5 syytä hyödyntää Ad Manageria mainos- ja mediatoimistoissa
Jos display-mainonnan ostaminen Metan ja Googlen verkostoista on sinulle jo arkipäivää, mietit varmasti mitä lisäarvoa Sanoma Ad Manager voi tuoda toimiston kiireiseen arkeen. Sanoma Ad Managerin perimmäisen tarkoituksen voi tiivistää muutamalla lauseella: sen tavoite on yksinkertaistaa mainonnan suunnittelua ja helpottaa Sanomalta mediatilaa ostavien ammattilaisten arkea.
– Haluamme, että toimistot pystyvät tarjoamaan asiakkailleen laajempia palveluita ja varmistamaan, että mainonta saavuttaa asetetut tavoitteet ja näkyy turvallisessa mediaympäristössä, kuvailee Sanoma Ad Managerin Customer Success Manager Amanda Vähätalo.
Keräsimme alle viisi syytä ottaa Ad Manager käyttöön myös teidän toimistossanne.
1. Mainonnan suunnittelu on todella helppoa
Mainosten tekeminen Sanoma Ad Managerissa on superhelppoa. Toimistot voivat lisätä asiakkaita itse järjestelmään ja pääsevät sen jälkeen näppärästi tekemään mainontaa suunnittelutyökalun avulla. Osaan mainosmuodoista ei tarvita edes valmista banneria tai muuta mainosaineistoa, vaan pelkkä kuva tai video, teksti ja linkki riittävät mainoksen tekemiseen. Mainoksen ulkonäön näkee mainosta rakentaessa esikatselusta.
Järjestelmää on myös kehitetty toimistoilta saadun palautteen perusteella.
– Teimme aiemmin tänä vuonna käyttäjätutkimuksen, jonka mukaan järjestelmä on koettu helpoksi käyttää. Saimme toimistoilta myös kehitysehdotuksia ja uudistimme keväällä käyttöliittymän palautteiden perusteella. Poimimme Googlen ja Metan palveluiden parhaat puolet ja toimme ne osaksi Sanoma Ad Manageria. Uudistus on saanut toimistoilta erinomaista palautetta, Vähätalo kertoo.
Lue, mitä mieltä markkinointitoimisto Kuuki on Ad Managerin käyttökokemuksesta.
2. Asiakkaasi mainonta näkyy aina oikeassa paikassa
Sen lisäksi, että Sanoma Ad Managerin avulla voi ostaa mediatilaa ja suunnitella mainontaa täysin itsenäisesti ilman välikäsiä, tarjoaa järjestelmä näkymän myös Sanoman inventaariin.
– Jos haluat varmistaa, että kampanja näkyy juuri oikeassa paikassa ja haluat, että budjetti saadaan kulutettua oikein, se onnistuu helpoiten Sanoma Ad Managerin kautta, Vähätalo kertoo.
– Pystyt varaamaan sieltä guaranteed-mainontaa, eli mainostila on satavarmasti varattu juuri sinulle.
Myös Sanoma Ad Managerin kohdentamismahdollisuuksia on kehitetty yhdessä toimistojen kanssa: palvelu kertoo, kuinka iso kohderyhmä on saatavilla ja auttaa miettimään, onko kohderyhmä toimiva vai pitäisikö sitä laajentaa tai supistaa.
3. Mainostaminen on edullista
Sanoma Ad Managerin käyttöön ei tarvita erikseen hankittavaa mainonnan ostojärjestelmää eikä sen käyttöön liity esimerkiksi kuukausimaksuja. Yksinkertaistettuna siis vain mainosraha maksaa, sillä myös inventaarin tarkastaminen ja suunnittelutyökalun käyttö on ilmaista.
Myös mediatilaa on mahdollista saada edullisemmin, mikäli asiakkaallanne on vuosisopimus Sanoman kanssa.
4. Löydät kaikki raportit yhdestä paikasta
Sanoma Ad Managerin raportointiportaalista näet sekä Sanoma Ad Managerin kautta tehtyjen kampanjoiden raportit että kaikkien Sanomalta suoraostettujen display-kampanjoiden raportit.
Näet portaalista erilaisia dynaamisia raportteja sen mukaan, mitä mittareita haluat painottaa. Portaali tarjoaa kampanjaraporttien lisäksi Sanoman dataa selkeällä, asiakasymmärrystä lisäävällä tavalla, ja voit katsoa sieltä esimerkiksi miten eri demografiat korostuvat.
– Olemme pyrkineet tekemään palvelusta mahdollisimman informatiivisen. Pääset helposti myös näkemään, miten eri luovat tai erilaiset kohdennukset ovat kampanjoissasi toimineet, Vähätalo vinkkaa.
5. Saat aina kiinni elävän ihmisen
Vaikka kyseessä on itseostokanava, et ole yksin. Sanoma Ad Managerin oma suomenkielinen asiakaspalvelu auttaa kaikessa mieleen juolahtavassa. Asiakaspalvelun saa kiinni nopeasti ja se toimii niin chatin kuin sähköpostinkin välityksellä.
– Olemme tietoisia siitä, miten hankalaa avun saaminen voi olla ongelmatilanteissa, kun tehdään digitaalista mainontaa. Meille yhteistyö toimistojen kanssa on todella tärkeää ja olemme halunneet panostaa asiakaspalveluun, Vähätalo toteaa.
Sanoma Ad Managerin asiakaspalvelu sparrailee mielellään jo kampanjan rakennusvaiheessa. Jos tarvitset apua myös muuhun kuin Sanoma Ad Manageriin liittyviin asioihin, Sanoman toimistoyhteyshenkilöt auttavat monikanavaisessa markkinoinnissa.
Lue, miten markkinointitoimisto Parcero tekee yhteistyötä Sanoman kanssa.
Starttaa mainonta ja tarjoa asiakkaillesi uusia mahdollisuuksia