Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Mainos Porilaisessa sai Pyöräpajan puhelimet soimaan

Pormestarinluodon asukasyhdistyksen Pyöräpaja sai vauhtia toimintaansa lehtimainoksilla Porilaisessa. Mainoksiin käytetty investointi kuittautui nopeasti takaisin ja pajalle tärkeitä pyörälahjoituksia tehtiin ennätysmääriä.
pormestarinluodon_artikkelikuva.jpg
7.3.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Alueellinen mainonta Uutismedia

Pormestarinluodon asukasyhdistys on lähellä Porin keskustaa sijaitseva keidas, jonka toiminta ihastuttaa niin porilaisia kuin laajemmaltikin. Yhdistyksen tiloissa toimii muun muassa pyöräpaja, kirjatupa sekä koirapuisto. Yhdistys ottaa vastaan lahjoituksina kaiken kuntoisia polkupyöriä, jotka saavat pajan taitavissa käsissä uuden elämän. Paja työllistää noin 20 henkeä, joista suurin osa on mukana kuntouttavassa työtoiminnassa tai työskentelee palkkatuella.

Jari Hämäläinen, Pormestarinluodon asukasyhdistyksen Pyöräpajan vetäjä, tuli pajalle alunperin kuntakokeilun kautta. Jari toimi vapaaehtoisena ja omilla bensoillaan ajeli paikalle. Jarin astuessa puikkoihin paja koki viikossa muodonmuutoksen, jollaista ei oltu nähty viimeiseen kuuteen vuoteen. Jari jäi pajalle. 

“Ei mulla ammattilaistaustaa tuohon pyörähommaan ole, mutta kaikkihan oppii sitten kun tekee”, Jari huikkaa.

“Aikaisemmin ei saatu ostaa mitään osia. Jos vaikka asiakas tarvitsi ketjut pyörään, niitä koottiin parista kolmesta pyörästä - ja senhän tietää mitä siitä tuli. Sittemmin hommattiin maahantuoja ja nyt saadaan tavaraa. Me ei myydä erikseen mitään renkaita hyllystä kenellekään, vaan ne asennetaan meillä tai sitten ei myydä lainkaan”, Jari selittää yhdistyksen toimintaa.

Printtimainoksella suurta näkyvyyttä pienelle yhdistykselle

Pyörätupa päätti kokeilla lehtimainoskampanjaa Porilaisessa saadakseen lisää näkyvyyttä - ja lisää polkupyöriä, joka on yhdistyksen toiminnan elinehto.  Porilaine ilmestyy joka torstai Satakunnan Kansan välissä lehden tilaajille. 

“Se on kaiken A ja O että ihmiset lahjoittaa meille pyöriä. Ei me muuten pystytä tekemään tätä hommaa”, selventää Jari.  

Jari kertoo olevansa Sanoman Pasi Vesalaisen kanssa vanhoja kalakavereita vuosien takaa. Pasi oli ehdottanut Pyöräpajalle 12 mainoksen sarjaa Porilaisessa. Mainoksen koko oli 2 x 88 ja hinta 2147 €.

“Meillä on aikaisemmin ollut mainoksia paikallislehdissä ja kyllähän niilläkin on vaikutusta ollut. Mutta tämä Porilaisen kampanja oli kyllä ihan eri luokkaa. Sanoin Pasille, että mä en jaksa hakea enää yhtään pyöräkuormaa!”

Lehtimainoksen hinta tuli katettua jo ensimmäisen ilmoituksen julkaisun jälkeen.

Ensimmäisen mainoksen julkaisun jälkeen Pyörätuvan puhelimet alkoivat soimaan heti aamusta. Lehtimainoksen hinta tuli katettua jo ensimmäisen ilmoituksen julkaisun jälkeen. Pyöriä on nyt varastossa valmiina odottamassa ostajia noin 80 kpl, mikä on enemmän kuin pitkään aikaan. 

Mainoskampanjan myötä pyöräpajalle on tullut myös paljon laadukkaampia pyöriä kuin aikaisemmin. 

“Jos ollaan edellisenä vuonna myyty pääsääntöisesti noin 60 € per pyörä, niin nyt se on 80 €, eli ihan eri tasoisia pyöriä. Nytkin tulee yksi asiakas hakemaan entisöidyn valkoisen Helkama Ainon, jonka hinta on 270 €. Niitä on vaan yksi maailmassa. Me annetaan jopa 6kk takuu tekniikalle.”

Tulevaisuuden mainoskampanjatkin ovat jo suunnitteilla. Pasi ja Jari ovat yhteistyössä suunnitelleet pysyvää mainoskampanjaa nettiin, mutta sitä ennen pitää ratkaista pajan toimitiloihin liittyvä haaste. 

“Meillä ei toiminta jatku pian enää näissä tiloissa. Tänne pitää tehdä remontti ja me lähdetään sen alta pois. Eli meidän pitää ensin ratkaista minne me siirrytään, ettei tule väärät osoitteet sinne kampanjaan.”

Vinkit onnistuneeseen mainoskampanjaan

Mikä teki tästä kampanjasta niin menestyksekkään? 

“Tottakai levikki on ihan toisenlainen kuin meidän aiemmissa kampanjoissa”, Jari toteaa. “Ja Pasi, niin kuin hyvän mainosmiehen kuuluukin, oli tajunnut laittaa mainoksen keltaiselle pohjalle! Katsos kun avaat sivun ja se on valkoista kaikki ja sitten jossain kohtaa keltainen, niin ihmisen silmä vaan takertuu siihen. Se oli Pasilta oiva veto!”

Kannattiko kampanjainvestointi? - Kyllä

Pyörätuvan yhteydessä toimii myös kirjatupa, jonka johtajana toimii Kerttu Kuusisto. 

Kertulta kysyttäessä kannattiko investointi kampanjaan, vastaus on napakka “kyllä”. Mainoksen myötä pajalla on päästy jo sydäntalvellakin huoltamaan pyöriä. Normaalisti huoltoja ei ole lainkaan tähän aikaan vuodesta. 

“Asiakkaat ovat sanoneet että näin sen lehdessä”, Jari jatkaa. “Mä yleensä aina kysyn kun asiakas soittaa että mistäs kuulit meistä. Niin kyllä sieltä tulee, että sehän oli tossa Porilaisessa.”

Digitaalinen mainonta on pitkään ollut mainonnan päätrendi, mutta sitkeistä huhuista huolimatta printtimainonta ei siis ole kuollut, vaan muuttanut muotoaan.

Lue lisää

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • DNA:n erikoisartikkeli HS Visiossa keräsi yhdeksänkertaisen kävijämäärän tavoitelukuihin verrattuna

    Julkaistu
    15.3.2023

    DNA julkaisi Teknologiatrendit-raporttinsa joulukuussa kuudennen kerran. Raportin ympärille tuotetaan vuosittain erilaisia aktivoivia sisältöjä, artikkeleita, videomateriaalia ja somemarkkinointia. Tänä vuonna kokeiltiin ensimmäistä kertaa erikoisartikkelia HS Visiossa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Sponsorointiyhteistyö ylitti kaikki Taksi Helsingin ja Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon tavoitteet

    Julkaistu
    7.3.2023

    Natiiviartikkelit ohjasivat urheilijatarinoiden pariin ja toivat Taksi Helsingin ja Tahdon brändiviestit selkeinä esiin.

    Lue asiakastarina
  • Xploran natiivikampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti

    Julkaistu
    13.2.2023

    Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
  • Svenska Kulturfonden i Björneborg – Myyttien murtaminen tarinoilla herätti kiinnostuksen yli odotusten

    Julkaistu
    26.1.2023

    Yli satavuotias säätiö käänsi sitkeät ennakkoluulot kasvun suuntaan tarinankerronnalla.

    Lue asiakastarina
  • Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

    Julkaistu
    25.1.2023

    Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

    Lue asiakastarina
  • Natiivikampanjalla vaikuttavuutta Biolanin vastuullisuusviestintään

    Julkaistu
    23.1.2023

    Biolanin natiiviartikkelit HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä tarjosivat kiinnostavaa sisältöä mullan ekologisuudesta. HS.fi:n artikkelia luettiin kaksinkertaisesti sivuston vertailulukuihin nähden.

    Lue asiakastarina
  • Sanoman ja Ifolorin yhteistyönä syntyy inspiroivia sisältöjä liikkuvan kuvan ja natiiviartikkelien keinoin

    Julkaistu
    20.1.2023

    Sanoman ja Ifolorin sisältömarkkinointiyhteistyö tarjoaa ideoita Ifolorin kuvatuotteiden monipuoliseen hyödyntämiseen ja varmistaa kävijävirran verkkokauppaan.

    Lue asiakastarina
  • Ennätysmyynti ja näkyvyyttä tuloksellisella kampanjalla

    Julkaistu
    9.1.2023

    Etusivut toivat huomioarvoa ja dynaaminen digikokosivu syvyyttä Järvikylän kampanjalle.

    Lue asiakastarina
    Case Järvikylä artikkelisivut
  • Silmäaseman natiiviartikkeli saavutti lukijatavoitteet moninkertaisesti

    Julkaistu
    9.12.2022

    Kiinnostava aihe, lasten likinäköisyys, tavoitti tehokkaasti lapsiperheet HS.fi:n ja IS.fi:n kautta.

    Lue asiakastarina
    Case Silmäasema hero
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland