Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Onko sinulla kesällä sanomista? – Valjasta radion kesäohjelmat viestisi sanansaattajiksi

Sanoman radiot tarjoavat tänä kesänä koronan ikeestä vapautuville suomalaisille vanhoja hyväksi havaittuja konsepteja mutta myös kosolti uutta.
Radion kesä artikkelikuva
21.5.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Edessä on toinen kotimaan matkailun huippukesä. Valtaosa suomalaisista aikoo viettää kesälomaa kotimaassa pääasiassa autolla liikkuen ja mökkeillen – radio seuranaan. Kun radion kuuntelu lisääntyy kesällä, on tärkeää, että kuulija saa suosikkikanavaltaan niitä tuttuja elementtejä, joiden vuoksi kanavan pariin on hakeuduttu.

”Sanoman kanavilla on tarjolla tänäkin vuonna paljon musiikkia sekä hyvää, mutkatonta ja ajankohtaista kesäseuraa”, radioiden ohjelmajohtaja René Mäkinen kertoo. 

Eniten uusia elementtejä kesään tuo tänä vuonna 20-vuotisjuhliaan viettävä Radio Suomipop.

”Radio Suomipopin kesä on täynnä Suomen kiinnostavimpia vieraita ja kirkkaimpia tähtiä”, kanavan ohjelmapäällikkö Sami Virtanen kuvailee Suomipopin kesää.   

Radio Suomipopin sunnuntaiaamussa kuumenee Sami Kurosen kesägrilli. Joka sunnuntai kesäkuun ensimmäisestä viikonlopusta läpi kesän Sami Kuronen grillaa ajankohtaisten vieraidensa kanssa. Heinäkuussa Radio Suomipopin kesätähdet valtaavat kanavan iltapäiväohjelman. Juho Keskitalon kanssa kesäiltapäivää juontamassa ovat muun muassa Aki Palsanmäki, Arman Alizad ja Sanni. Heinäkuun kesäillat on myös täynnä viihdettä, kun Loopin aamuista sekä hauskoista tubevideoista tunnettu Karoliina Tuominen viettää kesäillat soittamalla Suomen parhaita uusia biisejä.

Radio Rockilla Jone ja kesäpojat on muodostunut käsitteeksi, jota ilman rockmusiikin ystäville ei tule kesä. Jonen ja kesäpoikien lisäksi keskikesällä kanavan iltapäivässä on ennalta kanavalta tutun, yhden Suomen menestyneimmän rocktähden Jussi 69:n vuorovaikutteinen kesäohjelma Kesä69.

Aito Iskelmä tulee tarjoamaan kuulijoilleen sitä itseään, eniten Aitoa Iskelmää. Seurana ovat kanavalta tutut tähdet Kimmo Vehviläinen, Hanna Kinnunen, Milla Mattila ja tietenkin Hanna Pakarinen. Viime kesänä suureen suosioon noussut Lauantaitanssit tekee myös paluun kanavalle.

HitMixillä ei murjoteta tänäkään kesänä. Loopilta tuttu Jussi Ridanpää tarjoaa kanavalla kesäseuraa ja perjantai-illan Retroradio ei vaikene kesälläkään, kuten ei tietenkään myöskään kanavan kesään erittäin hyvin sopiva energinen 90- ja 2000-lukujen musapoljento.

Me Naiset Radion kesään kuuluvat myös vahvasti erilaiset musiikkiteemat. Kanavalla tullaan kuulemaan päiväsaikaan Siesta sekä iltaisin tietenkin Fiesta.

Isoimman satsauksen musiikilliseen tarjontaan tekee tänä kesänä Loop. Kesähitti 2021 selviää juhannukseen mennessä, jonka jälkeen musiikillisen ilotulituksen kanavalla takaa Suomen pisin hittiputki. Kesällä Loopin kohderyhmälle musiikki on ylivoimaisesti tärkein syy kuunnella, joten sitä tarjotaan toivotusti.

Onko sinulla kesällä sanomista? Valjasta Sanoman radiokanavat viestisi sanansaattajaksi! Sitouta kuulijat brändiisi ohjelmayhteistyön keinoin ja tarjoa elämyksiä, joita ei voi rahalla ostaa, vain voittaa. Vai haluaisitko viestisi läpi miljoonalle kuulijalle yhden päivän aikana esimerkiksi juhannusaattona tai kun palaamme arkeen ja kouluun? Äänen haltuunotto radiokanavillamme yhden päivän ajan on yksi lukuisista tarpeisiisi rakennetuista ratkaisuistamme. Audion etusivu -ratkaisullamme tavoitat päivän aikana lähes miljoona suomalaista keskimäärin kuusi kertaa. Lue lisää Audion etusivusta tai ole yhteydessä yhteyshenkilöösi Sanomalla, niin kerromme lisää kesän mahdollisuuksista.

Katso myös: 

Markkinoijille on luvassa poikkeuksellisen kaupallinen kesä

Tavoita kesäsuomalainen! Lataa tutkimus suomalaisten kulutuskäyttäytymisestä 

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

    Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Yli puolet suomalaisista käyttää kesäaikaan rahaa spontaanimmin kuin muina vuodenaikoina

    Radio on ylivoimainen kesämedia! Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, Audion kesä 2025 -tutkimus kertoo.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

    Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

    Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

    Tagit

    Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Radiokanavien alabrändit tekevät kokonaisuudesta enemmän kuin osiensa summan

    Suplaan on rakennettu kymmenen uutta nettiradiota tuttujen kanavabrändien alle, mikä tuo Sanoman audioverkostolle lisää tavoittavuutta.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut
    Julkaistu
    23.1.2025
    Lue lisää
  • Lisää tehoa kampanjointiin Jouluradiosta

    Aidon ja alkuperäisen Jouluradion 21. kausi käynnistyi 1. marraskuuta. Jouluradio on nyt ostavissa mainostajille ensimmäistä kertaa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.11.2024
    Lue lisää
  • Ainutlaatuinen aamuohjelma aloitti Loopilla, yhdistää radion ja live-podcastin

    Ohjelman juontajina toimii superkaksikko Mia ”Millu” Haataja ja Karoliina Tuominen. Suoran arkiaamun radiolähetyksen jälkeen ohjelma jatkuu Suplassa live-podcastissa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
  • Liiga käynnistyy – Classic Hits on mukana!

    Liigakausi starttaa 10.9. ja viime kauden tapaan Classic Hits selostaa kaikki Helsingin IFK:n ja Turun Palloseuran ottelut paikallisilla taajuuksillaan ja tietysti myös Suplassa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland