Tutkittua

Tutkittua-hero.jpg

Tutkittua

Tutkimme ja analysoimme laajasti kuluttajien mediankäyttöä ja ostokäyttäytymistä, mainontaa sekä eri toimialoja. Tästä kaikesta tiedosta tuotamme kuluttaja- ja toimialaymmärrystä tuotekehitysemme ja asiakkaidemme markkinointipäätösten tueksi.

Alla näet muutamia esimerkkejä. Kysy lisää mediamyynnin yhteyshenkilöltäsi.

inizio-lifup-800x800.jpg

Markkinoinnin vaikuttavuus

Kampanjamittauksia on mahdollista tehdä niin yksittäisten kuin monimediaistenkin kampanjoiden vaikuttavuudesta.

Markkinoinnin vaikuttavuus
radio-liftup-800x800.jpg

Toimiala- ja kuluttajaymmärrys

Toimialatutkimusten avulla seuraamme toimialojen trendejä ja tutkimme suomalaisia kuluttajina ja mediankäyttäjinä.

Toimiala- ja kuluttajaymmärrys
uutismedia-liftup-800x800.jpg

Mediakulutus


Tietoa tv:n, radion, digin, uutismedian ja lifestylen tavoittavuuksista ja tuoreimpia tutkimustuloksia mediaryhmistä.

Mediakulutus

Markkinoinnin vaikuttavuus

Teemme laajasti kampanjamittauksia niin yksittäisten kuin monimediaistenkin kampanjoiden vaikuttavuudesta. Tutkittavat teemat kiinnittyvät kuluttajan ostoprosessiin. Keskeistä on mainoksen tavoittavuus (huomioarvo, oikean kohderyhmän tavoittaminen), vaikuttavuus (mm. brandlift, viestin läpimeno, kiinnostuksen lisääntyminen) sekä aktivointi (mm. ostoaikomus).

Meillä on omat tutkimusmallimme monimediaisten kampanjakokonaisuuksien, luovien ratkaisujen, tv:n, videon, radion, printin, natiivin ja digin mittaamiseen. 

Poimintoja tutkimustuloksista

Vaikuttavuutta kampanjaan monimediallisilla ratkaisuilla
Suomen suurin digimarkkinoinnin tutkimus

Toimiala- ja kuluttajaymmärrys

Teemme laajasti tutkimuksia ja mittauksia eri toimialoista, lisäksi seuraamme eri toimialojen trendejä. Täältä löydät myös paljon sisältöä ja tietoa meistä suomalaisista kuluttajina ja mediankäyttäjinä. Vuosisopimusasiakkaille ja heidän kumppaneilleen tarjoamme laajempaa toimiala- ja kuluttajaymmärrystä.

toimialatutkimukset.png

Toimialatutkimukset

Teemme toimialatutkimuksia mm. alla olevista toimialoista.

  • Matkailu ja kulttuuri
  • Laivamatkailu 
  • Kulutusluotto
  • Autotoimiala (katso esimerkki)
  • Huonekalut ja sisustus
tracking.png

Tracking-mittaukset

Teemme tracking-mittauksia alla olevista toimialoista.

  • Autojen jälleenmyyjät
  • Huonekalut
  • Kiinteistövälittäjät
  • Rakennuttajat
  • Kodintekniikka
  • Kosmetiikka
  • Miesten ja naisten pukeutuminen
  • Pankit
  • Päivittäistavarakauppa
  • Teleoperaattorit
  • Urheilu
  • Vakuutusyhtiöt
  • Yksityiset terveyspalvelut

Mediakulutus

Ajankohtaista tutkimustietoa

Uutismedia digi artikkelikuva

Lähes kaikkien Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa kasvua – Ilta-Sanomat tavoittaa 2,95 miljoonaa ja painettu Glorian ruoka & viini lisäsi lukijamääräänsä 13 %

Kansallisen mediatutkimuksen (KMT 2022) tuoreet luvut kertovat, että Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa on vahvaa kasvua.
Aikakausmedia
Tutkittua
Uutismedia
Lähes kaikkien Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa kasvua – Ilta-Sanomat tavoittaa 2,95 miljoonaa ja painettu Glorian ruoka & viini lisäsi lukijamääräänsä 13 %
Ostokäyttäytyminen artikkelikuva

Sanoma tutki: Valtaosa kuluttajista uudelleenarvioi ostotottumuksiaan – puolet on jo kokeillut uusia brändejä tai tuotteita säästääkseen rahaa

Sanoman elokuussa tekemän kyselytutkimuksen mukaan 62 % suomalaisista on pohtinut viime aikoina entistä enemmän omaa kulutuskäyttäytymistään. Valtaosa kuluttajista uudelleenarvioi ostotottumuksiaan, ja päätöksenteon tueksi etsitään tietoa yhä aktiivisemmin.
Tutkittua
Vastuullisuus
Sanoma tutki: Valtaosa kuluttajista uudelleenarvioi ostotottumuksiaan – puolet on jo kokeillut uusia brändejä tai tuotteita säästääkseen rahaa
Ympäristöväittämät artikkelikuva

Mainonnan ympäristöväittämät johtavat kuluttajia harhaan

Suomen ympäristökeskus SYKE selvitti tutkimushankkeessaan mainonnan ympäristöväittämiä Suomessa analysoimalla sosiaalisen median ja verkkolehtien mainoksia. Tutkimuksen mukaan jopa puolet mainoksista kertoi tuotteen tai palvelun ympäristövaikutuksista tai -parannuksista vain hyvin yleisellä tasolla.
Tutkittua
Vastuullisuus
Mainonnan ympäristöväittämät johtavat kuluttajia harhaan
Matkailu artikkeli.jpg

Sanoma tutki: Kotimaan vetovoima matkakohteena jatkuu

Kiinnostus matkailuun kotimaassa on lisääntynyt vastuullisuusnäkökulmasta. Viidesosa kuluttajista aikoo lisätä kotimaanmatkailua entisestään, selviää vapaa-aikaa ja kotimaanmatkailua koskevasta tutkimuksesta.
Tutkittua
Vastuullisuus
Sanoma tutki: Kotimaan vetovoima matkakohteena jatkuu