Biolan on saanut ohjelmayhteistyöllä vaikuttavuutta ja pitkäaikaista näkyvyyttä
Biolan ja Huvila & Huussi ovat tehneet yhteistyötä jossain muodossa koko ohjelman historian ajan. Ohjelmayhteistyöllä Biolan on saanut pitkäaikaista näkyvyyttä ja linkittynyt vahvasti ohjelman teemoihin.
”Kohderyhmä on juuri oikea meidän tuotteillemme, ja näkyvyys ohjelman sisällössä meille luontainen”, toteaa Biolanin markkinointipäällikkö Anna Perttu.
Vuosien varrella useita uudistuksia kokeneen Huvila & Huussin tekijätiimi on matkan varrella vaihtunut, mutta yhteyshenkilöt Sanoman puolella ovat säilyneet.
”Pitkän yhteisen historian yksi tekijä on sujuva yhteistyö. Toiveitamme on kuunneltu, ja meitä on pidetty ajan tasalla”, Perttu sanoo.
”Sanoman vastinpareistamme on tullut melkoisia liiketoimintamme asiantuntijoita vuosien mittaan. He tuntevat tarpeemme ja tietävät, mitä odotamme yhteistyöltä”, Biolanin myynti- ja markkinointijohtaja Iikka Helin komppaa.
Ohjelmayhteistyö on oiva keino tuotelanseerauksissa
Ohjelmayhteistyö Helinin mukaan aivan lyömätön keino esimerkiksi tuotelanseerauksissa.
”Sesonkibisneksemme kannalta ohjelman aikataulu on optimaalinen. Ohjelmayhteistyön aikana on havaittu myös näkyvyyden positiivinen vaikutus ohjelmassa esillä olleiden tuotteiden kysyntään”, Helin sanoo.
Biolan seuraa brändinsä kehittymistä säännöllisesti. Kun bränditutkimuksessa on kysytty missä olet nähnyt Biolanin mainontaa, saa tv usein mainintoja.
Muuta tv-näkyvyyttä ei Biolanilla ole ollut, joten ohjelmayhteistyön voima tulee mittaroiduksi tätä kautta.
Ohjelmasisällöt ovat tuoneet syvyyttä yhteistyöhön, ja ohjelman positiivinen tunnelma heijastuu Biolanin brändiin.
”Seuraamme tarkkaan katsojalukuja ja nostamme ohjelman sisältöjä omille nettisivuillemme ja somekanaviin. Somenostot ohjelman aiheista ovat pidettyjä”, Perttu kertoo.
”Yhteistyö on löytänyt paikkansa. Meidän kohdeyleisömme seuraa Huvila & Huussia aktiivisesti.”
Kuva: Teemu Luostarinen ja Biolanin Katja Havukainen Huvila & Huussi -ohjelmassa. Kuvaaja Marika Saikkonen.
Esimerkkejä sisältönäkyvyydestä
Esimerkkejä ohjelmayhteistyötunnisteista
Kiinnostuitko?
Ilmiöohjelmayhteistyöllä erottaudut, herätät huomiota ja vaikutat mielikuviin
Tutustu ohjelmayhteistyöhön ja muihin liikkuvan kuvan erikoisratkaisuihin.