Black Horse julistaa kalsareiden mukavuutta humoristisessa spotissa
Black Horse lanseerasi mukavuutta painottavan brändikonseptinsa pari vuotta sitten. Tankilla-spotti on konseptin kolmas. Aiemmin on nähty miehiä huonosti istuvissa boksereissa vihkialttarilla ja pesäpalloa pelaamassa.
”Tänä vuonna Black Horse juhlistaa 50-vuotista taivaltaan. Tällä mainoksella haluamme kommunikoida Black Horsen ikonista asemaa mukavana ja legendaarisena miesten alusvaatemerkkinä. Mukavuus on alusvaatteiden tärkein ostokriteeri, joka on kulkenut Black Horse -brändin ytimessä läpi sen pitkän historian. Suomalaisten miesten mielestä Black Horse onkin Suomen mukavin alusvaatemerkki,” kertoo Senior Brand Manager Emilia Kajamaa.
”Halusimme kommunikoida selkeästi nimenomaan tätä yhtä asiaa, mukavuutta, samaistuttavalla ja erottuvalla tavalla. Mainostoimistomme Reaktor Creative onnistui siinä todella hyvin. He suunnittelivat konseptin, josta pystytään tuottamaan aina uusi, hauska filmi, jossa toistuu sama brändiviesti.”
Kokonaisuuteen kuuluu tv- ja YouTube-mainontaa sekä somea. Kampanjan ensimmäinen lähtö oli viikolla 13 ja jälkimmäinen viikolla 19.
Voittogaalassa Tankilla nappasi toisen sijan yleisessä sarjassa.
”Vastaanotto on ollut erittäin positiivinen. Kampanja on yhä käynnissä, joten varsinaista mainonnan tutkimusta ei ole ehditty tehdä. Kuluttajamyynnissä on kuitenkin jo nähtävissä, että markkinaosuutemme on kampanjan aikana kasvanut kolme prosenttia. Toki myymälätarjoukset ja esillepanot vaikuttavat osaltaan myyntiin, joten kampanjan tarkkaa vaikutusta on vaikea erottaa. Kaiken kaikkiaan näyttää kuitenkin siltä, että kampanja on vaikuttanut myyntiin positiivisesti”, Kajamaa iloitsee.
Onnea Black Horse, luova toimisto Reaktor Creative, tuotantoyhtiö Directors Guild sekä mediatoimisto Dagmar!
Raadin kommentit
Humoristinen spotti erottuu edukseen.
Viesti on selkeä: Black Horset ovat mukavat päällä.
Mainoksen tarina on samaistuttava.