauolla ja illallakin, tietää Sanoman Myyntipäällikkö Heidi Kurppa.

Ja huomio: jos et ole vielä kokeillut digitaalista mainontaa printtimainonnan vahvistajana, niin jutun lopusta löydät helpot ensiaskeleet verkkomainonnan kokeiluun!

Etusivun mainonta on kuin etusivun uutinen

Sanomalehtien suuret mainoskoot on jo totuttu “bundlaamaan”, eli useimmiten sanomalehden etusivun mainokseen sisältyy myös digitaalinen etusivu. Digietusivu on näyttävä verkkomainos, joka näytetään jokaiselle mediaan saapuvalle lukijalle. Useimmissa medioissa myös monet muut mainoskoot näkyvät samana päivänä sekä painetussa lehdessä että digimainoksena lehden verkkosivuilla, sisältäen sovitun määrän mainosnäyttöjä. 

Tätä pakettiin kuuluvaa digiulottuvuutta ei kannata missään nimessä jättää hyödyntämättä, sillä painetun lehden tilaajien lisäksi median verkkosivuja lukevat myös digitilaajat, usein printtimedian uskollisia tilaajia hieman nuoremmat ja aktiivi-ikäiset lukijat. Kun tavoitat mainoksellasi myös heidät, kasvaa kampanjasi kokonaistavoittavuus alueellasi. 

Digimainonta on myös mainio tapa vaikuttaa ostopäätöksiin. Päivittäisiä ostopäätöksiä tekevät käyttävät verkkomedioita aktiivisesti, pitkin päivää, eli myös silloin, kun he vaikkapa iltapäivällä suunnittelevat kotimatkan kauppareissuaan. Samalla, kun tavoitat heidät, puhuttelet myös nuorempaa sukupolvea ja kasvatat heistä yrityksellesi tulevia asiakkaita. 

Pienemmät printin mainoskoot ja digiä rinnalle: loistava vaihtoehto jatkuvaan mainontaan

Moni kivijalkaliike ja paikallinen yritys mainostaa sanomalehdessä säännöllisesti, usein hieman pienemmillä ilmoituksilla. Digimainonnalla voit vahvistaa myös tällaisia säännöllisiä, jatkuvia kampanjoita huomattavasti. 

Esimerkiksi Sanoman alueellinen digimainonta näkyy sekä alueen sanomalehden verkkosivuilla, että lisäksi alueen asukkaille silloin kun he vierailevat Sanoman valtakunnallisissa verkkomedioissa, kuten IS.fissä. 

Eli käytännössä: jos mainostat esimerkiksi Satakunnan kansan printtilehdessä ja hankit samalle ajankohdalle verkkokampanjan Satakunnan alueelle, näkyy mainoksesi painetun lehden ja näköislehden lisäksi myös niille satakuntalaisille, jotka lukevat uutisia Satakunnan Kansan verkkopalvelussa, HS.fissä ja Iltasanomat.fissä.

Esimerkki tavoittavuuksien kasvattamisesta printtiä ja digiä yhdistämällä:

  • Ilmoitus Satakunnan Kansassa sekä viikon mittainen verkkokampanja satakunnankansa.fissä ja Satakunnan seudulle kohdennettuna Sanoman verkostossa tavoittaa 96% satakuntalaisista.  Kun ilmoituksella lehdessä ja näköisversiossa tavoittaa 67% satakuntalaisista.
  • Ilmoitus Aamulehdessä sekä viikon mittainen verkkokampanja aamulehti.fissä ja Pirkanmaalle kohdennettuna Sanoman verkostossa tavoittaa 71% pirkanmaalaisista. Kun ilmoituksella lehdessä ja näköisversiossa tavoittaa 63% pirkanmalaisista viikon aikana.
  • Ilmoitus Hesarissa sekä viikon mittainen verkkokampanja hs.fissä ja PK-seudulle kohdennettuna Sanoman verkostossa tavoittaa 92% pääkaupunkiseudun asukkaista. Kun ilmoituksella lehdessä ja näköisversiossa tavoittaa 59% pääkaupunkiseutulaisista.

KMT 2020 ja Kantar Mind Kuluttaja 7-12/2020

Sanomalehti on erinomainen mediaympäristö – myös verkossa

Laadukkaissa medioissa nähtävän alueellisen digikampanjan paras puoli on se, että pääset mainostajana mukaan oman kaupunkisi uutisiin ja ajankohtaisaiheisiin sekä lehdessä että paikallismedian sivustolla – ja samanaikaisesti myös valtakunnan puheenaiheiden yhteyteen, oli kyse sitten päivän polttavista uutisista, viihteen ilmiöistä tai urheilusta. 

Suomalaiset myös luottavat sanomalehtiinsä: IRO researchin Uutismedian liitolle tekemässä tutkimuksessa 89 % suomalaisista kertoi pitävänsä luotettavuutta uutis- ja ajankohtaismedian tärkeimpänä ominaisuutena. Sanomalehdillä onkin läpi historiamme ollut myös tärkeä yhteiskunnallinen rooli, joka korostuu entisestään näinä aikoina, kun lähes kuka tahansa voi polkaista käyntiin oman agendansa mukaisia verkkosivustoja. 

Paikallismediat ja sanomalehdet ovat myös omilla alueillaan äärettömän vahvoja. Lukijat ovat sitoutuneet lehtiin ja lukevat sekä printti- että verkkolehteä säännöllisesti.  Iltapäivälehden verkkosivuilla tavoitat heidän lisäkseen myös ne lukijat, jotka eivät syystä tai toisesta ole tilanneet printti- tai digilehteä.

Näin rakennat yhdistetyn printti- ja digikampanjan omalla alueellasi

Aloita kokeilemalla. Jos olet mainostanut säännöllisesti printissä esimerkiksi viikoittain, tee printin rinnalla jatkuvaa digikampanjointia esimerkiksi klikkihinnoiteltuna. Silloin tiedät tarkkaan, montako mainosklikkiä kampanjasi tulee tuomaan ja paljonko maksat yhdestä klikistä sovittuna kampanja-aikana. 

Hyödynnä jo kerran suunniteltu ilmoitusaineisto myös toisessa mediassa. Tarvittaessa saat ammattilaisemme avun myös mainosten muokkaamiseen printistä digiin sopiviksi. 

Haluatko jutella tarkemmin siitä, miten yhdistää printti- ja digimainontaa tuloksekkaasti, alueellisesti tai valtakunnallisesti? Jätä yhteydenottopyyntö ja palaamme oitis asiaan!

Haluatko tutustua digimainontaan? Ota avuksesi Digimainonnan aloitusopas. Se on mainio tuki digimainonnan aloittamiseen, ja se tarjoaa myös ideoita, ehdotuksia ja esimerkkejä onnistumisista.

Lataa maksuton opas!

Tagit

Digiratkaisut Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • HS Koulutusliite ja Aamulehden Opinnot ja Ura -teema tavoittavat opiskelijat ja heidän vanhempansa

    Hesarin Koulutusliite ilmestyy 26.1.2024 ja Aamulehden Opinnot & Ura -teema 30.1.2024. Koulutukseen ja uravalintoihin liittyviä asioita käsitellään näissä liitteissä monipuolisesti ja kiinnostavista näkökulmista.

    Tagit

    Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2023
    Lue lisää
  • Sanoman uutis- ja aikakausmediat tavoittavat 91% suomalaisista

    Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana, alueellisilla medioilla on vahva asema markkina-alueillaan ja aikakausmedioissa lukijamäärien kasvua myös printissä.

    Tagit

    Printtiratkaisut Aikakausmedia Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2023
    Lue lisää
  • Valtakunnallista ja alueellista vaikuttavuutta – Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan etusivut 2024 ovat nyt varattavissa

    Monikanavainen etusivu on ohittamaton mainospaikka. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja saat aikaan toimintaa.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2023
    Lue lisää
  • Helsingin Sanomien sisältökattaus uudistuu

    HS panostaa painetun lehden kehittämiseen ja tuo runsaampaa sisältöä ja lisää visuaalisuutta viikonloppuun. Arkipäivien lehdissä painottuvat enemmän uutiset.

    Tagit

    Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    21.9.2023
    Lue lisää
  • Digital Commerce Finlandin tavoitteena on auttaa digitaalista kauppaa kasvamaan – Sanoma mukana tukemassa yhteiskunnallisen yrityksen toimintaa

    Digital Commerce Finland haluaa kiihdyttää digitaalisen kaupan kasvua tavoitteenaan luoda maailman kilpailukykyisin digitaalisen kaupan yhteisö Suomeen. Uuteen yhteisöön kutsutaan mukaan niin verkkokauppoja ja kaupan alan pk-yrityksiä kuin digikaupasta kiinnostuneita ja siihen vaikuttavia tahoja.

    Tagit

    Digiratkaisut
    Julkaistu
    19.9.2023
    Lue lisää
  • Fundun HS etusivu toi huikean piikin Google-hakuihin ja sivustoliikenteeseen

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Elokuun valinta on Fundun visuaalisesti pelkistetty HS etusivu.

    Tagit

    Printtiratkaisut Kuukauden kamppis Uutismedia
    Julkaistu
    15.9.2023
    Lue lisää
  • Sanoma ostaa Länsi-Suomi- ja Raumalainen-lehdet – tavoitteena kasvu Satakunnassa ja kestävä digiajan alueellinen uutismedia

    Kauppa vahvistaa Sanoman alueellisen uutismedian tavoittavuutta ja asiakaskantaa Satakunnan alueella.

    Tagit

    Uutismedia
    Julkaistu
    30.8.2023
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu - loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Muistatko vielä ajan, jolloin uuden vuoden jälkeiset tammialet olivat tarjoushaukan vuosittainen kultakausi? Ne ajat ovat takanapäin, sillä loppuvuodesta on tullut kuin varkain vuoden tärkein ostosralli – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti myyntisesonki.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    25.8.2023
    Lue lisää
    Black Friday ja joulusesonki on lahjaostosten aikaa
  • Pienen ja aloittavan yrityksen markkinointi: näin mainonta auttaa asiakashankinnassa

    Aloittavan yrityksen markkinointi tähtää asiakashankintaan. Se onnistuu, kun perusasiat ovat hallussa. Lue, miten pienen yrityksen markkinointi ja mainonta kannattaa aloittaa!

    Tagit

    Digiratkaisut
    Julkaistu
    28.7.2023
    Lue lisää
    pienen_ja_aloittavan_yrityksen_markkinointi
  • Mustin ja Mirrin visuaalisesti hieno Tällaisia me olemme -kampanja on kesäkuun Kuukauden kamppis

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Musti ja Mirri viesti lemmikkitutkimuksensa tuloksia upeilla Meeri Koutaniemen kuvilla lemmikeistä ja niiden omistajista.

    Tagit

    Aikakausmedia Digiratkaisut Kuukauden kamppis Uutismedia
    Julkaistu
    30.6.2023
    Lue lisää
  • Vain toimiva mainos saa aikaan tuloksia - Millainen on hyvä bannerimainos?

    Graafisen suunnittelun ammattilaisemme toteuttavat toimivia ja näyttäviä mainosaineistoja, jotka varmasti houkuttelevat klikkaamaan.

    Tagit

    Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    23.6.2023
    Lue lisää
    toimiva_mainos
  • Napakat ja toimivat mainostekstit – Vinkit tekstien terävöittämiseen

    Näillä vinkeillä onnistut laatimaan napakoita ja toimivia mainostekstejä.

    Tagit

    Printtiratkaisut Aikakausmedia Kotisivut Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Natiivimainonta Sisältömarkkinointi Uutismedia
    Julkaistu
    20.6.2023
    Lue lisää
    mainostekstit
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland