Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kotimainen marjaöljytuote BERRYOMG® lemmikeille rakentaa brändiä innovatiivisella tavalla

BERRYOMG® -tuotteet ovat kotimaisista marjaöljyistä valmistettuja ravintolisiä lemmikeille. Ne sisältävät suuren määrän jokaisen elollisen olennon tarvitsemia välttämättömiä rasvahappoja sekä luonnollisia antioksidantteja, jotka lisäävät lemmikin hyvinvointia ja terveyttä.
berryomg.jpg
25.10.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

BERRYOMG® -tuoteperheeseen kuuluu kolme erilaista marjaöljytuotetta ja ne ovat kaikki kehitetty yhteistyössä eläinravitsemuksen asiantuntijan kanssa. Öljy on annosteltu kekseliäästi kapselimuotoon ja tuotteiden teho perustuu tieteellisesti tutkittuun tietoon marjaöljyjen, rasvahappojen, antioksidanttien ja vitamiinien terveysvaikutuksista.

"Eläimillä on ihan samoja ongelmia kuin meillä ihmisilläkin. Ihan yhtä lailla ne kärsivät kuivasta ihosta, atopiasta, kuivista silmistä ja tassuista. Meillä on tehty tästä paljon tutkimusta ja kliinistä testaamista", kertoo Aromtech Oy:n Jaana Henriksson.

BERRYOMG® itsessään on verrattaen uusi (lanseerattu 2021), mutta yritys tuotemerkin takana ei ole. Aromtech Oy:llä on takanaan jo yli 25 vuoden kokemus marjaöljyjen tutkimuksesta ja tuotekehityksestä. Voi olla, että olet törmännyt heidän marjaöljytuotteisiinsa aiemminkin, sillä niitä on ollut saatavana ihmisille kaupoissa ja apteekeissa jo monen vuoden ajan. 

"Voidaan ehkä jopa leikkisästi todeta, että tuotteet on ihmisillä testattu", Jaana naurahtaa.

Brändin rakentaminen aloitetaan nollasta

Kuten useimpien tuotteiden ja palveluiden, myös BERRYOMG®:n brändin rakennus on aloitettu nollasta. Se on oman taipaleensa alussa ja haasteet tuotteen markkinoinnissa ja mainonnassa ovat sen mukaiset. 

"Olemme lähtökohtaisesti pk-yritys, joten pelaamme aika pienellä markkinointibudjetilla. Pyrimme jatkuvasti löytämään parempia ja tehokkaampia tapoja budjetin kanavoimiseen, jotta mainonnan panos-tuotos-suhde olisi mahdollisimman hyvä. Testaamme ja hiomme myös viestejämme edelleen: mikä olisi se juttu, joka oikeasti resonoisi siinä koiranomistajassa", Jaana kertoo.

Tuotteen tunnettuuden haastetta lisää myös se, että sitä on myynnissä vain tuotteen omassa verkkokaupassa ja sen lisäksi vain muutamassa lemmikkieläimille tarvikkeita myyvässä verkkokaupassa. Kivijalkaliikkeistä tuotetta ei siis vielä löydy. 

Kotimainen kapselimuotoinen marjaöljyvalmiste kohtaa aika-ajoin myös epäilyjä.

"Osa ajattelee, että tarvitseeko oma koira todella lisäravinteita. Marjaöljy itsessään aiheuttaa myös epäilyksiä, kun ihmiset ovat niin tottuneet kalaöljytuotteisiin", Jaana summaa.

Innovatiivinen kohdennus toi loistavat tulokset

BERRYOMG®:n markkinointi on keskittynyt pääasiassa digikanaviin. Hakusanamainonnan ja sosiaalisen median lisäksi BERRYOMG® on tehnyt vaikuttajamarkkinointia sekä hyödyntänyt niitä perinteisimpiäkin kanavia.

"Olemme mainostaneet muutamassa lehdessä, olleet messuilla ja tehneet tuotejakelua pääkaupunkiseudulla", Jaana kertoo ja lisää, että tuotteen rajallisen saatavuuden vuoksi tv- ja radiomainonta ei vielä ole ajankohtaista. 

"Tuli kuitenkin sellainen olo, että jotain tarvitaan vielä lisää, että voimme tavoittaa laajasti. Halusimme myös, että mediaympäristö on laadukas. Koimme, että Sanoman laajojen verkostojen kautta saamme tavoittavuutta", Jaana kertoo

Ensin lähdettiin hyvin pienesti ja tunnustellen liikkeelle klikkihintaisilla (CPC, Cost-per-click) somenostoilla Sanoman medioissa. Mainos sai siis laajasti näkyvyyttä, mutta sitä klikkasivat oletusarvoisesti vain tuotteesta kiinnostuneet ihmiset. Kun kohderyhmä oli tavoitettu, alettiin sille tehdä uudelleenmainontaa digikokosivun (koko näytön kokoinen banneri ennen sivuston sisältöön saapumista) mainoksella.

BERRYOMG®:n ensimmäinen varsinainen kampanja Sanoman digikanavissa toteutettiin kesä- ja heinäkuun aikana, jolloin otettiin taktisempi linja dynaamisilla tuotenostoilla. Kampanjassa oli kaksi erilaista kohdennuskriteeriä.

Ensimmäisessä mainonta kohdennettiin koirista kiinnostuneille henkilöille. Mainoksen viestikärki määräytyi mainoksen sijoittelun, eli artikkeliaiheen mukaan.

Toisessa kohdennukset tehtiin niin päin, että koira-aiheisissa artikkeleissa näytettiin lukijan mielenkiinnon mukaisia mainoksia. Jos tämä oli siis juuri lukenut vaikkapa artikkelin kiiltävistä hiuksista, mainoksen viestikärkenä oli mitä todennäköisemmin lemmikin kiiltävä turkki. Mainoksesta lukija siirtyi suoraan verkkokaupan tuotesivulle.

Kampanjan aikana peräti 14 % BERRYOMG®:n sivukävijöistä tuli kampanjan kautta. Yritys päätyi tekemään Sanomalla toisenkin kampanjan, joka toteutettiin syys- ja lokakuun aikana.

"Pyrimme siihen, että ihmisille jää jokin muistikuva brändistä. Ei tässä vaiheessa voida olettaa klikkien johtavan konversioihin, vaan tämä on juuri tätä brändimielikuvan ja tunnettuuden parantamista. Se, että 14 % on klikannut mainosta, kiinnostunut ja halunnut tulla sivuille on jo kova tulos", Jaana toteaa.

Yhteistyössä on voimaa

Jaanan mukaan yhteistyö Sanoman kanssa on ollut erittäin sujuvaa. 

"Sanoma on luotettava kumppani. Haasteemme ymmärrettiin ja otettiin huomioon hienosti". 

Kaiken muun hyvän lisäksi BERRYOMG®:n oma asiakkuuspäällikkö Sanomalla on koiraharrastaja ja -kasvattaja. Niinpä yhteistyö tuotteen tunnettuuden lisäämiseksi ja viestien hiomiseksi sai vielä pienen extrabuustin.

"Olemme vielä aika tuntematon brändi, joten asiakaspäällikkömme Mari Lindforsin tuoma panos koiranomistajana sekä -kasvattajana oli kullanarvoista. Tuntui, että otettiin niin sanotusti extra maili. Millainen asiakas sitä ei arvostaisi", Jaana kehuu.

Kevään kampanja oli siis taktista bannerimainontaa, jonka tueksi BERRYOMG® teki myös omaa some- ja hakusanamainontaa. Kesä- ja heinäkuun aikana BERRYOMG®:n sivujen kokonaiskävijämäärä nousi peräti 62 % verrattuna aiempiin kuukausiin. Luku on huimaava! 

Syksyn kampanja on nyt brändikärjellä tehtyä natiivi- eli artikkelimainontaa. Mainoksesta lukija päätyy BERRYOMG®:n blogiin, josta voi lukea tuotteista lisää.

"Kohta voimme siis vertailla kahta hyvin erilaista kampanjaa", Jaana innostuu.

Mistä kestävä ja hyvä brändi ponnistaa!

Lue artikkeli

Tagit

Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland