Haluatko tavoittaa alueellisesti? Hyödynnä sijaintikohdennusta fiksusti
Sanoman medioissa kampanjasi voi olla tarpeesi mukaan valtakunnallinen, alueellinen tai paikallinen. Lokaali geokohdennus takaa, että tavoitat potentiaaliset asiakkaasi juuri haluamallasi alueella.
Kun kampanjaan lisää vielä kohdennuksen kiinnostuksen kohteisiin, viestisi tavoittaa juuri oikean kohderyhmän.
Geokohdennuksen avulla mainoksesi näkyvät toivotulla markkina-alueella, joten pidän sitä oleellisena osana alueellisen markkinoijan työkalupakkia. Tarjoamme luotettavat valtakunnalliset brändit ja sisällöt markkinoijan käyttöön, ja kohdennamme näissä välineissä mainokset juuri niille alueille, joissa markkinoija haluaa mainoksen näkyvän.
Kampanjassa kannattaa myös käyttää frekvenssiä. Näin varmistamme sen, että viestisi tavoittaa kohderyhmäsi ja syntyy muistijälkiä.
Kun geokohdennus, kohdennus kiinnostuksen kohteisiin ja frekvenssi ovat kunnossa, markkinoija saa laajan peiton oikeissa kohderyhmissä. Näin näytöt eivät mene hukkaan väärälle alueelle tai ihmisille, jotka eivät ole potentiaalisia asiakkaita.
Uusista, viime keväänä lanseeratuista digiratkaisuista nostan esiin kaksi. Tulospohjainen somenosto auttaa tavoittamaan lisäyleisöä mainostajan omille somekanaville. Dynaaminen mainonta tukee etenkin verkkokauppoja.
Asiakkaani Vesijärven Auto on lähtenyt innokkaasti kokeilemaan uusia tuotteistuksia. He ovat testanneet menestyksekkäästi sekä tulospohjaista mainontaa että muita kohdennustuotteita. Tärkein heilläkin on aluekohdennusmahdollisuus Sanoman tuotteissa.
”Tulospohjaisessa mainonnassa tietää, minkä verran klikkejä rahalla saa. Me olemme kokeneet, että se on ollut meille toimiva mainosmuoto.”
– Myyntijohtaja Thomas Ljunggren, FordStore Lahti, Vesijärven Auto, Nelipyörä Terra Hämeenlinna ja Nelipyörä Veikkari Hyvinkää
Osuuskauppa Hämeenmaa puolestaan testasi aluekohdennettua natiivimainontaa IS.fi:ssä erittäin hyvin tuloksin.
”Tavoitimme laajasti haluamamme kohderyhmän ja kampanja sai hyvän vastaanoton. Aiomme jatkossakin hyödyntää natiivimainontaa.”
– Hämeenmaan markkinointivastaava Jenni Keurulainen
Tarjoamme toimivia aluekohdennuksia myös video- , tv- ja radiomainontaan.
Monimedialliset palvelut alueellisesti kiinnostavat niin isoja paikallisia mainostajia kuin pieniä ja keskisuuria yrityksiäkin.
Client Manager Joni Lumme työskentelee Lahdesta käsin ja vastaa Sanoman alueellisista asiakkuuksista omalla alueellaan.
Katso myös:
Data- ja kohdentamisvaihtoehdot
Display-mainonta Sanoman verkossa