Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Viiden tähden vierailu

Sokos Hotelleissa luettiin kesän aikana omaa Aku Ankkaa.
Sokos hotels Aku Ankka artikkelikuva
4.10.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Sokos Hotellit kertovat tehtävänsä olevan onnellistaminen. Mitä onnellistaminen on, ja miten se näkyy Sokos Hotellien toiminnassa?

”Onnellistamiset näkyvät hotelliemme arjessa päivittäin. Ne ovat pieni tekoja, joilla on suuri merkitys. Tarjoamalla vieraillemme enemmän kuin he osaavat odottaa. Ylitämme heidän odotuksensa kerta toisensa jälkeen, myös silloin kun he sitä vähiten odottavat”, kertoo markkinointipäällikkö Minna Eliasson SOK:n matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

”Parhaimmillaan pieni asiakaskohtaaminen jättää huikean muistijäljen. Vieras lähtee meiltä onnellisempana ja paremmalla mielellä kuin oli saapuessaan. Haluamme, että jokainen vierailu hotellissamme on ikimuistoinen kokemus.”

Idea omasta Aku Ankasta syntyi siitä, että osana onnellistamisen tavoitetta Sokos Hotellit tuovat vierailleen jatkuvasti uutta ja yllätyksellistä.

”Onni Orava on todella rakastettu hahmo pienimpien vieraittemme keskuudessa. Halusimme tarjota myös 8─14-vuotiaille jotain mieleenpainuvaa vierailun aikana.”

Viiden tähden vierailu -lehdestä on otettu jo kaksi lisäpainosta, ja se on saanut asiakkailta erittäin hyvää palautetta.

”Onnistuimme tuomaan loistavan tuotteen juuri siihen kohderyhmään, joka kaipasi jotain uutta. Lehti on jaossa vain hotelleissamme ja vain lapsille, mutta olemme saaneet useita viestejä keräilijöiltä, jotka ovat halunneet ostaa lehden. Olemme toki antaneet sen heille veloituksetta. Myös aikuiset vieraamme ovat pyytäneet lehteä.”

Lehden lisäksi Sokos Hotellien somekanaviin toteutettiin Aku Ankka -aiheinen visa.

”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä toteutukseen. Yhteistyö Sanoman kanssa sujui erittäin hyvin. Saimme yhteistyöstä vastanneelta Juuso Puraselta nopeasti vastaukset ja hyviä ideoita”, Eliasson kiittää.

Viiden tähden vierailu on yksi pieni onnellistamisen teko lukuisten muiden tekojen sarjassa.

Katso myös: 

Jenkki - Aku Ankan liite herätti huomiota ja positiivisia mielikuvia

Kiinnostaako yhteistyö Aku Ankan kanssa?

Lataa opas ankkamaisiin yhteistöihin

Tagit

Aikakausmedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • Eckerö Line ja Me Naiset tarjoavat inspiraatiota ja hyvää mieltä kevääseen

    Julkaistu
    24.3.2025
    Ainutlaatuinen yhteistyö koostuu risteilyn sisältöyhteistyöstä, printti- ja digimainonnasta sekä radiopromootiosta.
    Lue asiakastarina
  • Dr. Oetkerin monikanavainen natiivi- ja videokampanja tavoitti runsaasti silmäpareja

    Julkaistu
    13.3.2025
    Sanoman tuottamat sisällöt ja eri jakelukanavat tarjosivat monipuolista näkyvyyttä kotileipureita tavoitelleelle joulukampanjalle.
    Lue asiakastarina
  • LUT-yliopiston ja LAB-ammattikorkeakoulun Haku-Ankka-liite herätti positiivista huomiota

    Julkaistu
    26.2.2025
    ”Idea tehdä jotain tavanomaisesta koulutusmarkkinoinnista poikkeavaa on ollut kannattava panostus, joka on huomattu laajalti”, markkinointipäällikkö Aino Pokela kertoo.
    Lue asiakastarina
  • Älyvapaapäivä oli yksi DNA:n vuoden onnistuneimpia kampanjoita myös kaupallisesti

    Julkaistu
    7.2.2025
    Kampanja erottui edukseen, herätti positiivisia ajatuksia ja tunteen, että DNA pitää huolta ja välittää asiakkaistaan.
    Lue asiakastarina
  • Lohjalle lompsis – Lohjan kaupungin Aku Ankka -liite toi Lohjalle poikkeuksellista näkyvyyttä

    Julkaistu
    7.6.2024
    Lohja teki ensimmäisenä kaupunkina historiaa ja panosti aikakausmediakampanjaan, jollaista ei oltu aiemmin tehty.
    Lue asiakastarina
  • Hammaslääkäriasema Helmiäinen otti Aamulehden natiiviartikkelit avuksi tunnettuuden kasvattamisessa

    Julkaistu
    18.9.2023
    ”Mainontaan laitettu raha on tullut asiakasvirtana moninkertaisesti takaisin”, kertoo Helmiäisen toimitusjohtaja Ville Männistö.
    Lue asiakastarina
  • Erikoisartikkeli ja Aku Ankka -liite – DNA tavoitti lapsiperheet laadukkailla sisällöillä

    Julkaistu
    13.9.2023
    ”Sanoman mediavalikko juuri tälle kohderyhmälle on vaikuttava”, sanoo markkinointipäällikkö Lotta Rechardt DNA:lta.
    Lue asiakastarina
  • Mustin ja Mirrin visuaalisesti hieno Tällaisia me olemme -kampanja on kesäkuun Kuukauden kamppis

    Julkaistu
    30.6.2023
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Musti ja Mirri viesti lemmikkitutkimuksensa tuloksia upeilla Meeri Koutaniemen kuvilla lemmikeistä ja niiden omistajista.
    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023
    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.
    Lue asiakastarina
  • Ennätysmyynti ja näkyvyyttä Järvikylälle tuloksellisella kampanjalla

    Julkaistu
    9.1.2023
    Etusivut toivat huomioarvoa ja feed-pohjainen digikokosivu syvyyttä monimediakampanjalle.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani

    Julkaistu
    18.11.2022
    Monikanavaisella markkinoinnilla ja johdonmukaisella mittaamisella on päästy huikeisiin tuloksiin.
    Lue asiakastarina
    Case Valopilkku Terhi Salmi ja Tytti Stranding artikkelikuva
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland