Toimiva design syntyy luovuudesta ja datasta
- Hyödynnä tutkimustietoa, dataa ja kohderyhmätuntemusta
Idea Renault Capturin kesäkampanjaan tuli työpajassa, jossa mietittiin Sanoman insightia ja dataa voisi hyödyntää luovassa toteutuksessa: miten puhuteltaisiin parhaiten Renaultin brändistä kiinnostuneita?
Renaultin oman datan mukaan potentiaalissa ostajissa korostuu kiinnostus kulttuuria kohtaan. Sanoman datan perusteella nousi esiin kiinnostus paikallisuuteen.
Näiden kahden teeman perusteella syntyi ajatus kulttuurikoeajosta HS:n paikallislehtiin, HS.fi:n ja Ilta-Sanomiin. Koeajoreittien kuvitukseksi ideoimme piirrostoteutuksen. Kampanja erottui ja sai runsaasti positiivista palautetta.
Lue miten syntyi Renault Capturin uudenlainen koeajo
- Säväytä kuvien avulla
Pysäytä valokuvien ja liikkuvan kuvan avulla. Sanoman kautta saat avuksesi huippukuvaajia ja -kuvittajia sekä ymmärrystä visuaalisen kerronnan voimasta.
Dansukkerin vappukampanjassa kuvat ja visuaalisuus olivat merkittävä osa toteutusta.
Tutustu Dansukkerin vappukampanjaan
- Anna mahdollisuus luovuudelle ja oivallukselle
Luovat ratkaisut syntyvät yhdessä. Luota, uskalla ja tunnista mahdollisuudet: helmi ei synny hetkessä. Kokeile esimerkiksi uusia digiratkaisuja, jos perustelut vakuuttavat. Ethän halua tehdä markkinointia, josta ei synny mitään sanomista?
Valio halusi viestiä vaikeasti hahmotettavasta aiheesta, maidon hiilijalanjäljestä, kiinnostavasti kuluttajille. Yhdeksi keinoksi valikoitui älyartikkeli HS.fi:ssä.
Tutustu Valion älyartikkelitoteutukseen
- Luota tunteen ja tarinan voimaan
Hyödynnä eri kanavien ja brändien mahdollisuudet tarinankerronnassa ja kohtaa asiakkaasi luontevasti ja vaikuttavasti. Monimediatoteutus jatkaa saumattomasti brändikokemusta ja tarinaa. Anna tarinankerronnan ja muotoilun asiantuntijoiden auttaa viestin suunnittelussa ja kohdennuksessa.
Me tunnemme mediamme ja niiden tarjoamat mahdollisuudet. Ole rohkea ja saat tuloksia aikaiseksi.
the other danish guyn natiivimainonta sai myynnin suorastaan räjähtämään käsiin.
Katso miten tuntemattomasta alusvaatemerkistä tuli myyntimenestys alle yhdeksässä kuukaudessa
- Mittaa, optimoi ja rakenna kumppanuutta
Tutkimusten mukaan designilla on merkittävä rooli markkinoinnin vaikuttavuudessa. Mittaa sitä, jääkö kampanjasi mieleen, huomataanko se ja kotiutuvatko markkinoinnin panokset. Optimoi viestillesi oikeat kanavat ja sisältö.
Genelec on ollut mukana The Voice of Finlandissa jo neljä kautta. Yhteistyö on joka vuosi tuonut selkeästi lisää liikennettä myymälöihin ja digitaalisiin kanaviin sekä näkynyt myös myynnissä.