Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

5 syytä hyödyntää Ad Manageria mainos- ja mediatoimistoissa

Mediatilan ostaminen ja mainostaminen Sanoman verkostossa ei ole koskaan ollut näin helppoa.
9.9.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Jos display-mainonnan ostaminen Metan ja Googlen verkostoista on sinulle jo arkipäivää, mietit varmasti mitä lisäarvoa Sanoma Ad Manager voi tuoda toimiston kiireiseen arkeen. Sanoma Ad Managerin perimmäisen tarkoituksen voi tiivistää muutamalla lauseella: sen tavoite on yksinkertaistaa mainonnan suunnittelua ja helpottaa Sanomalta mediatilaa ostavien ammattilaisten arkea.

– Haluamme, että toimistot pystyvät tarjoamaan asiakkailleen laajempia palveluita ja varmistamaan, että mainonta saavuttaa asetetut tavoitteet ja näkyy turvallisessa mediaympäristössä, kuvailee Sanoma Ad Managerin Customer Success Manager Amanda Vähätalo.

Keräsimme alle viisi syytä ottaa Ad Manager käyttöön myös teidän toimistossanne.

1. Mainonnan suunnittelu on todella helppoa

Mainosten tekeminen Sanoma Ad Managerissa on superhelppoa. Toimistot voivat lisätä asiakkaita itse järjestelmään ja pääsevät sen jälkeen näppärästi tekemään mainontaa suunnittelutyökalun avulla. Osaan mainosmuodoista ei tarvita edes valmista banneria tai muuta mainosaineistoa, vaan pelkkä kuva tai video, teksti ja linkki riittävät mainoksen tekemiseen. Mainoksen ulkonäön näkee mainosta rakentaessa esikatselusta.

Järjestelmää on myös kehitetty toimistoilta saadun palautteen perusteella.

– Teimme aiemmin tänä vuonna käyttäjätutkimuksen, jonka mukaan järjestelmä on koettu helpoksi käyttää. Saimme toimistoilta myös kehitysehdotuksia ja uudistimme keväällä käyttöliittymän palautteiden perusteella. Poimimme Googlen ja Metan palveluiden parhaat puolet ja toimme ne osaksi Sanoma Ad Manageria. Uudistus on saanut toimistoilta erinomaista palautetta, Vähätalo kertoo.

Lue, mitä mieltä markkinointitoimisto Kuuki on Ad Managerin käyttökokemuksesta.

2. Asiakkaasi mainonta näkyy aina oikeassa paikassa

Sen lisäksi, että Sanoma Ad Managerin avulla voi ostaa mediatilaa ja suunnitella mainontaa täysin itsenäisesti ilman välikäsiä, tarjoaa järjestelmä näkymän myös Sanoman inventaariin.

– Jos haluat varmistaa, että kampanja näkyy juuri oikeassa paikassa ja haluat, että budjetti saadaan kulutettua oikein, se onnistuu helpoiten Sanoma Ad Managerin kautta, Vähätalo kertoo.

– Pystyt varaamaan sieltä guaranteed-mainontaa, eli mainostila on satavarmasti varattu juuri sinulle.

Myös Sanoma Ad Managerin kohdentamismahdollisuuksia on kehitetty yhdessä toimistojen kanssa: palvelu kertoo, kuinka iso kohderyhmä on saatavilla ja auttaa miettimään, onko kohderyhmä toimiva vai pitäisikö sitä laajentaa tai supistaa.

Lue, miten markkinointitoimisto Julkee x Lempee on hyödyntänyt Ad Managerin kohdentamismahdollisuuksia.

3. Mainostaminen on edullista

Sanoma Ad Managerin käyttöön ei tarvita erikseen hankittavaa mainonnan ostojärjestelmää eikä sen käyttöön liity esimerkiksi kuukausimaksuja. Yksinkertaistettuna siis vain mainosraha maksaa, sillä myös inventaarin tarkastaminen ja suunnittelutyökalun käyttö on ilmaista.

Myös mediatilaa on mahdollista saada edullisemmin, mikäli asiakkaallanne on vuosisopimus Sanoman kanssa.

Toimistoilla on mahdollisuus saada Ad Managerin kautta ostetuista kampanjoista myös itseostokorvausta. Itseostokorvausta maksetaan nettohintaisesta mainonnasta.

4. Löydät kaikki raportit yhdestä paikasta

Sanoma Ad Managerin raportointiportaalista näet sekä Sanoma Ad Managerin kautta tehtyjen kampanjoiden raportit että kaikkien Sanomalta suoraostettujen display-kampanjoiden raportit.

Näet portaalista erilaisia dynaamisia raportteja sen mukaan, mitä mittareita haluat painottaa. Portaali tarjoaa kampanjaraporttien lisäksi Sanoman dataa selkeällä, asiakasymmärrystä lisäävällä tavalla, ja voit katsoa sieltä esimerkiksi miten eri demografiat korostuvat.

– Olemme pyrkineet tekemään palvelusta mahdollisimman informatiivisen. Pääset helposti myös näkemään, miten eri luovat tai erilaiset kohdennukset ovat kampanjoissasi toimineet, Vähätalo vinkkaa.

5. Saat aina kiinni elävän ihmisen

Vaikka kyseessä on itseostokanava, et ole yksin. Sanoma Ad Managerin oma suomenkielinen asiakaspalvelu auttaa kaikessa mieleen juolahtavassa. Asiakaspalvelun saa kiinni nopeasti ja se toimii niin chatin kuin sähköpostinkin välityksellä.

– Olemme tietoisia siitä, miten hankalaa avun saaminen voi olla ongelmatilanteissa, kun tehdään digitaalista mainontaa. Meille yhteistyö toimistojen kanssa on todella tärkeää ja olemme halunneet panostaa asiakaspalveluun, Vähätalo toteaa.

Sanoma Ad Managerin asiakaspalvelu sparrailee mielellään jo kampanjan rakennusvaiheessa. Jos tarvitset apua myös muuhun kuin Sanoma Ad Manageriin liittyviin asioihin, Sanoman toimistoyhteyshenkilöt auttavat monikanavaisessa markkinoinnissa.

Lue, miten markkinointitoimisto Parcero tekee yhteistyötä Sanoman kanssa.

Starttaa mainonta ja tarjoa asiakkaillesi uusia mahdollisuuksia
 

Tagit

Ad Manager Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä

    Sanoma lanseeraa Sanoma Agency Partner -kumppanuuden, joka tarjoaa kaikenkokoisille toimistoille työkaluja, tietoa ja asiantuntijaosaamista – maksutta ja helposti.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Tauno Tasalakkien aika on ohi – nyt markkinat kaipaavat rohkeutta

    Talousennusteet ovat jatkuvasti olleet ylimyönteisiä. Nyt paranemiseen on vihdoin syytä uskoa, kirjoittaa Omnicom Media Groupin Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    22.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin vuosikello ja markkinointisuunnitelma on tuloksellisen markkinoinnin ensimmäinen askel

    Tehokas markkinointi edellyttää suunnitelmallisuutta ja johdonmukaisuutta. Tässä jutussa käymme läpi markkinointisuunnitelman tekemisen tärkeimmät askeleet, voit ladata vuosikellopohjan ja pääset työstämään omaa markkinoinnin vuosikelloasi.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    7.10.2025
    Lue lisää
  • Kohti tavoitteita ja niiden yli: Mainonnan mittaamisen ja analytiikan perusteet

    Opi mittaamaan mainonnan ja markkinoinnin tuloksia tehokkaasti. Käytännön vinkkejä KPI-mittareista, analytiikasta ja kampanjan onnistumisen arvioinnista datan avulla.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    6.10.2025
    Lue lisää
  • Tehokkaan mainonnan muistilista

    Markkinoinnin ja mainonnan tehtävä on tukea yrityksen liiketoiminnan tavoitteita. Koostimme 8 kohdan listan, jonka avulla varmistat että teet vaikuttavaa, tehokasta ja tuloksellista mainontaa.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu
    Julkaistu
    30.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinointistrategia: esimerkki markkinoinnin strategiseen suunnitteluun

    Liiketoimintastrategian kanssa linjassa oleva markkinointistrategia auttaa määrittelemään oikeat toimenpiteet ja viemään ne osaksi markkinoinnin suunnitelmia. Strateginen markkinointi on pitkäjänteistä ja tuloksellista, sillä viestit ja toimenpiteet satavat samaan laariin ja tuovat markkinointiin tehoa.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    29.9.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Suomalainen markkinointi on kriisissä

    Työt tyhmentyvät, halventuvat ja ala houkuttelee yhä vähemmän, kirjoittaa työelämäprofessori Antti Vassinen Aalto-yliopistosta. Vassinen puhui aiheesta Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastilaisuudessa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    5.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.9.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland