Kumppanuus ilmiöohjelman kanssa tuo tuloksia
Jatkuva tekeminen saman ilmiöohjelman ympärillä kannattaa.
”Seuraamme ostetun mainonnan vaikutusta myyntiin ROI-mallinnuksella. TVOF:n tapauksessa yksi sijoitettu euro toi lisämyyntiä 12-kertaisesti, mikä on erinomainen tulos”, kertoo Kotipizza Groupin markkinointijohtaja Rainer Lindqvist.
Viime kaudella yhteistyön tavoittena oli lanseerata Kotipizzan Kotijoukot-yhteisö. Tavoite yhteisöön rekisteröityneiden määrästä täyttyi ennätysajassa.
”Etenkin TVOF:in livevaiheen näkyvyys oli meille erinomaista. Sisältönäkyvyyden huomioarvo oli ohjelmayhteistyötutkimuksen mukaan huikeat 74 %”, Lindqvist sanoo.
Katsojat kokivat The Voice of Finlandin ja Kotipizzan yhdistäviksi tekijöiksi kotimaisuuden, laadukkuuden ja ohjelman esitysajan sopivuuden pizzaherkutteluun. Ohjelmayhteistyö-mainonnan katsottiin parantaneen Kotipizzan brändimielikuvaa ja houkuttelevuutta.
Kevään 2021 The Voice of Finland keräsi keskimäärin 760 000 katsojaa (10+) viikoittain. Finaali huipentui lähes miljoonaan katsojaan. Kauden uutuus oli TVOF Comeback Stage -ohjelma Ruudun puolella, jossa Pyhimys pelasti pudonneita laulajia omaan tiimiinsä.
Ohjelmayhteistyöt ovat olleet todella hyviä. Ne tuovat meille ihan suoraan lisämyyntiä, ja samaan aikaan ne rakentavat brändiä."
Kaipaatko ilmiöohjelman tarjoamaa tähtipölyä brändillesi?
Kysy lisää yhteyshenkilöltäsi Sanomalla.