Tutkittua

Tutkittua

Tutkittua

Markkinoinnin vaikuttavuus

Teemme laajasti kampanjamittauksia niin yksittäisten kuin monimediaistenkin kampanjoiden vaikuttavuudesta. Tutkittavat teemat kiinnittyvät kuluttajan ostoprosessiin. Keskeistä on mainoksen tavoittavuus (huomioarvo, oikean kohderyhmän tavoittaminen), vaikuttavuus (mm. brandlift, viestin läpimeno, kiinnostuksen lisääntyminen) sekä aktivointi (mm. ostoaikomus).

Meillä on omat tutkimusmallimme monimediaisten kampanjakokonaisuuksien, luovien ratkaisujen, tv:n, videon, radion, printin, natiivin ja digin mittaamiseen. 

Toimiala- ja kuluttajaymmärrys

Teemme laajasti tutkimuksia ja mittauksia eri toimialoista, lisäksi seuraamme eri toimialojen trendejä. Täältä löydät myös paljon sisältöä ja tietoa meistä suomalaisista kuluttajina ja mediankäyttäjinä. Vuosisopimusasiakkaille ja heidän kumppaneilleen tarjoamme laajempaa toimiala- ja kuluttajaymmärrystä.

Teemme toimialatutkimuksia muun muassa näistä toimialoista:

  • Matkailu ja kulttuuri
  • Laivamatkailu 
  • Kulutusluotto
  • Autotoimiala (katso esimerkki)
  • Huonekalut ja sisustus

Teemme tracking-mittauksia näistä toimialoista:

  • Autojen jälleenmyyjät
  • Huonekalut
  • Kiinteistövälittäjät
  • Rakennuttajat
  • Kodintekniikka
  • Kosmetiikka
  • Miesten ja naisten pukeutuminen
  • Pankit
  • Päivittäistavarakauppa
  • Teleoperaattorit
  • Urheilu
  • Vakuutusyhtiöt
  • Yksityiset terveyspalvelut

Ajankohtaista

Korona tiedonlähteen artikkelikuva

Televisio ja sanomalehdet tärkeimmät ja luotettavimmat tiedonlähteet koronauutisoinnissa

Suomalaiset kokevat saavansa televisiosta ja sanomalehdistä tärkeimmät ja luotettavimmat tiedot koronaviruksen vaikutuksista yhteiskuntaan ja omaan elämäänsä, selviää IROResearch Oy:n maalis-huhtikuun vaihteessa tekemästä tutkimuksesta. Tutkimuksen tilasi Sanomalehtien Liitto.
Uutismedia
TV & video
Tutkittua
Televisio ja sanomalehdet tärkeimmät ja luotettavimmat tiedonlähteet koronauutisoinnissa
Tv ja perhe

Sanoma tutki: Näin koronaepidemia vaikuttaa suomalaisten kulutustottumuksiin

Poikkeustilanteen aikana suomalaiset ostavat verkosta eniten viihdepalveluita. Median seuraaminen on lisääntynyt merkittävästi, ja suosituin keino viettää vapaa-aikaa on TV:n katselu, kyselytutkimus kertoo. Toiset toimialat kärsivät poikkeustilanteesta, kun taas joillain aloilla tuotteiden ja palveluiden kulutus jopa kasvaa.
Uutismedia
TV & video
Tutkittua
Sanoma tutki: Näin koronaepidemia vaikuttaa suomalaisten kulutustottumuksiin