Tutkittua

Ad Manager uuden asiakkaan alennus hero.jpg

Tutkittua

Tutkimme ja analysoimme laajasti kuluttajien mediankäyttöä ja ostokäyttäytymistä, mainontaa sekä eri toimialoja. Tästä kaikesta tiedosta tuotamme kuluttaja- ja toimialaymmärrystä tuotekehitysemme ja asiakkaidemme markkinointipäätösten tueksi.

Alla näet muutamia esimerkkejä. Kysy lisää mediamyynnin yhteyshenkilöltäsi.

inizio-lifup-800x800.jpg

Markkinoinnin vaikuttavuus

Kampanjamittauksia on mahdollista tehdä niin yksittäisten kuin monimediaistenkin kampanjoiden vaikuttavuudesta.

Markkinoinnin vaikuttavuus
radio-liftup-800x800.jpg

Toimiala- ja kuluttajaymmärrys

Toimialatutkimusten avulla seuraamme toimialojen trendejä ja tutkimme suomalaisia kuluttajina ja mediankäyttäjinä.

Toimiala- ja kuluttajaymmärrys
uutismedia-liftup-800x800.jpg

Mediakulutus


Tietoa tv:n, radion, digin, uutismedian ja lifestylen tavoittavuuksista ja tuoreimpia tutkimustuloksia mediaryhmistä.

Mediakulutus

Markkinoinnin vaikuttavuus

Teemme laajasti kampanjamittauksia niin yksittäisten kuin monimediaistenkin kampanjoiden vaikuttavuudesta. Tutkittavat teemat kiinnittyvät kuluttajan ostoprosessiin. Keskeistä on mainoksen tavoittavuus (huomioarvo, oikean kohderyhmän tavoittaminen), vaikuttavuus (mm. brandlift, viestin läpimeno, kiinnostuksen lisääntyminen) sekä aktivointi (mm. ostoaikomus).

Meillä on omat tutkimusmallimme monimediaisten kampanjakokonaisuuksien, luovien ratkaisujen, tv:n, videon, radion, printin, natiivin ja digin mittaamiseen.

Toimiala- ja kuluttajaymmärrys

Teemme laajasti tutkimuksia ja mittauksia eri toimialoista, lisäksi seuraamme eri toimialojen trendejä. Täältä löydät myös paljon sisältöä ja tietoa meistä suomalaisista kuluttajina ja mediankäyttäjinä. Vuosisopimusasiakkaille ja heidän kumppaneilleen tarjoamme laajempaa toimiala- ja kuluttajaymmärrystä.

toimialatutkimukset.png

Toimialatutkimukset

Teemme toimialatutkimuksia mm. alla olevista toimialoista.

tracking.png

Tracking-mittaukset

Teemme tracking-mittauksia alla olevista toimialoista.

  • Autojen jälleenmyyjät
  • Huonekalut
  • Kiinteistövälittäjät
  • Rakennuttajat
  • Kodintekniikka
  • Kosmetiikka
  • Miesten ja naisten pukeutuminen
  • Pankit
  • Päivittäistavarakauppa
  • Teleoperaattorit
  • Urheilu
  • Vakuutusyhtiöt
  • Yksityiset terveyspalvelut

Mediakulutus

Ajankohtaista tutkimustietoa

Tiina Kosonen Marica Thoren.jpg

Suomalaisten brändien ihmiskuva mainonnassa on kapea

Tiina Kosonen ja Marica Thorén selvittivät, miten moninaisuus näkyy mainoskuvastossa.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Tutkittua
Vastuullisuus
Vieraskynä
Suomalaisten brändien ihmiskuva mainonnassa on kapea
Nina Kupula artikkelikuva

Miten kuluttajat suhtautuvat vastuullisuuteen juuri nyt?

Kuluttajat tuntevat kasvavaa epäluottamusta yritysten vastuullisuusviestintää kohtaan, kirjoittaa insight strategi Nina Kupula. Lataa tuoreet maistiaiset Sanoman vastuullisuuskartasta.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Tutkittua
Vastuullisuus
Miten kuluttajat suhtautuvat vastuullisuuteen juuri nyt?
B2B päättäjät ostopolku artikkelikuva

Miten B2B-päättäjät tekevät ostopäätöksensä?

Sanoman tekemästä tutkimuksesta selviää, millaisin kriteerein B2B-päättäjät tekevät tuote- ja palveluhankintojen päätöksiä. Tutkimuksessa on selvitetty myös ostopolun muita vaiheita tiedonhausta harkintalistan kokoon ja markkinointiviestinnän merkitykseen.
Tutkittua
Miten B2B-päättäjät tekevät ostopäätöksensä?
Uutismedia digi artikkelikuva

Lähes kaikkien Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa kasvua – Ilta-Sanomat tavoittaa 2,95 miljoonaa ja painettu Glorian ruoka & viini lisäsi lukijamääräänsä 13 %

Kansallisen mediatutkimuksen (KMT 2022) tuoreet luvut kertovat, että Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa on vahvaa kasvua.
Aikakausmedia
Tutkittua
Uutismedia
Lähes kaikkien Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa kasvua – Ilta-Sanomat tavoittaa 2,95 miljoonaa ja painettu Glorian ruoka & viini lisäsi lukijamääräänsä 13 %