Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Mainos Porilaisessa sai Pyöräpajan puhelimet soimaan

Pormestarinluodon asukasyhdistyksen Pyöräpaja sai vauhtia toimintaansa lehtimainoksilla Porilaisessa. Mainoksiin käytetty investointi kuittautui nopeasti takaisin ja pajalle tärkeitä pyörälahjoituksia tehtiin ennätysmääriä.
pormestarinluodon_artikkelikuva.jpg
7.3.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Pormestarinluodon asukasyhdistys on lähellä Porin keskustaa sijaitseva keidas, jonka toiminta ihastuttaa niin porilaisia kuin laajemmaltikin. Yhdistyksen tiloissa toimii muun muassa pyöräpaja, kirjatupa sekä koirapuisto. Yhdistys ottaa vastaan lahjoituksina kaiken kuntoisia polkupyöriä, jotka saavat pajan taitavissa käsissä uuden elämän. Paja työllistää noin 20 henkeä, joista suurin osa on mukana kuntouttavassa työtoiminnassa tai työskentelee palkkatuella.

Jari Hämäläinen, Pormestarinluodon asukasyhdistyksen Pyöräpajan vetäjä, tuli pajalle alunperin kuntakokeilun kautta. Jari toimi vapaaehtoisena ja omilla bensoillaan ajeli paikalle. Jarin astuessa puikkoihin paja koki viikossa muodonmuutoksen, jollaista ei oltu nähty viimeiseen kuuteen vuoteen. Jari jäi pajalle. 

“Ei mulla ammattilaistaustaa tuohon pyörähommaan ole, mutta kaikkihan oppii sitten kun tekee”, Jari huikkaa.

“Aikaisemmin ei saatu ostaa mitään osia. Jos vaikka asiakas tarvitsi ketjut pyörään, niitä koottiin parista kolmesta pyörästä - ja senhän tietää mitä siitä tuli. Sittemmin hommattiin maahantuoja ja nyt saadaan tavaraa. Me ei myydä erikseen mitään renkaita hyllystä kenellekään, vaan ne asennetaan meillä tai sitten ei myydä lainkaan”, Jari selittää yhdistyksen toimintaa.

Printtimainoksella suurta näkyvyyttä pienelle yhdistykselle

Pyörätupa päätti kokeilla lehtimainoskampanjaa Porilaisessa saadakseen lisää näkyvyyttä - ja lisää polkupyöriä, joka on yhdistyksen toiminnan elinehto.  Porilaine ilmestyy joka torstai Satakunnan Kansan välissä lehden tilaajille. 

“Se on kaiken A ja O että ihmiset lahjoittaa meille pyöriä. Ei me muuten pystytä tekemään tätä hommaa”, selventää Jari.  

Jari kertoo olevansa Sanoman Pasi Vesalaisen kanssa vanhoja kalakavereita vuosien takaa. Pasi oli ehdottanut Pyöräpajalle 12 mainoksen sarjaa Porilaisessa. Mainoksen koko oli 2 x 88 ja hinta 2147 €.

“Meillä on aikaisemmin ollut mainoksia paikallislehdissä ja kyllähän niilläkin on vaikutusta ollut. Mutta tämä Porilaisen kampanja oli kyllä ihan eri luokkaa. Sanoin Pasille, että mä en jaksa hakea enää yhtään pyöräkuormaa!”

Lehtimainoksen hinta tuli katettua jo ensimmäisen ilmoituksen julkaisun jälkeen.

Ensimmäisen mainoksen julkaisun jälkeen Pyörätuvan puhelimet alkoivat soimaan heti aamusta. Lehtimainoksen hinta tuli katettua jo ensimmäisen ilmoituksen julkaisun jälkeen. Pyöriä on nyt varastossa valmiina odottamassa ostajia noin 80 kpl, mikä on enemmän kuin pitkään aikaan. 

Mainoskampanjan myötä pyöräpajalle on tullut myös paljon laadukkaampia pyöriä kuin aikaisemmin. 

“Jos ollaan edellisenä vuonna myyty pääsääntöisesti noin 60 € per pyörä, niin nyt se on 80 €, eli ihan eri tasoisia pyöriä. Nytkin tulee yksi asiakas hakemaan entisöidyn valkoisen Helkama Ainon, jonka hinta on 270 €. Niitä on vaan yksi maailmassa. Me annetaan jopa 6kk takuu tekniikalle.”

Tulevaisuuden mainoskampanjatkin ovat jo suunnitteilla. Pasi ja Jari ovat yhteistyössä suunnitelleet pysyvää mainoskampanjaa nettiin, mutta sitä ennen pitää ratkaista pajan toimitiloihin liittyvä haaste. 

“Meillä ei toiminta jatku pian enää näissä tiloissa. Tänne pitää tehdä remontti ja me lähdetään sen alta pois. Eli meidän pitää ensin ratkaista minne me siirrytään, ettei tule väärät osoitteet sinne kampanjaan.”

Vinkit onnistuneeseen mainoskampanjaan

Mikä teki tästä kampanjasta niin menestyksekkään? 

“Tottakai levikki on ihan toisenlainen kuin meidän aiemmissa kampanjoissa”, Jari toteaa. “Ja Pasi, niin kuin hyvän mainosmiehen kuuluukin, oli tajunnut laittaa mainoksen keltaiselle pohjalle! Katsos kun avaat sivun ja se on valkoista kaikki ja sitten jossain kohtaa keltainen, niin ihmisen silmä vaan takertuu siihen. Se oli Pasilta oiva veto!”

Kannattiko kampanjainvestointi? - Kyllä

Pyörätuvan yhteydessä toimii myös kirjatupa, jonka johtajana toimii Kerttu Kuusisto. 

Kertulta kysyttäessä kannattiko investointi kampanjaan, vastaus on napakka “kyllä”. Mainoksen myötä pajalla on päästy jo sydäntalvellakin huoltamaan pyöriä. Normaalisti huoltoja ei ole lainkaan tähän aikaan vuodesta. 

“Asiakkaat ovat sanoneet että näin sen lehdessä”, Jari jatkaa. “Mä yleensä aina kysyn kun asiakas soittaa että mistäs kuulit meistä. Niin kyllä sieltä tulee, että sehän oli tossa Porilaisessa.”

Haluatko ostaa ilmoituksen? Tee se kätevästi printti-ilmoitusten itseostokanavassa

Osta verkosta helposti ilmoitus Helsingin Sanomiin, Aamulehteen, Satakunnan Kansaan, Moroon, Porilaiseen ja Sanoman paikallismedioihin.

Osta ilmoitus

Digitaalinen mainonta on pitkään ollut mainonnan päätrendi, mutta sitkeistä huhuista huolimatta printtimainonta ei siis ole kuollut, vaan muuttanut muotoaan.

Lue lisää

Tagit

Printtiratkaisut Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Cityspotting saa suomalaiset seikkailemaan kotikulmillaan ja paljastaa piilotetut helmet

    Julkaistu
    11.6.2025
    Sanoma Ad Managerin avulla toteutetut kampanjat ovat keränneet poikkeuksellisen korkeita klikkiprosentteja ja tavoittaneet juuri oikeat yleisöt.
    Lue asiakastarina
  • Helkama Veloxin digikampanja Sanoman verkostossa ylitti odotukset

    Julkaistu
    6.6.2025
    Uutuussähköpyörien kampanja tuotti lähes 30 000 klikkiä, 6,3 miljoonaa mainosnäyttöä ja kustannustehokasta näkyvyyttä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma Ad Manager toi World Visionille laadukkaampaa liikennettä ja parempaa vastinetta rahalle

    Julkaistu
    19.5.2025
    Suomen World Vision on käyttänyt Sanoma Ad Manageria vuoden ajan osana digitaalista mainontaansa erinomaisin tuloksin.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland