Paulig nosti kupin maailman vaativimmille kahvinjuojille
Pauligin uusi mainospotti syntyi brändityön ja -strategian pohjalta.
”Nyt haluamme tulla selkeämmin kuluttajalle tutuksi Paulig-kahvibrändinä, ei vain rakkaiden kahvituotteiden valmistajana”, kuvailee Antti Lauronen Pauligilta.
Pauligilla on Suomessa pitkä historia, ja Suomi on Paulig-kahvin päämarkkina.
”Koemme, että olemme yhdessä kuluttajien kanssa olleet luomassa kulttuuria, jossa mitään ei tapahdu ilman kahvia. Kahvi on meille suomalaisille joka hetkessä − arjessa, juhlassa, aamulla ja illalla. Suomalaisten henkilökohtainen suhde kahvinjuontiin on aivan poikkeuksellista. Se on myös asia, mistä olemme äärimmäisen ylpeitä. Haluamme nostaa kupin maailman vaativimmille kahvinjuojille ja kiittää heitä: ilman heitä ei olisi Pauligia.”
Kampanjasta on tullut kuluttajilta paljon positiivista spontaania palautetta.
”Viesti siitä, että haluamme juhlia jokaista suomalaista kahvinjuojaa, on välittynyt. Meidän tulisi olla ylpeitä siitä, että juomme Suomessa parasta kahvia juuri niin kuin itse sen vaadimme.”
Kampanjatestauksen tulosten mukaan kuluttajat näkevät kampanjan erilaisena, innostavana ja heitä puhuttelevana.
”Maailman vaativimmille kahvinjuojille ei ole vain kampanja vaan kantava teema, josta aiomme tästä eteenpäin puhua. Syksyn muissa ulostuloissa kerromme samaa viestiä: Café Napoli on menopaluu maailman vaativimmille kahvinjuojille ja Mundo kupillinen paratiisia maailman vaativimmille kahvinjuojille. Tulemme brändinä linkkaamaan innovaatiot ja uudet tuotteet tähän samaan ideaan”, Lauronen kertoo.
Strategiatyössä on ollut mukana suuri joukko pauligilaisia, ja luovaa strategiaa on työstetty yhteistyössä Bob the Robotin kanssa. Kantarin kanssa on varmistettu, että valittu linja resonoi kuluttajiin, ja Dentsu ollut vastuussa mediasta.
Onnea Paulig, luova toimisto Bob the Robot, mediatoimisto Dentsu ja Kantar!
Raadin kommentit
Mukaansatempaava spotti, jossa korkea tuotantoarvo.
Hyvä insight kantaa: maailman vaativimmille kahvinjuojille
Spotti onnistuu hyvin demonstroimaan monipuolisesti eri kahvilaatuja, kahvinjuojia sekä tilanteita, jossa kahvilla on tärkeä rooli.