Hau-Haun ja Sanoman yhteistyö toi koirat sydämiin ja ruutuihin
Brand Specialist Roosa Eloranta ja Head of Product Tuuli Kaarela Prima Pet Premiumilta ja Client Manager Henri Inkovaara Sanomalta kertovat tuloksellisesta yhteistyöstä videolla:
Tavoite
”Olimme tekemässä Hau-Haulle pakkausuudistusta ja uutta markkinointiviestinnän jokakoiranoikeus -konseptia. Samoihin aikoihin Sanoma ehdotti meille ohjelmayhteistyötä Koti koiralle -ohjelmaan. Rakastava koti on jokakoiranoikeus, joten halusimme ehdottomasti olla mukana ohjelman teossa”, kertoo Brand Specialist Roosa Eloranta Prima Pet Premiumilta.
”Asetimme ohjelmayhteistyölle tavoitteeksi, että saamme jokakoiranoikeus -viestin välitettyä mahdollisimman nopeasti ja laajalle yleisölle. Lisäksi halusimme uudet ja upeat Hau-Haun pakkaukset tuotesijoittelun muodossa esille”, kertoo Head of Product Tuuli Kaarela.
Ratkaisu
Koti koiralle -brändiviihdeohjelman viides kausi käynnistyy Nelosella ja Ruudussa ensi keväänä. Kokonaisuus on laajentunut Sanoma Content Studion Videolle-tiimin tuottamaan Peruskoulu on jokakoiranoikeus -minisarjaan Ruudussa.
Natiiviartikkelit IS.fi:ssä ja HS.fi:ssä sekä ohjelmayhteistyö Radio Suomipopin Aamulypsyssä ovat osaltaan tukeneet Hau-Haun viestiä jokakoiranoikeuksista.
”Koti koiralle -ohjelma on ollut aivan loistava tapa lisätä koiratietoutta. Tommy Wirén on ollut erinomainen valinta koira-asiantuntijaksi. Hänellä on kansanomainen tapa puhua koiramaisista asioista, mikä on Hau-Haulle sopiva brand match”, Eloranta kertoo.
Tulokset
”Olemme keränneet paljon palautetta ohjelmasta ja myös tutkineet, miten ohjelma suorittaa kuluttajien keskuudessa. Olemme todella yllättyneitä, että meillä on jopa kaksi Venla-ehdokkuutta ohjelmalle. Kuinka upea ohjelma tästä on tullutkaan”, Kaarela iloitsee.
96 % säännöllisesti ohjelmaa seuranneista vastaajista oli huomannut Hau-Hau Championin mainontaa. Yli 90 % piti yhteistyökumppanuutta erittäin tai melko hyvin sopivana Hau-Haulle*. Koti koiralle -ohjelma tavoitti keväällä 2025 viikoittain keskimäärin 792 000 katsojaa, ja kokonaisuudessaan ohjelma tavoitti yli 2,5 miljoonaa katsojaa. Käynnistyksiä Ruudussa oli noin 577 500**.
Yhteistyö Sanoman kanssa on tosi tiivistä. Alusta asti he ovat halunneet ymmärtää Hau-Haun brändiä. Vuosien varrella yhteistyö on kehittynyt sellaiselle tasolle, että saamme upeita uusia ideoita myös ohjelman ulkopuoliseen mediatekemiseen.
”Koirien parissa työskentely on tosi kivaa. Se näkyy siinä, että niin Sanoma kuin me teemme sitä suurella sydämellä. Meitä yhdistää myös se, että meissä on sopiva määrä koirahulluutta”, Kaarela toteaa.
”Yhteistyön tekeminen Tuulin ja Roosan kanssa on ollut tosi helppoa. Meillä on hyvät keskusteluyhteydet, ja voimme pallotella ja heitellä ideoita molemmin puolin”, sanoo Prima Petin asiakkuudesta Sanomalla vastaava Client Manager Henri Inkovaara.
”Sanomalta ei ideat lopu, joten varmasti tehdään yhteistyötä vielä jatkossakin pitkään”, Eloranta summaa.
*Lähde: Ohjelmayhteistyötutkimus, maaliskuu 2022.
**Lähde: Finnpanel, Total TV -tutkimus, keskimääräinen viikkotavoittavuus (Kohderyhmä 3+, viikot 2–12 /2025). Ohjelmaa vähintään minuutin yhtäjaksoisesti katselleiden henkilöiden lukumäärä. Sanoman videoanalytiikka (tammi-maaliskuu 2025)
Kiinnostuitko?
Brändiviihteellä erottaudut, herätät huomiota ja vaikutat brändisi mielikuviin
Tutustu brändiviihteeseen ja muihin liikkuvan kuvan erikoisratkaisuihin.