Elämäsi diilit – Remax otti kaiken irti ohjelmayhteistyöstään Diilin kanssa

Kiinteistönvälitysyhtiö Remax oli kevään 2023 kaudella Diilin pääyhteistyökumppani. Kokonaisuuteen kuului Remaxille räätälöity oma jakso, jonka teemana oli asuntoflippaus.
”Sanoman yhteyshenkilömme Kirsi Nyström kysyi viime kesänä olisimmeko kiinnostuneita Diili-yhteistyöstä. Mutustelimme asiaa viikonlopun yli, mutta päätös oli helppo tehdä. Keskitimme alkuvuoden markkinointitoimenpiteet Diili-yhteistyön ympärille”, kertoo Remax Finlandin markkinointijohtaja Matias Suhonen.
Remax ei ole aiemmin tehnyt ohjelmayhteistyötä tässä laajuudessa.
"Kun päätimme lähteä mukaan, päätimme saman tien ottaa yhteistyöstä irti mahdollisimman paljon.
Olemme rakentaneet pääviestimme tämän yhteistyön ympärille.”
Matias Suhonen
markkinointijohtaja
Remax Finland
Elämäsi diilit ja Elämäsi asuntokaupat kertovat viestiä välittäjästä, joka auttaa ensiasunnon ostossa ja myös silloin, kun perhe kasvaa tai elämäntilanne muuttuu.
Ohjelmayhteistyön lisäksi kokonaisuuteen kuuluu alueellista spottimainontaa Varsinais-Suomeen ja Uudellemaalle Diilin mainoskatkoilla ja Ruudussa. Remaxille toteutettiin materiaaleja myös somemarkkinointiin, ja kesäksi on suunnitteilla radiokampanja.
”Koska yhteistyö on koko tuotantokauden mittainen, meille on tosi tärkeää, että viesti jatkuu muissa kanavissa. Olemme saaneet välittäjiltämme, yrittäjiltämme ja asiakkailtamme todella positiivista palautetta. He ovat innoissaan siitä, että olemme tämmöisessä ilmiössä mukana.”
Kampanjan toteutus
Ohjelmayhteistyö Diilin yhteydessä Nelosella. Remaxille räätälöity oma jakso, jonka teemana oli asuntoflippaus.
Alueellinen spottimainonta Varsinais-Suomeen ja Uudellemaalle Diilin mainoskatkoilla ja Ruudussa.
Materiaalit somemarkkinointiin
Videoklipit Diilin asuntoflippausjaksosta.
Kaupallisessa mielessä on tullut nähtävissä positiivisia signaaleja. Verkkosivuliikenne ja liidien määrä on kehittynyt mukavasti.
”Näen Diili-yhteistyön kuitenkin enemmän brändillisenä toimenpiteenä. Tässä haastavassa markkinatilanteessa yhteistyö on buustannut tekemistämme. Vaikutus näkyy pidemmällä aikavälillä”, Suhonen toteaa.
Yhteistyön keskeisenä tavoitteena on brändin tunnettuuden kasvattaminen.
”Olemme maailman suurin kiinteistönvälitysyhtiö ja Suomessakin kärkikahinoissa. Olemme vahva ja hyvin tunnettu etenkin eteläisessä Suomessa, ja Diili on lisännyt tunnettuutta merkittävästi myös valtakunnallisesti.”
Suhonen pitää sisällöllistä yhteistyötä ja taktisia elementtejä hyvänä yhdistelmänä.
Ilmiö sanana kuvaa yhteistyötä hyvin. Jos teemme tavallisen tv-mainoskampanjan, harva tulee nykäisemään hihasta ja kehumaan, että olipa hieno. Diili-yhteistyöstä riittää juttua, kun vaikka tapaa naapurin roskiskatoksella.”
Brändien yhteensopivuus oli Remaxille tärkeä syy lähteä mukaan Diiliin.
”Diilissä on yrittäjähenkinen tekemisen meininki. Haluamme myös Remaxina asemoitua kilpailijoihin nähden samalla tavoin.”
Kolmikanta Sanoman, tuotantoyhtiön ja Remaxin välillä toimi Suhosen mukaan hyvin.
”Toiveitamme on kuunneltu ja saimme Sanoman kautta kätevästi tuotannot ohjelmayhteistyöelementteihin. Olemme saaneet myös paljon ehdotuksia siihen, mitä kaikkea kannattaa huomioida. Tätä yhteistyötä on voinut tehdä turvallisin mielin. Kirsi on pitänyt meistä äärimmäisen hyvää huolta koko pitkään kestäneen yhteistyömme ajan. Olette Sanomalla aidosti kiinnostuneita bisneksestämme ja siitä, että menestymme. Kokemus on ollut meille todella mielenkiintoinen ja positiivinen.”
Diili tavoitti viikoittain keskimäärin 687 000 katsojaa (10+, Total TV, Nelonen, Jim ja Ruutu)
Pääkuvassa Remax Casa Alton kiinteistönvälittäjä Réne Messia de Prado, Noora Fagerström, Jaajo Linnonmaa, Toni Lähde, Remaxin Loisteen kiinteistönvälittäjä Kristiina Horsma sekä Remax Finlandin markkinointijohtaja Matias Suhonen.