Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.
21.4.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoite

Finnkinon monikanavaisella joulukampanjalla haettiin laajaa tavoittavuutta. Kohderyhminä olivat erityisesti vähintään 3 kuukauden välein elokuvissa kävijät ja lapsiperheet. 

Kampanjalla oli kaksi kärkeä: uuden lahjakorttituotteen onnistunut lanseeraus ja runsaasti myyntiä tutulle sarjalipputuotteelle.

 

Ratkaisu

Lahjakorttilanseeraus toteutettiin ohjelmayhteistyönä Radio Suomipopilla, sillä keskeinen haaste oli kertoa uuden kortin kaikista ominaisuuksista ja toimintamekanismeista.  Juuso Mäkilähde ja Tinni Wikström (kuvassa) ottivat lähetyksessään kuuntelijoita visailuun, jonka aiheena oli lahjakortin pariin kuuluvat asiat.

Tällä tavoin saatiin luontevasti esiteltyä laajasti lahjakortin tarjontaa. Kilpailumekaniikka mukaili lahjakortin keskeisintä toiminnallisuutta: saldon lataamista. Kampanjaan tuettiin spoteilla radiossa ja Suplassa. Kampanja sisälsi lisäksi digimainontaa ja somenäkyvyyttä.

Tutun sarjalipputuotteen kampanja toteutettiin liikkuvan kuvan toteutuksena tv:ssä ja digikampanjana Sanoman verkostossa. 

”Aina oikea lahja” -konseptin tarkoituksena on nostaa esiin sitä, kuinka Finnkinon liput ovat hyvä lahja ihan kaikille.  

Olemme molempien tuotteiden osalta todella tyytyväisiä kampanjaan. Lahjakorttikampanja toteutettiin innovatiivisella tavalla radion ohjelmayhteistyönä, ja Videolle teki sarjalipuille hienon tv-spotin.

Päivi Iisakka
B2C Marketing Manager
Finnkino

Tulokset

Radiokampanjalla tavoitettiin yhteensä arviolta yli miljoona kuuntelijaa ja 25─54-vuotiaiden kohderyhmästä peräti 32 %. Finnkinon lahjakorttivisailuun osallistui 1889 kuuntelijaa, mikä on erinomainen tulos. Kampanjasivulla vieraili 3 104 kuuntelijaa.

Vahvin osa yhteistyötä oli sen luontevuus osana sisältöä. Juontajat saivat kuuntelijat heittäytymään innolla mukaan leikkimieliseen kisailuun, josta saatiin lisää luontevaa ja viihdyttävää sisältöä. Tietokilpailun kautta Finnkino teemoja saatiin nostettua jatkuvasti, ja juontajat innostuivat muutoinkin puhumaan leffoista. Lopputuloksena erittäin toimiva ja kuuntelijoita viihdyttävä hyväntuulinen kokonaisuus!

Sanoman kampanjatutkimuksen mukaan Finnkinon monimediallinen kampanja on hyvin huomattu. Vastaajista 61 % oli huomannut kampanjan, ja se tavoitti erityisen hyvin ydinkohderyhmät, lapsiperheet ja vähintään 3 kuukauden välein elokuvissa kävijät.

Mainoksista tv- ja digimainonta huomattiin parhaiten. Nuoret muistivat kuulleensa radiomainontaa selvästi vanhempia ikäryhmiä useammin.

83 % kaikista vastaajista koki kampanjan viestin selkeäksi. Sanoman referenssiluku vastaavissa kampanjoissa on 70 %. Kampanja oli myös hyvin pidetty: 80 % vastaajista kertoi pitäneensä kampanjasta. Syitä kampanjasta pitämiseen olivat erityisesti mainonnan selkeys, tunnelma ja idea.

Kampanja onnistui erityisesti vaikuttamaan positiivisesti mielikuvaan ja herättämään kokeilu- ja käyntiaikomuksia Finnkinolla. Kaikki tulokset ylittivät Sanoman tietopankin keskiarvot.

Yhteistyömme sujui hienosti luovasta ideasta aina toteutukseen saakka. Uuden lahjakorttituotteen lanseeraus oli kiva toteuttaa näin hauskalla idealla. Kampanja onnistui yli odotusten ja saimme hienon startin uudelle tuotteelle. Sarjalippukampanja huomattiin ja se myös aktivoi hyvin kuluttajia.

Päivi Iisakka
B2C Marketing Manager
Finnkino

”Yhteistyö Sanoman kanssa oli sujuvaa, projektinhallinta hyvää ja suhtautuminen proaktiivista ensimmäisestä briiffistä alkaen. Tarjouksesta oli helppo ostaa osuudet, joita halusimme lähteä edistämään”, Iisakka kertoo.  

Päivi Iisakka pitää Sanoman vahvuutena monikanavaisuutta. 

”Sanoman kautta saa myös tarpeeksi näkyvyyttä ja impressioita. Finnkinon elokuvateattereita sijaitsee kaikissa suurimmissa kaupungeissa ja kävijöitä tulee laajoilta alueilta , joten puhua voi melkein valtakunnallisesta markkinoinnista. Sanomalla ei ole kilpailijaa, joka pystyisi näin laajaan monikanavaiseen näkyvyyteen”, hän kiittää. 

Finnkinolla on pieni markkinointitiimi, joten Iisakka arvostaa myös Sanoman tarjoamaa tuotanto- ja ideointiapua. 

”Meille oli tärkeää, että saimme tosi kivoja ideoita samassa paketissa. Kampanja oli todella toimiva ja onnistunut”, Iisakka summaa. 
 

Kampanja oli menestys monilla mittareilla

32 %

kampanja tavoitti 25─54-vuotiaiden kohderyhmästä peräti 32 %

1889

kuuntelijaa osallistui lahjakorttivisailuun

61 %

kampanjatutkimukseen vastanneista oli huomannut kampanjan

83 %

koki kampanjan viestin selkeäksi

80 %

piti kampanjasta

Kaikki tulokset

ylittivät Sanoman tietopankin keskiarvot

Markkinoija - meillä on sinulle ratkaisu

Kiinnostuitko?

Tutustu Sanoman mediaratkaisuihin.

Hurmaa asiakkaasi äänen voimalla

Radio- ja audiomainonta

Kerro tarinoita, herätä tunteita

TV-mainonta

Rakenna brändiä. Sitouta asiakkaasi. Tee myyntiä.

Digimainonta

Tagit

Audio & radio Digiratkaisut TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland