Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kotimainen marjaöljytuote BERRYOMG® lemmikeille rakentaa brändiä innovatiivisella tavalla

BERRYOMG® -tuotteet ovat kotimaisista marjaöljyistä valmistettuja ravintolisiä lemmikeille. Ne sisältävät suuren määrän jokaisen elollisen olennon tarvitsemia välttämättömiä rasvahappoja sekä luonnollisia antioksidantteja, jotka lisäävät lemmikin hyvinvointia ja terveyttä.
berryomg.jpg
25.10.2022
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Digiratkaisut

BERRYOMG® -tuoteperheeseen kuuluu kolme erilaista marjaöljytuotetta ja ne ovat kaikki kehitetty yhteistyössä eläinravitsemuksen asiantuntijan kanssa. Öljy on annosteltu kekseliäästi kapselimuotoon ja tuotteiden teho perustuu tieteellisesti tutkittuun tietoon marjaöljyjen, rasvahappojen, antioksidanttien ja vitamiinien terveysvaikutuksista.

"Eläimillä on ihan samoja ongelmia kuin meillä ihmisilläkin. Ihan yhtä lailla ne kärsivät kuivasta ihosta, atopiasta, kuivista silmistä ja tassuista. Meillä on tehty tästä paljon tutkimusta ja kliinistä testaamista", kertoo Aromtech Oy:n Jaana Henriksson.

BERRYOMG® itsessään on verrattaen uusi (lanseerattu 2021), mutta yritys tuotemerkin takana ei ole. Aromtech Oy:llä on takanaan jo yli 25 vuoden kokemus marjaöljyjen tutkimuksesta ja tuotekehityksestä. Voi olla, että olet törmännyt heidän marjaöljytuotteisiinsa aiemminkin, sillä niitä on ollut saatavana ihmisille kaupoissa ja apteekeissa jo monen vuoden ajan. 

"Voidaan ehkä jopa leikkisästi todeta, että tuotteet on ihmisillä testattu", Jaana naurahtaa.

Brändin rakentaminen aloitetaan nollasta

Kuten useimpien tuotteiden ja palveluiden, myös BERRYOMG®:n brändin rakennus on aloitettu nollasta. Se on oman taipaleensa alussa ja haasteet tuotteen markkinoinnissa ja mainonnassa ovat sen mukaiset. 

"Olemme lähtökohtaisesti pk-yritys, joten pelaamme aika pienellä markkinointibudjetilla. Pyrimme jatkuvasti löytämään parempia ja tehokkaampia tapoja budjetin kanavoimiseen, jotta mainonnan panos-tuotos-suhde olisi mahdollisimman hyvä. Testaamme ja hiomme myös viestejämme edelleen: mikä olisi se juttu, joka oikeasti resonoisi siinä koiranomistajassa", Jaana kertoo.

Tuotteen tunnettuuden haastetta lisää myös se, että sitä on myynnissä vain tuotteen omassa verkkokaupassa ja sen lisäksi vain muutamassa lemmikkieläimille tarvikkeita myyvässä verkkokaupassa. Kivijalkaliikkeistä tuotetta ei siis vielä löydy. 

Kotimainen kapselimuotoinen marjaöljyvalmiste kohtaa aika-ajoin myös epäilyjä.

"Osa ajattelee, että tarvitseeko oma koira todella lisäravinteita. Marjaöljy itsessään aiheuttaa myös epäilyksiä, kun ihmiset ovat niin tottuneet kalaöljytuotteisiin", Jaana summaa.

Innovatiivinen kohdennus toi loistavat tulokset

BERRYOMG®:n markkinointi on keskittynyt pääasiassa digikanaviin. Hakusanamainonnan ja sosiaalisen median lisäksi BERRYOMG® on tehnyt vaikuttajamarkkinointia sekä hyödyntänyt niitä perinteisimpiäkin kanavia.

"Olemme mainostaneet muutamassa lehdessä, olleet messuilla ja tehneet tuotejakelua pääkaupunkiseudulla", Jaana kertoo ja lisää, että tuotteen rajallisen saatavuuden vuoksi tv- ja radiomainonta ei vielä ole ajankohtaista. 

"Tuli kuitenkin sellainen olo, että jotain tarvitaan vielä lisää, että voimme tavoittaa laajasti. Halusimme myös, että mediaympäristö on laadukas. Koimme, että Sanoman laajojen verkostojen kautta saamme tavoittavuutta", Jaana kertoo

Ensin lähdettiin hyvin pienesti ja tunnustellen liikkeelle klikkihintaisilla (CPC, Cost-per-click) somenostoilla Sanoman medioissa. Mainos sai siis laajasti näkyvyyttä, mutta sitä klikkasivat oletusarvoisesti vain tuotteesta kiinnostuneet ihmiset. Kun kohderyhmä oli tavoitettu, alettiin sille tehdä uudelleenmainontaa digikokosivun (koko näytön kokoinen banneri ennen sivuston sisältöön saapumista) mainoksella.

BERRYOMG®:n ensimmäinen varsinainen kampanja Sanoman digikanavissa toteutettiin kesä- ja heinäkuun aikana, jolloin otettiin taktisempi linja dynaamisilla tuotenostoilla. Kampanjassa oli kaksi erilaista kohdennuskriteeriä.

Ensimmäisessä mainonta kohdennettiin koirista kiinnostuneille henkilöille. Mainoksen viestikärki määräytyi mainoksen sijoittelun, eli artikkeliaiheen mukaan.

Toisessa kohdennukset tehtiin niin päin, että koira-aiheisissa artikkeleissa näytettiin lukijan mielenkiinnon mukaisia mainoksia. Jos tämä oli siis juuri lukenut vaikkapa artikkelin kiiltävistä hiuksista, mainoksen viestikärkenä oli mitä todennäköisemmin lemmikin kiiltävä turkki. Mainoksesta lukija siirtyi suoraan verkkokaupan tuotesivulle.

Kampanjan aikana peräti 14 % BERRYOMG®:n sivukävijöistä tuli kampanjan kautta. Yritys päätyi tekemään Sanomalla toisenkin kampanjan, joka toteutettiin syys- ja lokakuun aikana.

"Pyrimme siihen, että ihmisille jää jokin muistikuva brändistä. Ei tässä vaiheessa voida olettaa klikkien johtavan konversioihin, vaan tämä on juuri tätä brändimielikuvan ja tunnettuuden parantamista. Se, että 14 % on klikannut mainosta, kiinnostunut ja halunnut tulla sivuille on jo kova tulos", Jaana toteaa.

Yhteistyössä on voimaa

Jaanan mukaan yhteistyö Sanoman kanssa on ollut erittäin sujuvaa. 

"Sanoma on luotettava kumppani. Haasteemme ymmärrettiin ja otettiin huomioon hienosti". 

Kaiken muun hyvän lisäksi BERRYOMG®:n oma asiakkuuspäällikkö Sanomalla on koiraharrastaja ja -kasvattaja. Niinpä yhteistyö tuotteen tunnettuuden lisäämiseksi ja viestien hiomiseksi sai vielä pienen extrabuustin.

"Olemme vielä aika tuntematon brändi, joten asiakaspäällikkömme Mari Lindforsin tuoma panos koiranomistajana sekä -kasvattajana oli kullanarvoista. Tuntui, että otettiin niin sanotusti extra maili. Millainen asiakas sitä ei arvostaisi", Jaana kehuu.

Kevään kampanja oli siis taktista bannerimainontaa, jonka tueksi BERRYOMG® teki myös omaa some- ja hakusanamainontaa. Kesä- ja heinäkuun aikana BERRYOMG®:n sivujen kokonaiskävijämäärä nousi peräti 62 % verrattuna aiempiin kuukausiin. Luku on huimaava! 

Syksyn kampanja on nyt brändikärjellä tehtyä natiivi- eli artikkelimainontaa. Mainoksesta lukija päätyy BERRYOMG®:n blogiin, josta voi lukea tuotteista lisää.

"Kohta voimme siis vertailla kahta hyvin erilaista kampanjaa", Jaana innostuu.

Mistä kestävä ja hyvä brändi ponnistaa!

Lue artikkeli

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
  • Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

    Julkaistu
    25.1.2023

    Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

    Lue asiakastarina
  • Ennätysmyynti ja näkyvyyttä tuloksellisella kampanjalla

    Julkaistu
    9.1.2023

    Etusivut toivat huomioarvoa ja dynaaminen digikokosivu syvyyttä Järvikylän kampanjalle.

    Lue asiakastarina
    Case Järvikylä artikkelisivut
  • K-Citymarketin pystyvideolla tehoa viestin läpimenoon

    Julkaistu
    9.11.2022

    K-Citymarketin videota katsottiin IS:fi:ssä enemmän loppuun saakka, mikä toi tehoa mainontaan ja kasvatti kokonaispeittoa.

    Lue asiakastarina
    Case K-Citymarket pystyvideo hero
  • Mainio Muuttopalvelu Oy tekee iloista ja hersyvää some-mainontaa – buustiksi Sanoman somenosto!

    Julkaistu
    7.11.2022

    Mainio Muuttopalvelu Oy on turkulainen, vuonna 2018 toimintansa aloittanut perheyritys ja täyden palvelun muuttotalo. Se tarjoaa asiakkaan tarpeisiin räätälöityjä kokonaisuuksia täysmuutoista ja yritysmuutoista aina muuttolaatikoiden vuokraukseen – ja kaikkea siltä väliltä!

    Lue asiakastarina
    Mainiomuuttopalvelu_artikkelikuva.jpg
  • Oma ohjelma Ruudussa toi Batteryn brändin näyttävästi esiin

    Julkaistu
    25.10.2022

    Battery-energiajuoma haluaa olla mukana hyvinvointiteemoissa, kuten liikunnassa ja jaksamisessa. Syntyi Battery Padel Tour -turnaus, jonka ottelut olivat katsottavissa Ruudussa neljänä viikonloppuna.

    Lue asiakastarina
    Case Battery Padel Tour artikkelikuva
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland