Viiden tähden vierailu
Sokos Hotellit kertovat tehtävänsä olevan onnellistaminen. Mitä onnellistaminen on, ja miten se näkyy Sokos Hotellien toiminnassa?
”Onnellistamiset näkyvät hotelliemme arjessa päivittäin. Ne ovat pieni tekoja, joilla on suuri merkitys. Tarjoamalla vieraillemme enemmän kuin he osaavat odottaa. Ylitämme heidän odotuksensa kerta toisensa jälkeen, myös silloin kun he sitä vähiten odottavat”, kertoo markkinointipäällikkö Minna Eliasson SOK:n matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.
”Parhaimmillaan pieni asiakaskohtaaminen jättää huikean muistijäljen. Vieras lähtee meiltä onnellisempana ja paremmalla mielellä kuin oli saapuessaan. Haluamme, että jokainen vierailu hotellissamme on ikimuistoinen kokemus.”
Idea omasta Aku Ankasta syntyi siitä, että osana onnellistamisen tavoitetta Sokos Hotellit tuovat vierailleen jatkuvasti uutta ja yllätyksellistä.
”Onni Orava on todella rakastettu hahmo pienimpien vieraittemme keskuudessa. Halusimme tarjota myös 8─14-vuotiaille jotain mieleenpainuvaa vierailun aikana.”
Viiden tähden vierailu -lehdestä on otettu jo kaksi lisäpainosta, ja se on saanut asiakkailta erittäin hyvää palautetta.
”Onnistuimme tuomaan loistavan tuotteen juuri siihen kohderyhmään, joka kaipasi jotain uutta. Lehti on jaossa vain hotelleissamme ja vain lapsille, mutta olemme saaneet useita viestejä keräilijöiltä, jotka ovat halunneet ostaa lehden. Olemme toki antaneet sen heille veloituksetta. Myös aikuiset vieraamme ovat pyytäneet lehteä.”
Lehden lisäksi Sokos Hotellien somekanaviin toteutettiin Aku Ankka -aiheinen visa.
”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä toteutukseen. Yhteistyö Sanoman kanssa sujui erittäin hyvin. Saimme yhteistyöstä vastanneelta Juuso Puraselta nopeasti vastaukset ja hyviä ideoita”, Eliasson kiittää.
Viiden tähden vierailu on yksi pieni onnellistamisen teko lukuisten muiden tekojen sarjassa.
Katso myös:
Jenkki - Aku Ankan liite herätti huomiota ja positiivisia mielikuvia
Kiinnostaako yhteistyö Aku Ankan kanssa?