Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Rekisteröidy

Murupolku

  1. Etusivu

Etu uusille asiakkaille! Saat 150 €:n alennuksen ensimmäisestä kampanjastasi. Lue lisää

Tuloksellista mainontaa omilla ehdoillasi

Näy Suomen suosituimmissa digimedioissa ketterästi, kustannustehokkaasti ja helposti.

Starttaa mainonta   tai kirjaudu sisään

Palvelun käyttö on maksutonta. Tarvitset vain kotimaisen Y-tunnuksen.

Sanoma Ad Managerilla teet itse helposti display-kampanjoita Sanoman mainosverkostoon. 

Käytössäsi on monipuolinen valikoima mainosmuotoja eri tavoitteisiin.


Tutustu ominaisuuksiin   Starttaa mainonta

" 
Helppouden lisäksi arvostan sitä, että Ad Managerin kautta on saatu tuloksia: lisää myyntiä ja asiakkaita

– Henni Asikainen, K-Market Kivistö

" 
Olimme hämmentyneitä, kuinka hyviä tuloksia saimme, vaikka vasta harjoittelimme Ad Managerin käyttöä

– Maija Murto, Bonava Suomi

" 
Ad Managerin alusta on tosi intuitiivinen ja helppokäyttöinen. Aina saa myös nopeasti apua, jos eteen tulee jokin ongelma.

– Riina Pyöttiö, Rauha Creative

150 € - etu uusille Ad Manager -asiakkaille

Alennuskoodilla KASVATA saat 150 euron alennuksen ensimmäisestä Ad Managerilla tekemästäsi kampanjasta. Nappaa koodi talteen ja syötä sille varattuun kenttään kampanjan vahvistamisen yhteydessä.

Rekisteröidy ja hyödynnä etu 

Alennuskoodi on voimassa Ad Managerista varattuihin kampanjoihin 31.12.2025 asti. Vain yksi alennuskoodi/kampanja. Edun voi käyttää vain kerran y-tunnusta kohti. Koodi KASVATA oikeuttaa 150 € alennukseen, kun kampanjan mediabudjetti on vähintään 200 €.

Herätä huomio maan ykkös­medioissa

Varmista, että tavoitat asiakkaasi siellä missä he ovat! 89 % suomalaisista viettää aikaa Sanoman medioissa joka päivä, Satakunnasta Kainuuseen ja Kymenlaaksosta Lappiin. Liity tunnettujen brändien joukkoon ja mainosta tuloksellisesti Sanoman verkkomedioissa.

Lue lisää

Ad Manager sopii myös mainos- ja markkinointi­toimistoille

Sanoma Ad Managerin avulla suunnittelet ja ostat display-mainontaa asiakkaillesi suoraan Sanoman verkostoon, ilman välikäsiä.

Lue lisää

NÄIN KÄYTÄT AD MANAGERIA

Luo mainoskampanjat käden käänteessä

 

1.

Valitse tavoite

Valitse tavoite seuraavista: liikenteen tehokas ohjaus sivustollesi, tunnettuuden kasvattaminen, jatkuva mainonta tai videosi loppuun katseluiden varmistaminen.

2.

Kohdenna ja budjetoi

Kohdenna demografisten tekijöiden, sijainnin, mediasivustojen, kiinnostuksen ja kontekstin mukaan. Alkuun pääset jo pienelläkin budjetilla.

3.

Rakenna mainos

Suunnittele ja luo mainoksesi helpolla mainoseditorilla. Tarvitset vain kuvan tai videon, mainostekstin ja verkkosivuosoitteen.

4.

Tarkastele tuloksia

Seuraa tuloksia koko kampanjan ajan ja voit tehdä muutoksia tarvittaessa. Ad Managerista löydät kaikki Sanoman digikampanjoidesi raportit kootusti.

Starttaa mainonta

Maksutonta apua kampanjasi suunnitteluun

Tarvitsetko apua kampanjasi suunnitteluun Ad Managerissa? Varaa maksuton 30 minuutin etätapaaminen asiantuntijamme kanssa. Saat nopeasti tukea esimerkiksi budjetin, kohderyhmän tai mainosmateriaalien suunnitteluun - näin saat kampanjoistasi parhaan hyödyn irti.

Varaa etätapaaminen

Miksi Sanoma Ad Manager?

  • Tavoitat asiakasryhmiä, joita et tavoita muista kanavista.

    Sanoman digiverkosto tavoittaa 90 % eli 3,4 miljoonaa suomalaista viikoittain. Verkostoon kuuluu uutissivustoja, kuten Ilta-Sanomat, Helsingin Sanomat, Aamulehti ja Satakunnan Kansa Läsi-Suomi, paikallisia uutissivustoja, kuten nokianuutiset.fi, rannikkoseutu.fi ja sydansatakunta.fi sekä lifestyle-sivustoja, kuten gloria.fi, vauva.fi, soppa365.fi ja tiede.fi.

    Lue lisää

  • Display-mainonta sopii sekä tunnettuuden kasvattamiseen että taktiseen mainontaan.

    Valitse näyttöpohjainen mainosmuoto (CPM), kun haluat rakentaa yrityksesi tunnettuutta, ja klikkipohjainen mainosmuoto (CPC), kun haluat ajaa tehokkaasti liikennettä sivustollesi. Klikkipohjaisissa mainosmuodoissa maksat vain klikeistä, kun taas näyttöpohjaisissa toteutuneista näytöistä.

    Tutustu mainosmuotoihin

  • Mainoskampanjan luominen on helppoa, ja saat sen liveksi käden käänteessä.

    Mainontaa varten tarvitset kuvan, tekstin ja verkkosivuosoitteen. Palvelun editorissa muokkaat kuvan sopivan kokoiseksi. Voit myös hyödyntää hyvin toimineita sosiaalisen median mainoksiasi Sanoma Ad Managerissa. Suomenkielinen asiakaspalvelu ja chat auttavat kampanjan rakentamisessa.

    Aloita mainonta

  • Voit kohdentaa mainontaa eri kohdennuskriteereiden mukaan.

    Sanoma Ad Managerissa voit kohdentaa mainontaasi demografisten tekijöiden, sijainnin, mediasivustojen, kiinnostuksen ja kontekstin mukaan. Voit myös kohdentaa mainontaa omaan asiakasrekisteriisi tai mainostaa kohdentamattomana, jolloin järjestelmä optimoi mainoksen näkymään siellä, missä se parhaiten toimii.

    Tutustu kohdennusmahdollisuuksiin

  • Testaat helposti mainoskuvien tai kohdennusten toimivuutta.

    Valitse monista erilaisista display-mainosmuodosta yksi tai useampi mainosmuoto, joka parhaiten tukee mainonnan tavoitettasi. Voit myös luoda useampia mainosryhmiä yhteen kampanjaan ja testata erilaisia mainosmuotoja, -kuvia ja kohdennuksia.

  • Sanoma Ad Manager sopii myös mainos- ja markkinointitoimistoille

    Sanoma Ad Managerin avulla suunnittelet ja ostat display-mainontaa asiakkaillesi suoraan Sanoman verkostoon, ilman välikäsiä. Mainos-, markkinointi- ja mediatoimistot voivat valita asiakkailleen sopivimmat mainosmuodot lukuisista erilaisesta display- ja videomainoksista. Näet järjestelmästä myös ajantasaisen inventaarin.

    Lue lisää

0/0

    Asiakkaidemme onnistumisia

    • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

      Julkaistu
      10.11.2025
      Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
      Lue asiakastarina
    • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

      Julkaistu
      4.11.2025
      Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
      Lue asiakastarina
    • Cityspotting saa suomalaiset seikkailemaan kotikulmillaan ja paljastaa piilotetut helmet

      Julkaistu
      11.6.2025
      Sanoma Ad Managerin avulla toteutetut kampanjat ovat keränneet poikkeuksellisen korkeita klikkiprosentteja ja tavoittaneet juuri oikeat yleisöt.
      Lue asiakastarina
    • Sanoma Ad Manager toi World Visionille laadukkaampaa liikennettä ja parempaa vastinetta rahalle

      Julkaistu
      19.5.2025
      Suomen World Vision on käyttänyt Sanoma Ad Manageria vuoden ajan osana digitaalista mainontaansa erinomaisin tuloksin.
      Lue asiakastarina
    • Natiiviartikkeli sai aikaan kävijäryntäyksen Tapanilan Urheilukeskukseen

      Julkaistu
      11.4.2025
      Tapanilan Urheilukeskuksen uutta viihdekeskusta päätettiin mainostaa Sanoman natiivikampanjan avulla. Tulokset näkyivät varauspiikkinä heti artikkelin julkaisun jälkeen.
      Lue asiakastarina
    • Aluekohdennettu mainonta tuo tuloksia

      Julkaistu
      25.3.2025
      K-Market Kivistö pitää oman kylän kauppaa alueen asukkaiden mielessä Sanoma Ad Managerin avulla.
      Lue asiakastarina


      Kaikki asiakastarinat

      Ajankohtaista Sanoma Ad Managerista

      • Kohdenna viestisi Sanoma Ad Managerissa puhuttelemalla sinulle tärkeätä kohderyhmää

        Sanoma on jakanut suomalaiset kuluttajat heidän mediankäyttönsä mukaan kahdeksaan eri segmenttiin. Voit käyttää näitä segmenttejä mainontasi kohdentamiseen mainonnan itseostokanava Ad Managerissa.

        Tagit

        Ad Manager Digiratkaisut Näkemyksiä
        Julkaistu
        8.8.2025
        Lue lisää
      • Mitä loppuvuoden markkinointitoimenpiteiden suunnittelussa kannattaa huomioida?

        Millaista apua Sanoma Ad Managerin kampanjakalenteri tarjoaa? Miksi mainontaa kannattaa ylläpitää jatkuvasti? Senior Customer Success Specialist Heidi Rantala tarjoaa parhaat vinkkinsä syksyn suunnitteluun.

        Tagit

        Ad Manager Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä
        Julkaistu
        7.8.2025
        Lue lisää
      • 5 vinkkiä kesäajan markkinointiin

        Mitä kesäajan markkinoinnissa kannattaa huomioida, ja miten voit valmistautua siihen niin, että voit itse ottaa lomakauden vähän rennommin? Digital Marketing Specialist Pia Laine tarjoaa vinkkejä kesämarkkinointiin.

        Tagit

        Ad Manager Näkemyksiä
        Julkaistu
        14.4.2025
        Lue lisää
      • Miten Sanoma Ad Manageria voi hyödyntää B2B-markkinoinnissa?

        Kasvata tunnettuutta, varmista jatkuva näkyvyys ja kohdenna. Kuluttajamarkkinoinnin keinot toimivat myös B2B-markkinoinnissa.

        Tagit

        Ad Manager Kohderyhmänä B2B Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä
        Julkaistu
        18.3.2025
        Lue lisää
      • Tagomo täydentää palveluvalikoimaansa Sanoma Ad Managerilla

        ”Suomalaiset yritykset arvostavat kotimaista ja luotettavaa media-alustaa”, sanoo Tagomon yrittäjä ja myyntijohtaja Mikko Lehtinen.

        Tagit

        Ad Manager Digiratkaisut
        Julkaistu
        12.3.2025
        Lue lisää
      • Uutismedia on somemainontaa vaikuttavampi vaihtoehto

        Miten sosiaalisen median muutokset vaikuttavat mainostajaan? Team Lead, Digital Sales Minna Kruhse kertoo, miksi Sanoman uutismedia toimii paremmin kuin somemainonta.

        Tagit

        Ad Manager Digiratkaisut Uutismedia
        Julkaistu
        11.2.2025
        Lue lisää
      • Edelläkävijä mainostaa kotimaisessa mediassa

        Kun ulkomaiset mainosjätit lupaavat nopeita pikavoittoja, kannattaa ottaa askel taaksepäin ja miettiä kotimaisuuden merkitystä myös isommassa mittakaavassa.

        Tagit

        Ad Manager Alueellinen mainonta Digiratkaisut Näkemyksiä Vastuullisuus
        Julkaistu
        26.11.2024
        Lue lisää
      • Lisää vauhtia verkkokauppaan Sanoman verkostosta

        Sanoman verkkokauppatiimi tarjoaa uutta näkemystä ja laajan valikoiman työkaluja, joilla verkkokauppiaat voivat parantaa mainonnan tehokkuutta sekä rakentaa pitkäjänteisesti brändiään. Näin verkkokaupat voivat varmistaa tuloksellisen ja tehokkaan markkinoinnin myös tulevaisuudessa.

        Tagit

        Ad Manager Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu
        Julkaistu
        15.11.2024
        Lue lisää
      • Ohjelmallinen ostaminen vs. Itseostaminen: vertailussa mainonnan eri ostotavat

        Mitä eroa on ohjelmallisella ostamisella ja mainonnan itseostokanava Sanoma Ad Managerin käyttämisellä?
        Pyysimme Sanoman Senior Programmatic Manager Miia Salmea avaamaan eroja kahden mainonnan ostamisen tavan välillä.

        Tagit

        Ad Manager Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu
        Julkaistu
        4.11.2024
        Lue lisää
      • Neljä vinkkiä parempiin mainostuloksiin Sanoma Ad Managerissa

        Kuinka pitkään mainoskampanjan kannattaa pyöriä? Miksi sesongin ajattelu kannattaa? Entä miten raportit auttavat tulevien kampanjoiden suunnittelussa? Sanoma Ad Managerin väki auttaa kampanjaasi menestymään – ota vinkit talteen.

        Tagit

        Ad Manager Digiratkaisut Tuotetietoa
        Julkaistu
        1.11.2024
        Lue lisää
      • Sakkaako somemainonta? Näin saat lisäbuustia somekampanjoihin Sanoman verkostosta

        Mitä tehdä, kun somemainonta ei tuota enää haluttuja tuloksia? Laajenna display-mainontaan Sanoman verkostossa! Lue asiantuntijan perusteet miksi display kannattaa sekä vinkit mainonnassa onnistumiseen.

        Tagit

        Ad Manager Markkinoinnin suunnittelu
        Julkaistu
        30.10.2024
        Lue lisää
      • Näin optimoit mainoskampanjan Sanoma Ad Managerissa

        Digimarkkinoinnissa ja display-mainonnassa menestyminen vaatii hyvää suunnittelua ja jatkuvaa mainonnan optimointia. Hyödynnä asiantuntijoiden vinkit ja tee mainonnastasi entistäkin tehokkaampaa.

        Tagit

        Ad Manager Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu
        Julkaistu
        24.10.2024
        Lue lisää

        Starttaa mainonta

        Rekisteröidy maksutta ja aloita mainonta Sanoman tavoittavissa digimedioissa.


        Kokeile Ad Manageria

        Sanoma Ad Manager

        Digimainonnan kotimainen itseostokanava

        Rekisteröidy  |  Kirjaudu sisään

        Tietoa

        Mikä Ad Manager on?

        Ad Manager toimistoille

        Käyttöehdot

        Ad Manager -asiakastuki

        Arkisin klo 8-16

        admanager.tuki@sanoma.com

        Varaa sparrivartti


        Sanoma

        Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

        Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

        Closure

        • Etusivu
        • Ajankohtaista
        • Alueellinen mainonta
        • Asiakastarinat
        • Mediat ja palvelut
        • Tietopankki
        • Suunnittelijan työkalut
        • Osta mainontaa
        • Yhteystiedot
        • Ota yhteyttä

        Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
        Arkisin klo 8-16

        yrityspalvelu@sanoma.fi

        010 80 80 85

        Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

        • Facebook
        • Linkedin

        Footer menu

        • Tietosuoja
        • Responsible Disclosure Statement

        ©2025 Sanoma Media Finland