Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.
21.4.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Audio & radio Digiratkaisut TV & video

Tavoite

Finnkinon monikanavaisella joulukampanjalla haettiin laajaa tavoittavuutta. Kohderyhminä olivat erityisesti vähintään 3 kuukauden välein elokuvissa kävijät ja lapsiperheet. 

Kampanjalla oli kaksi kärkeä: uuden lahjakorttituotteen onnistunut lanseeraus ja runsaasti myyntiä tutulle sarjalipputuotteelle.

 

Ratkaisu

Lahjakorttilanseeraus toteutettiin ohjelmayhteistyönä Radio Suomipopilla, sillä keskeinen haaste oli kertoa uuden kortin kaikista ominaisuuksista ja toimintamekanismeista.  Juuso Mäkilähde ja Tinni Wikström (kuvassa) ottivat lähetyksessään kuuntelijoita visailuun, jonka aiheena oli lahjakortin pariin kuuluvat asiat.

Tällä tavoin saatiin luontevasti esiteltyä laajasti lahjakortin tarjontaa. Kilpailumekaniikka mukaili lahjakortin keskeisintä toiminnallisuutta: saldon lataamista. Kampanjaan tuettiin spoteilla radiossa ja Suplassa. Kampanja sisälsi lisäksi digimainontaa ja somenäkyvyyttä.

Tutun sarjalipputuotteen kampanja toteutettiin liikkuvan kuvan toteutuksena tv:ssä ja digikampanjana Sanoman verkostossa. 

”Aina oikea lahja” -konseptin tarkoituksena on nostaa esiin sitä, kuinka Finnkinon liput ovat hyvä lahja ihan kaikille.  

Olemme molempien tuotteiden osalta todella tyytyväisiä kampanjaan. Lahjakorttikampanja toteutettiin innovatiivisella tavalla radion ohjelmayhteistyönä, ja Videolle teki sarjalipuille hienon tv-spotin.

Päivi Iisakka
B2C Marketing Manager
Finnkino

Tulokset

Radiokampanjalla tavoitettiin yhteensä arviolta yli miljoona kuuntelijaa ja 25─54-vuotiaiden kohderyhmästä peräti 32 %. Finnkinon lahjakorttivisailuun osallistui 1889 kuuntelijaa, mikä on erinomainen tulos. Kampanjasivulla vieraili 3 104 kuuntelijaa.

Vahvin osa yhteistyötä oli sen luontevuus osana sisältöä. Juontajat saivat kuuntelijat heittäytymään innolla mukaan leikkimieliseen kisailuun, josta saatiin lisää luontevaa ja viihdyttävää sisältöä. Tietokilpailun kautta Finnkino teemoja saatiin nostettua jatkuvasti, ja juontajat innostuivat muutoinkin puhumaan leffoista. Lopputuloksena erittäin toimiva ja kuuntelijoita viihdyttävä hyväntuulinen kokonaisuus!

Sanoman kampanjatutkimuksen mukaan Finnkinon monimediallinen kampanja on hyvin huomattu. Vastaajista 61 % oli huomannut kampanjan, ja se tavoitti erityisen hyvin ydinkohderyhmät, lapsiperheet ja vähintään 3 kuukauden välein elokuvissa kävijät.

Mainoksista tv- ja digimainonta huomattiin parhaiten. Nuoret muistivat kuulleensa radiomainontaa selvästi vanhempia ikäryhmiä useammin.

83 % kaikista vastaajista koki kampanjan viestin selkeäksi. Sanoman referenssiluku vastaavissa kampanjoissa on 70 %. Kampanja oli myös hyvin pidetty: 80 % vastaajista kertoi pitäneensä kampanjasta. Syitä kampanjasta pitämiseen olivat erityisesti mainonnan selkeys, tunnelma ja idea.

Kampanja onnistui erityisesti vaikuttamaan positiivisesti mielikuvaan ja herättämään kokeilu- ja käyntiaikomuksia Finnkinolla. Kaikki tulokset ylittivät Sanoman tietopankin keskiarvot.

Yhteistyömme sujui hienosti luovasta ideasta aina toteutukseen saakka. Uuden lahjakorttituotteen lanseeraus oli kiva toteuttaa näin hauskalla idealla. Kampanja onnistui yli odotusten ja saimme hienon startin uudelle tuotteelle. Sarjalippukampanja huomattiin ja se myös aktivoi hyvin kuluttajia.

Päivi Iisakka
B2C Marketing Manager
Finnkino

”Yhteistyö Sanoman kanssa oli sujuvaa, projektinhallinta hyvää ja suhtautuminen proaktiivista ensimmäisestä briiffistä alkaen. Tarjouksesta oli helppo ostaa osuudet, joita halusimme lähteä edistämään”, Iisakka kertoo.  

Päivi Iisakka pitää Sanoman vahvuutena monikanavaisuutta. 

”Sanoman kautta saa myös tarpeeksi näkyvyyttä ja impressioita. Finnkinon elokuvateattereita sijaitsee kaikissa suurimmissa kaupungeissa ja kävijöitä tulee laajoilta alueilta , joten puhua voi melkein valtakunnallisesta markkinoinnista. Sanomalla ei ole kilpailijaa, joka pystyisi näin laajaan monikanavaiseen näkyvyyteen”, hän kiittää. 

Finnkinolla on pieni markkinointitiimi, joten Iisakka arvostaa myös Sanoman tarjoamaa tuotanto- ja ideointiapua. 

”Meille oli tärkeää, että saimme tosi kivoja ideoita samassa paketissa. Kampanja oli todella toimiva ja onnistunut”, Iisakka summaa. 
 

Kampanja oli menestys monilla mittareilla

32 %

kampanja tavoitti 25─54-vuotiaiden kohderyhmästä peräti 32 %

1889

kuuntelijaa osallistui lahjakorttivisailuun

61 %

kampanjatutkimukseen vastanneista oli huomannut kampanjan

83 %

koki kampanjan viestin selkeäksi

80 %

piti kampanjasta

Kaikki tulokset

ylittivät Sanoman tietopankin keskiarvot

Kiinnostuitko?

Tutustu Sanoman mediaratkaisuihin.

Hurmaa asiakkaasi äänen voimalla

Radio- ja audiomainonta

Kerro tarinoita, herätä tunteita

TV-mainonta

Rakenna brändiä. Sitouta asiakkaasi. Tee myyntiä.

Digimainonta

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Elämäsi diilit ‒ Remax ottaa Diili-kumppanuudestaan kaiken irti

    Julkaistu
    29.5.2023

    Yrittäjähenkinen tekemisen meininki sopii hyvin Remaxille, joka on keskittänyt alkuvuoden markkinointitoimenpiteensä Diilin ympärille.

    Lue asiakastarina
  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta. Lue lisää siitä, mitä lisäarvoa yhteistyömme on tuonut Parceron asiakastyöhön.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Vain elämää -yhteistyö on kasvattanut lahjoitusten määrää vuosi vuodelta

    Julkaistu
    8.5.2023

    Oma erikoisjakso on Pelastakaa Lapsille oiva tapa kertoa järjestön tekemästä työstä ja sen merkityksestä apua tarvitsevien lasten elämään.

    Lue asiakastarina
  • PostNordin Lähiboksi sai hyvää näkyvyyttä Susijengin pelissä

    Julkaistu
    5.5.2023

    Sponsorointiyhteistyö sujahti luontevaksi osaksi studiolähetystä.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Kiinnostava tarina, teemaan sopivat tähdet ja aitous – eli brändiviihdettä parhaimmillaan

    Julkaistu
    20.2.2023

    Mutin Henri & Sirly Italiassa -brändiviihdeohjelma nousi marraskuun toiseksi katsotuimmaksi ruokaohjelmaksi Ruudussa. Erottuvat videoratkaisut ja vahva ohjaus sisällön pariin saivat katsojatavoitteet ylittymään reippaasti.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
  • Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

    Julkaistu
    25.1.2023

    Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

    Lue asiakastarina
  • Sanoman ja Ifolorin yhteistyönä syntyy inspiroivia sisältöjä liikkuvan kuvan ja natiiviartikkelien keinoin

    Julkaistu
    20.1.2023

    Sanoman ja Ifolorin sisältömarkkinointiyhteistyö tarjoaa ideoita Ifolorin kuvatuotteiden monipuoliseen hyödyntämiseen ja varmistaa kävijävirran verkkokauppaan.

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland