Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Hau-Haun ja Sanoman yhteistyö toi koirat sydämiin ja ruutuihin

Koti koiralle -ohjelma on tuonut Hau-Haun jokakoiranoikeus-viestin yli 2,5 miljoonan suomalaisen tietoisuuteen. Tuloksena on paitsi Venla-ehdokkuuksia myös syventynyt brändirakkaus ja koiramaista iloa koko kansalle.
18.6.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Brand Specialist Roosa Eloranta ja Head of Product Tuuli Kaarela Prima Pet Premiumilta ja Client Manager Henri Inkovaara Sanomalta kertovat tuloksellisesta yhteistyöstä videolla:
 

Tavoite

”Olimme tekemässä Hau-Haulle pakkausuudistusta ja uutta markkinointiviestinnän jokakoiranoikeus -konseptia. Samoihin aikoihin Sanoma ehdotti meille ohjelmayhteistyötä Koti koiralle -ohjelmaan. Rakastava koti on jokakoiranoikeus, joten halusimme ehdottomasti olla mukana ohjelman teossa”, kertoo Brand Specialist Roosa Eloranta Prima Pet Premiumilta. 

”Asetimme ohjelmayhteistyölle tavoitteeksi, että saamme jokakoiranoikeus -viestin välitettyä mahdollisimman nopeasti ja laajalle yleisölle. Lisäksi halusimme uudet ja upeat Hau-Haun pakkaukset tuotesijoittelun muodossa esille”, kertoo Head of Product Tuuli Kaarela. 

Ratkaisu

Koti koiralle -brändiviihdeohjelman viides kausi käynnistyy Nelosella ja Ruudussa ensi keväänä. Kokonaisuus on laajentunut Sanoma Content Studion Videolle-tiimin tuottamaan Peruskoulu on jokakoiranoikeus -minisarjaan Ruudussa. 

Natiiviartikkelit IS.fi:ssä ja HS.fi:ssä sekä ohjelmayhteistyö Radio Suomipopin Aamulypsyssä ovat osaltaan tukeneet Hau-Haun viestiä jokakoiranoikeuksista. 

”Koti koiralle -ohjelma on ollut aivan loistava tapa lisätä koiratietoutta. Tommy Wirén on ollut erinomainen valinta koira-asiantuntijaksi. Hänellä on kansanomainen tapa puhua koiramaisista asioista, mikä on Hau-Haulle sopiva brand match”, Eloranta kertoo. 

Tulokset

”Olemme keränneet paljon palautetta ohjelmasta ja myös tutkineet, miten ohjelma suorittaa kuluttajien keskuudessa. Olemme todella yllättyneitä, että meillä on jopa kaksi Venla-ehdokkuutta ohjelmalle. Kuinka upea ohjelma tästä on tullutkaan”, Kaarela iloitsee. 

96 % säännöllisesti ohjelmaa seuranneista vastaajista oli huomannut Hau-Hau Championin mainontaa. Yli 90 % piti yhteistyökumppanuutta erittäin tai melko hyvin sopivana Hau-Haulle*. Koti koiralle -ohjelma tavoitti keväällä 2025 viikoittain keskimäärin 792 000 katsojaa, ja kokonaisuudessaan ohjelma tavoitti yli 2,5 miljoonaa katsojaa. Käynnistyksiä Ruudussa oli noin 577 500**.

Yhteistyö Sanoman kanssa on tosi tiivistä. Alusta asti he ovat halunneet ymmärtää Hau-Haun brändiä. Vuosien varrella yhteistyö on kehittynyt sellaiselle tasolle, että saamme upeita uusia ideoita myös ohjelman ulkopuoliseen mediatekemiseen.

Roosa Eloranta
Brand Specialist
Prima Pet Premium Oy

”Koirien parissa työskentely on tosi kivaa. Se näkyy siinä, että niin Sanoma kuin me teemme sitä suurella sydämellä. Meitä yhdistää myös se, että meissä on sopiva määrä koirahulluutta”, Kaarela toteaa. 

”Yhteistyön tekeminen Tuulin ja Roosan kanssa on ollut tosi helppoa. Meillä on hyvät keskusteluyhteydet, ja voimme pallotella ja heitellä ideoita molemmin puolin”, sanoo Prima Petin asiakkuudesta Sanomalla vastaava Client Manager Henri Inkovaara. 

”Sanomalta ei ideat lopu, joten varmasti tehdään yhteistyötä vielä jatkossakin pitkään”, Eloranta summaa. 

*Lähde: Ohjelmayhteistyötutkimus, maaliskuu 2022. 

**Lähde: Finnpanel, Total TV -tutkimus, keskimääräinen viikkotavoittavuus (Kohderyhmä 3+, viikot 2–12 /2025). Ohjelmaa vähintään minuutin yhtäjaksoisesti katselleiden henkilöiden lukumäärä. Sanoman videoanalytiikka (tammi-maaliskuu 2025)

Kiinnostuitko?

Brändiviihteellä erottaudut, herätät huomiota ja vaikutat brändisi mielikuviin

Tutustu brändiviihteeseen ja muihin liikkuvan kuvan erikoisratkaisuihin.

Lue lisää

Tagit

TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Lavatanssit Karhun tapaan varastaa huomion

    Julkaistu
    16.6.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Karhun Lavatanssit riemastuttaa sanaleikillään.
    Lue asiakastarina
  • Black Horse julistaa kalsareiden mukavuutta humoristisessa spotissa

    Julkaistu
    21.5.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Black Horsen humoristinen Tankilla-spotti tarjoaa selkeän viestin ja samaistuttavuutta.
    Lue asiakastarina
  • Kumppanuus 4 Nations Face Off -jääkiekkoturnauksen kanssa toi hienoja myynnillisiä tuloksia ja boostia brändien tunnettuudelle

    Julkaistu
    12.5.2025
    Koukuttava sisältö, täydellinen kohderyhmä ja sisällöllisesti relevantti näkyvyys – 4 Nations Face Off -turnaus tarjosi kiinnostavia mahdollisuuksia ohjelman kumppaneille.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland