Huhtikuun kuukauden kamppis on Gigantin Freeze Frame
Se hetki, kun videokuvasi jäätyy ja näytät siinä epäedustavalta, on surkuhupaisan tuttu kaikille etätyöläisille. Gigantin B2B-kampanja lupaa tarjota yrityksille sujuvoittavia ratkaisuja myös poikkeusoloihin.
”Gigantin brändi on Suomessa erittäin tunnettu, mutta yritysmyyntimme osalta tunnettuudessa on vielä paljon kehitettävää”, Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä kertoo.
”Halusimme tavoittaa yrityspäättäjiä pienistä ja keskisuurista yrityksistä mahdollisimman tehokkaasti, mutta luovan idean kautta ymmärsimme kampanjan vauhdittavan hienosti Gigantin brändiä kokonaisuudessaan.”
Freeze Framea ajettiin muun muassa Diilin katkoilla, joilla se tavoitti yrityspäättäjien lisäksi isot massat.
”Näkyvyys Diilissä ajoi meitä molempia tavoitteita kohti. Aina tulee sanomista, kuten Sanoman slogankin kuuluu. Olemme saaneet kampanjasta hämmästyttävän määrän pelkästään positiivista palautetta.”
Positiivinen palaute ei ole jäänyt pelkästään Suomen sisälle, vaan yhteydenottoja ja palautetta on tullut Pohjoismaiden ja Euroopan lisäksi aina Kiinasta asti.
Oivaltava filmi on Gigantin mainostoimiston Nord DDB:n Helsingin käsialaa. Tuotantoyhtiö on Lucu Loves, ohjaaja Nalle Sjöblad ja mediatoimisto Dentsu Finland.
”Gigantin mainostoimisto on sama kaikissa Pohjoismaissa. Meillä on paljon yhteisiä Nordic-kampanjoita ja paljon myös lokaaleja tuotantoja. Tämä oli yksi hienoista onnistumisIsta Suomen DDB:n kanssa.”
Monikanavaisen kampanjan ytimessä on liikkuva kuva. TV:n ja videopalveluiden lisäksi kampanja on ollut esillä digikanavissa ja somessa. Myös Gigantin omat kanavat ovat olleet vahvasti mukana.
"Luova idea toimii parhaiten liikkuvan kuvan medioissa, koska niissä pystyy välittämään mahdollisimman realistisesti videopalaverien oikkuja ja hervottomia tilanteita."
Yritysmyynnin tunnettuuden kasvattamisen lisäksi kampanjan tavoitteena oli lisätä liikennettä yritysmyynnin verkkokauppaan.
”Olemme nähneet siellä positiivista kehitystä nyt jo sekä kävijäliikenteessä että myynnissä. Siltä osin kaikki näyttää menevän suunnitelmien mukaan ja jopa ylittävän odotukset.”
Gigantissa odotetaan mielenkiinnolla, miltä jatkuvan brändimittauksen tulokset näyttävät kevään ja kesän ajalta.
”Kokonaistuloksia on vielä aikaista arvioida tarkemmin, mutta se on selvää, että kampanja tulee saamaan jatkoa”, Särkelä sanoo.