Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Vasara ja nauloja – vai kokonainen työkalupakki? Laaja mediavalikoima palvelee mainostajaa

Monimediallinen mainonta tarjoaa mainostajalle enemmän tarttumapintaa yleisöönsä.
monimediallinen_mainonta
3.1.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

“Kun kädessä on vasara, näyttävät kaikki ongelmat nauloilta”, kuuluu monelle tuttu sanonta.  Ja näinhän se on. Ratkaisemme mieluusti asioita niillä vermeillä, joita meillä on juuri sillä hetkellä saatavilla – vaikka usein laajempi työkalupakki takaisi paremman lopputuloksen. 

"Lupasin kirjoittaa pienen artikkelin mediamyyjän työstä sekä siitä, miten kunnollinen valikoima mediamainonnan ratkaisuja ja osaava tiimi palvelevat mainostajaa paremmin kuin yksittäiset hopealuodit. Tervetuloa mukaan koluamaan mediamainonnan työkalupakkia"!  Sanoman Myyntijohtaja Kai Koskinen.

Monimediaratkaisu antaa mainostajalle enemmän tarttumapintaa

Me mediamyyjät olemme kuuntelemisen ja ongelmanratkaisun ammattilaisia. Pyrimme rakentamaan mainostajan kanssa aidon, luottamukseen perustuvan asiakassuhteen. Sellainen syntyy ainoastaan silloin, kun kuulemme ja ymmärrämme asiakkaan ongelman oikein ja tarjoamme sen ratkaisemiseen oikeasti toimivat työkalut. 

Mistä mainosratkaisujen toimivuus sitten syntyy? Useimmiten siitä, että yleisö kohtaa mainostajan viestin riittävän usein ja oikeissa tilanteissa. Tästä päästäänkin työkalupakin laajuuteen: esimerkiksi paikallinen sanomalehti mainoksineen luetaan huolella aamiaispöydässä, autossa matkalla töihin kuunnellaan radiota, päivällä surffaillaan netissä ja illemmalla kotona katsellaan telkkaria usein yhdessä perheen kanssa. Saattaapa yöpöydällä olla vielä aikakausilehtikin. Kampanjan viestiä olisikin hyvä toistaa saman päivän aikana useammassa kanavassa digimainonnan, radion tai tv:n keinoin. 

Jos työkalupakissa on vain yhtä mediaa, on laajemman ratkaisun ehdottaminen mahdotonta. Lisäksi jos kampanjan budjetin käyttää vain yhteen mediaan ja laskee onnistumisen sen yhden kortin varaan, ei lopputulos välttämättä ole paras mahdollinen. 

Vahva tiimityö takaa toimivat mediasuunnitemat

Mediamyyjän työ on ymmärtää asiakkaan bisnestä, kuunnella ja tehdä ehdotuksia siitä, miten bisnestä voisi parantaa. Se vaatii ymmärrystä liiketoiminnan lainalaisuuksista, mediakentästä ja kohderyhmän käyttäytymisestä, mutta onneksi kaikkea ei tarvitse tietää itse. Toimiva tiimi ja vahva taustaorganisaatio tuovat monipuolista osaamista pöytään.

Sanomalla mediamyyjän takana on kokonainen ammattilaisten tiimi. 

Mukana on mediaplanneri, joka hyödyntää dataa ja työkaluja selvittääkseen, miten kohderyhmää kannattaa mainostajan tavoitteiden ja resurssien valossa tavoitella. Plannerilla on käytössään viimeisin data siitä, miten suomalaiset käyttävät eri medioita ja miten mainostajalle tarjotaan paras panos-tuotos -suhde. 

Jos kyseessä on laaja kampanja, jossa tarvitaan erilaisia mainosaineistoja ja versioita, on mukana koordinaattori, joka huolehtii aikatauluista ja materiaalien hallinnasta, siitä että hyväksytyt mainokset ovat oikeissa medioissa oikeaan aikaan. Koordinaattori kasaa tarvittaessa tiimin myös mainosten suunnittelua ja tuotantoa varten. Mediamyyjän kaverina toimii aina tiiminvetäjä, joka sparraa tunnistamaan asiakkaan liiketoimintahaasteet oikein.  Huolehdimme asiantuntijoista koostuvan tiimin voimin koko kokonaisuuden.

Paras ehdotus syntyy avoimesta yhteistyöstä 

Laajasta työkalupakista saadaan irti paras hyöty silloin, kun keskustelu sekä mainostajan haasteista että budjeteista on suoraa ja avointa. Kokenut media-alan ammattilainen osaa arvioida mahdollisuuksia kyllä korvakuuloltakin, mutta paras ehdotus syntyy silloin, kun sekä asiakas että myyjä puhuvat suoraan kampanjan tavoitteista, resursseista ja odotuksista.

Millaisilla työkaluilla haluat tarttua oman bisneksesi haasteisiin ja mahdollisuuksiin vuonna 2023?

Lataa avuksesi maksuton Markkinoinnin työkalupakki! Saat käyttöösi välineet tuottavan markkinointisuunnitelman tekemiseen. Näppärät laskurit ja vuosikellopohja auttavat tavoitteiden asettamisessa, suunnittelussa ja tulosten seurannassa!

Lataa tästä

Tagit

Näkemyksiä Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi TV & video Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sekasin ja vapaa huolista niin ku Barbie

    Cha cha cha. Länsimaisen estetiikan valtavirta on kääntymässä minimalismista värikkäämpään ja moninaisempaan suuntaan, kirjoittaa OMG:n Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    7.6.2023
    Lue lisää
  • Radio Rockin kesä: Miesten suosikkikanava on mukana tapahtumissa ympäri Suomen

    Rockmusiikilla on ollut tunnetusti suomalaisten sydämissä aina sijaa, mutta nyt rock elää jälleen uutta kukoistustaan. Tämä näkyy vahvasti radion kuuntelussa erityisesti miesten kohderyhmässä.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.6.2023
    Lue lisää
  • Tiedätkö, millaisia edellytyksiä onnistunut ja tehokas mainonta vaatii sinulta?

    Oletko mahdollisesti panostanut mainontaan, mutta tulokset eivät vain näytä paranevan? Kun kampanja menee plörinäksi, syyttävä sormi osoittaa usein siihen itsestäänselvimpään: kampanjan kohdennukseen, visuihin ja viesteihin.

    Tagit

    Ad Manager Näkemyksiä Kotisivut Digiratkaisut Luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2023
    Lue lisää
    onnistunut_mainonta
  • Brändin arvo punnitaan epävarmuudessa

    Pandemia-aikana brändeiltä kaivattiin läsnäoloa, nyt keskeistä on hinta. Kuluttajakäyttäytymisen vuonna 2023 voisi kiteyttää sanoin ”Price, not presence”, mutta tämä olisi liian suuri yksinkertaistus. Kyse on pikemminkin arvon luomisesta ja sen ymmärtämisestä, mikä lopulta tuottaa arvoa, kirjoittaa Sanoman B2B-yksikön myynnin kehitysjohtaja Paula Hernetkoski.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    31.5.2023
    Lue lisää
  • Syyskauden HS Teemat syventyvät Eliel Saariseen, metsään ja kuninkaallisiin

    HS Teema on kuusi kertaa vuodessa ilmestyvä aikakauslehti tietoa ja sivistystä rakastaville. Teema syventyy yksi aihe kerrallaan yhteiskuntaan, kulttuuriin, tieteeseen ja historiaan.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    26.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoman tuottama Yhteishyvä palkittiin vuoden asiakasmediana Editgaalassa

    Sanoman ja S-ryhmän välillä on tiivis strateginen kumppanuus, josta Yhteishyvän menestys on ollut tärkeä osa kokonaisuutta.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    26.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma TV:n syksyn 2023 ohjelmistossa on monipuolinen kattaus uutuuksia ja tuttuja suosikkeja

    Pitkä odotus palkitaan, kun fanien vuosia odottama Amazing Race Suomi nähdään syksyllä Nelosella ja Ruudussa. Yksi syksyn kiinnostavimmista uutuuksista on ympäri maailmaa supersuosituksi noussut uutuusformaatti, tosielämän murhamysteeripeli Petolliset.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    25.5.2023
    Lue lisää
  • Vaikuttavuutta instream-pystyvideolla

    IS.fi:n, HS.fi:n, Aamulehden ja Satakunnan Kansan sekä Sanoman paikallismedioiden toimituksellisten videosisältöjen yhteydessä näkyvä instream-pystyvideo on loistava tapa saada lisäpeittoa ja keskittynyttä katselua esimerkiksi muun videokampanjoinnin tueksi.

    Tagit

    Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    23.5.2023
    Lue lisää
  • Mainonnan ostoalusta Sanoma Ad Manager uudistuu

    Uudistuksen myötä Ad Managerin tuotevalikoima laajenee, kohdentamisessa voi jatkossa hyödyntää myös omaa asiakasdataa ja käyttökokemus sujuvoituu entisestään, kertovat Aapi von Creutlein ja Tuomas Waris.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut
    Julkaistu
    17.5.2023
    Lue lisää
  • Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus
    Julkaistu
    16.5.2023
    Lue lisää
  • Tekoälyn ja audiomainonnan liitto − Kaalimadon mainos valtasi Sanoman radiokanavat

    Viisulauantaina tehtiin myös suomalaista radiohistoriaa: tekoälyn avulla tuotettu Kaalimadon spotti valtasi Sanoman radiokanavat.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    15.5.2023
    Lue lisää
  • 8 syytä ihastua radioon

    Mitä radio merkitsee tänä päivänä? Veera Kyrö kirjoitti rakkauskirjeen radiolle.

    Tagit

    Näkemyksiä Audio & radio Luovat ratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    12.5.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland