Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu

Beely – Kuinka startupista rakennettiin tunnettu alle puolessa vuodessa?

Startup Beelylle valittu markkinointiviestinnän kulma oli toimialasta poikkeavaa. Puolen vuoden vahva panostus mediaan sai aikaan erittäin hyviä tuloksia brändimittareilla mitattuna.
Beely artikkelikuva
1.6.2020
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia

Yhteistyön tavoitteet

Startup Beely aloitti Sanoman kanssa tiiviin yhteistyön heinäkuussa 2019. Tavoitteet asetettiin korkealle. Siksi mediaan panostettiin rohkeasti ja mitattiin brändivaikutuksia. Markkinointiviestinnän kulma oli myös toimialasta poikkeavaa. Yhteistyö aloitettiin rakentamalla brändin tunnettuutta nollasta. Kohderyhmäksi määriteltiin kaikki noin 25–44-vuotiaat.

1.

Kasvattaa tunnettuutta ja huomioarvoa

2.

Saada aikaan kokeiluja

3.

Kertoa kiinnostava tarina ja aktivoida ostoon

Yksityisleasing auton rahoitusmallina on lisääntynyt tasaisesti viime vuosien aikana. Se on erityisesti pääkaupunkiseudulla ja suurissa kaupungeissa yleistyvä tapa saada auto käyttöön. Markkina kasvaa kovaa vauhtia ja on hyvin kilpailtu. Toimijoiden tarjoamat vaihtoehdot eroavat hieman toisistaan.

Vuonna 2019 suomalaisista 48 % piti auton yksityisleasingiä kiinnostavana. Suurin osa kuluttajista tuolloin koki vaihtoehdon kuitenkin hyvin epäselvänä.

Lähde: Sanoma yksityisleasing -tutkimus 2019

Kaikille mediaryhmille määriteltiin selkeä rooli

Beely-mediaryhmien-roolit-harmaa.jpg
Beely-natiivi-mobiili-ja-tablet-palstat.png

Tavoite

Vahvistaa ja tuoda tunnetuksi Beelyn brändiä ja kertoa syvällisemmin mitä se kuluttajalle tarjoaa. 

Miten tavoite saavutettiin? 

Tuotiin kuluttajalähtöisesti esille yrityksen toimintaa ja nostettiin brändin edelläkävijyyttä ja palvelun helppoutta esille sisällöllisesti kiinnostavien artikkeleiden kautta. 

Tulokset

IS.fi keräsi yhteensä lähes 80 000 kävijää artikkelisivulle. Lukuajat olivat keskiarvoa pidemmät, verkossa noin 3 minuuttia ja sovelluksessa lähes 2 minuuttia. Myös tukimedian roolissa olleessa Tiede.fi:ssä ylitettiin selkeästi keskiarvoluvut. Poikkeuksellista oli natiiviartikkeleiden (2 kpl) aiheuttama voimakas myyntipiikki verkkokaupassa heti julkaisua seuranneena päivänä.

Puolen vuoden vahva panostus mediaan sai aikaan erittäin hyviä tuloksia brändimittareilla mitattuna. Tämä osoittaa sen, että myös lyhyellä aikavälillä on mahdollista saavuttaa hyvä taso tunnettuudessa. 

Vaikka tavoite oli kasvattaa myyntiä, ei kannattanut keskittyä pelkästään taktiseen, optimoituun nettimainontaan. Tarinan kertomisella ja brändin rakentamisella on ollut suuri vaikutus myös myynnin aktivoimiseen.

Aluksi oli tärkeää puhutella laajaa kohderyhmää selkeällä ja kiinnostavalla tavalla. Matkan varrella opimme ja löysimme tulevaisuuden potentiaalisia kohderyhmiä, kuten naiset ja lapsiperheet.

+ 12 %

Image lift

+ 13 %

Activation lift

+ 33 %

Tunnettuus

Beely tulokset 1.jpg
Kampanja sai aikaan mielikuvan – mitä useammassa mediassa kampanja huomataan, sitä vahvempi vaikutus.

Kampanjan image lift oli keskimäärin + 12 % jokaista seuraavassa mediassa nähtyä mainosta kohden.

Beely_tulokset2.jpg
Myös kampanjan aktivoiva vaikutus kasvaa selvästi useammassa mediassa nähdyn mainonnan myötä.

Kampanjan activation lift keskimäärin + 13 % jokaista seuraavassa mediassa nähtyä mainosta kohden.

Lähde: Sanoman monimediatutkimusten analyysi 2020

Startupina olemme hyvin kiitollisia siitä, kuinka nopeasti tunnettuutemme on kehittynyt. Tämä näkyy positiivisesti myös myynnissä. Poikkeuksellisesta keväästä huolimatta olemme tehneet ennätyksiä päivä-, viikko- ja kuukausimyynneissä."

Jonna Hiltunen
markkinointijohtaja
Beely

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Lakumix® goes HitMix – radiopromootio ja festarikumppanuus muistuttivat 20 vuotta täyttävästä Panda®-makeisten brändistä

    Julkaistu
    27.9.2023

    Myynti veti kesän aikana hyvin, ja kampanjasivu houkutteli ennätysmäärän kävijöitä.

    Lue asiakastarina
  • Hammaslääkäriasema Helmiäinen otti Aamulehden natiiviartikkelit avuksi tunnettuuden kasvattamisessa

    Julkaistu
    18.9.2023

    ”Mainontaan laitettu raha on tullut asiakasvirtana moninkertaisesti takaisin”, kertoo Helmiäisen toimitusjohtaja Ville Männistö.

    Lue asiakastarina
  • Utö Akva -puuöljyn myynti tuplaantui monikanavaisella kampanjalla

    Julkaistu
    18.9.2023

    GVK Coating Technologyn kampanja koostui radion ohjelmayhteistyöstä, tv:stä ja digistä.

    Lue asiakastarina
  • L-Energyn verkkokaupan kävijämäärä ja myynti ampaisivat huikeaan kasvuun klikkipohjaisella bannerimainonnalla  

    Julkaistu
    14.9.2023

    Digimarkkinointi voi toimia äärimmäisen hyvin pienemmilläkin panostuksilla, huomasi L-Energyn toimitusjohtaja Juha Liimatta.

    Lue asiakastarina
  • Erikoisartikkeli ja Aku Ankka -liite – DNA tavoitti lapsiperheet laadukkailla sisällöillä

    Julkaistu
    13.9.2023

    ”Sanoman mediavalikko juuri tälle kohderyhmälle on vaikuttava”, sanoo markkinointipäällikkö Lotta Rechardt DNA:lta.

    Lue asiakastarina
  • Hailian manifesti HS:n etusivulla puhutti ja tavoitti

    Julkaistu
    11.9.2023

    Kannanotto kotimaisen kalaruoan puolesta toi yhteydenottoja, liikennettä verkkosivuille ja runsaasti positiivista palautetta.

    Lue asiakastarina
  • Lempi Kodinhoito nousi monimediallisella kampanjalla alansa tunnetuimpien brändien joukkoon

    Julkaistu
    8.9.2023

    Erottuva tv-, radio-, digi- ja printtikampanja Sanoman medioissa kasvatti reippaasti verkkosivujen kävijämääriä.

    Lue asiakastarina
  • Maj tavoitti kauneus- ja hyvinvointialan ammattilaiset tehokkaasti radio- ja digikampanjalla

    Julkaistu
    6.9.2023

    Tunnettuuden kasvu on näkynyt myös asiakasmäärissä.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin etusivu räjäytti potin – ”Markkinointi on elinehto kunnille”

    Julkaistu
    31.8.2023

    Siikaisten kunnan ilmoitus sai ennennäkemätöntä julkisuutta medioissa ympäri maan.

    Lue asiakastarina
  • Monimediallinen kuntamarkkinoinnin kampanja houkutteli uusia yrittäjiä Savonlinnaan

    Julkaistu
    20.6.2023

    Radiota, tv:tä ja digiä yhdistänyt kampanja toi merkittävän kävijäpiikin Itä-Savon uusyrityskeskuksen sivuille.

    Lue asiakastarina
  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland