Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu

Beely – Kuinka startupista rakennettiin tunnettu alle puolessa vuodessa?

Startup Beelylle valittu markkinointiviestinnän kulma oli toimialasta poikkeavaa. Puolen vuoden vahva panostus mediaan sai aikaan erittäin hyviä tuloksia brändimittareilla mitattuna.
Beely artikkelikuva
1.6.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Yhteistyön tavoitteet

Startup Beely aloitti Sanoman kanssa tiiviin yhteistyön heinäkuussa 2019. Tavoitteet asetettiin korkealle. Siksi mediaan panostettiin rohkeasti ja mitattiin brändivaikutuksia. Markkinointiviestinnän kulma oli myös toimialasta poikkeavaa. Yhteistyö aloitettiin rakentamalla brändin tunnettuutta nollasta. Kohderyhmäksi määriteltiin kaikki noin 25–44-vuotiaat.

1.

Kasvattaa tunnettuutta ja huomioarvoa

2.

Saada aikaan kokeiluja

3.

Kertoa kiinnostava tarina ja aktivoida ostoon

Yksityisleasing auton rahoitusmallina on lisääntynyt tasaisesti viime vuosien aikana. Se on erityisesti pääkaupunkiseudulla ja suurissa kaupungeissa yleistyvä tapa saada auto käyttöön. Markkina kasvaa kovaa vauhtia ja on hyvin kilpailtu. Toimijoiden tarjoamat vaihtoehdot eroavat hieman toisistaan.

Vuonna 2019 suomalaisista 48 % piti auton yksityisleasingiä kiinnostavana. Suurin osa kuluttajista tuolloin koki vaihtoehdon kuitenkin hyvin epäselvänä.

Lähde: Sanoma yksityisleasing -tutkimus 2019

Kaikille mediaryhmille määriteltiin selkeä rooli

Beely-mediaryhmien-roolit-harmaa.jpg
Beely-natiivi-mobiili-ja-tablet-palstat.png

Tavoite

Vahvistaa ja tuoda tunnetuksi Beelyn brändiä ja kertoa syvällisemmin mitä se kuluttajalle tarjoaa. 

Miten tavoite saavutettiin? 

Tuotiin kuluttajalähtöisesti esille yrityksen toimintaa ja nostettiin brändin edelläkävijyyttä ja palvelun helppoutta esille sisällöllisesti kiinnostavien artikkeleiden kautta. 

Tulokset

IS.fi keräsi yhteensä lähes 80 000 kävijää artikkelisivulle. Lukuajat olivat keskiarvoa pidemmät, verkossa noin 3 minuuttia ja sovelluksessa lähes 2 minuuttia. Myös tukimedian roolissa olleessa Tiede.fi:ssä ylitettiin selkeästi keskiarvoluvut. Poikkeuksellista oli natiiviartikkeleiden (2 kpl) aiheuttama voimakas myyntipiikki verkkokaupassa heti julkaisua seuranneena päivänä.

Puolen vuoden vahva panostus mediaan sai aikaan erittäin hyviä tuloksia brändimittareilla mitattuna. Tämä osoittaa sen, että myös lyhyellä aikavälillä on mahdollista saavuttaa hyvä taso tunnettuudessa. 

Vaikka tavoite oli kasvattaa myyntiä, ei kannattanut keskittyä pelkästään taktiseen, optimoituun nettimainontaan. Tarinan kertomisella ja brändin rakentamisella on ollut suuri vaikutus myös myynnin aktivoimiseen.

Aluksi oli tärkeää puhutella laajaa kohderyhmää selkeällä ja kiinnostavalla tavalla. Matkan varrella opimme ja löysimme tulevaisuuden potentiaalisia kohderyhmiä, kuten naiset ja lapsiperheet.

+ 12 %

Image lift

+ 13 %

Activation lift

+ 33 %

Tunnettuus

Beely tulokset 1.jpg
Kampanja sai aikaan mielikuvan – mitä useammassa mediassa kampanja huomataan, sitä vahvempi vaikutus.

Kampanjan image lift oli keskimäärin + 12 % jokaista seuraavassa mediassa nähtyä mainosta kohden.

Beely_tulokset2.jpg
Myös kampanjan aktivoiva vaikutus kasvaa selvästi useammassa mediassa nähdyn mainonnan myötä.

Kampanjan activation lift keskimäärin + 13 % jokaista seuraavassa mediassa nähtyä mainosta kohden.

Lähde: Sanoman monimediatutkimusten analyysi 2020

Startupina olemme hyvin kiitollisia siitä, kuinka nopeasti tunnettuutemme on kehittynyt. Tämä näkyy positiivisesti myös myynnissä. Poikkeuksellisesta keväästä huolimatta olemme tehneet ennätyksiä päivä-, viikko- ja kuukausimyynneissä."

Jonna Hiltunen
markkinointijohtaja
Beely

Tagit

Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland