DNA vei nettihuijareilta hillot
DNA:n PahaNörtti-86 tietoturvahuijari -kampanjan tarkoituksena on lisätä tietoisuutta tietoturvapalveluiden tärkeydestä, vahvistaa DNA:n asemaa tietoturvapalveluiden tarjoajana sekä lisätä kiinnostusta palveluja kohtaan.
”Halusimme kertoa vakavasta asiasta DNA:maisesti huumorin keinoin. Konkretisoimme tietoturvauhkia näyttämältä minkälaisia ne olisivat, jos työnsä menettänyt nettihuijari toteuttaisi niitä fyysisessä maailmassa. Hurmaava tietoturvahuijari PahaNörtti-86 ja tarinat syntyivät yhteistyössä Joonas Nordmanin kanssa”, kertoo DNA:n kuluttajaliiketoiminnan markkinointijohtaja Sinikka Alanne.
Monikanavaiseen kampanjaan kuuluu tv:n ja videon lisäksi radio- ja onlinemainontaa. Kampanjan ensimmäinen lähtö oli touko-kesäkuun vaihteessa ja se toistettiin elokuussa.
”Olemme saaneet kampanjasta erinomaista palautetta. Sitä pidetään hauskana ja oivaltavana. Olemme asian ytimessä ilman pelottelua”, Alanne kertoo.
PahaNörtti-86 tietoturvahuijari on yksi DNA:n pidetyimpiä kampanjoita.
”Kampanja on erittäin huomattu, ja se on edistänyt tietoturvapalveluidemme tunnettuutta ja myyntiä.”
Onnea DNA, luova toimisto Folk Finland, tuotantoyhtiö Otto Tuotanto, ohjaaja Mika Kurvinen, näyttelijä ja käsikirjoittaja Joonas Nordman sekä mediatoimisto Dagmar!
Raadin kommentit
Vakavankin aiheen käsittelyyn toimii huumoripitoinen lähestyminen
Viesti on selkeä ja tarina tukee sitä hyvin.
Maan eturivin koomikon avulla huomioarvo on taattu.