Tutkittua

Tutkittua
Tutkimme ja analysoimme laajasti kuluttajien mediankäyttöä ja ostokäyttäytymistä, mainontaa sekä eri toimialoja. Tästä kaikesta tiedosta tuotamme kuluttaja- ja toimialaymmärrystä tuotekehitysemme ja asiakkaidemme markkinointipäätösten tueksi.
Alla näet muutamia esimerkkejä. Kysy lisää mediamyynnin yhteyshenkilöltäsi.

Markkinoinnin vaikuttavuus
Kampanjamittauksia on mahdollista tehdä niin yksittäisten kuin monimediaistenkin kampanjoiden vaikuttavuudesta.

Toimiala- ja kuluttajaymmärrys
Toimialatutkimusten avulla seuraamme toimialojen trendejä ja tutkimme suomalaisia kuluttajina ja mediankäyttäjinä.

Mediakulutus
Tietoa tv:n, radion, digin, uutismedian ja lifestylen tavoittavuuksista ja tuoreimpia tutkimustuloksia mediaryhmistä.

Ajankohtaista tutkimustietoa
Tutustu Kirjoituksia markkinoinnista -osion artikkeleihin tutkimustuloksista.
Markkinoinnin vaikuttavuus
Teemme laajasti kampanjamittauksia niin yksittäisten kuin monimediaistenkin kampanjoiden vaikuttavuudesta. Tutkittavat teemat kiinnittyvät kuluttajan ostoprosessiin. Keskeistä on mainoksen tavoittavuus (huomioarvo, oikean kohderyhmän tavoittaminen), vaikuttavuus (mm. brandlift, viestin läpimeno, kiinnostuksen lisääntyminen) sekä aktivointi (mm. ostoaikomus).
Meillä on omat tutkimusmallimme monimediaisten kampanjakokonaisuuksien, luovien ratkaisujen, tv:n, videon, radion, printin, natiivin ja digin mittaamiseen.
Poimintoja tutkimustuloksista
Vaikuttavuutta kampanjaan monimediallisilla ratkaisuilla
Suomen suurin digimarkkinoinnin tutkimus
Toimiala- ja kuluttajaymmärrys
Teemme laajasti tutkimuksia ja mittauksia eri toimialoista, lisäksi seuraamme eri toimialojen trendejä. Täältä löydät myös paljon sisältöä ja tietoa meistä suomalaisista kuluttajina ja mediankäyttäjinä. Vuosisopimusasiakkaille ja heidän kumppaneilleen tarjoamme laajempaa toimiala- ja kuluttajaymmärrystä.

Toimialatutkimukset
Teemme toimialatutkimuksia mm. alla olevista toimialoista.
- Matkailu ja kulttuuri
- Laivamatkailu
- Kulutusluotto
- Autotoimiala (katso esimerkki)
- Huonekalut ja sisustus

Tracking-mittaukset
Teemme tracking-mittauksia alla olevista toimialoista.
- Autojen jälleenmyyjät
- Huonekalut
- Kiinteistövälittäjät
- Rakennuttajat
- Kodintekniikka
- Kosmetiikka
- Miesten ja naisten pukeutuminen
- Pankit
- Päivittäistavarakauppa
- Teleoperaattorit
- Urheilu
- Vakuutusyhtiöt
- Yksityiset terveyspalvelut

Kuluttajakäyttäytymisen & trendien tutkimukset
Alla esimerkkejä kuluttajakäyttäytymisen ja trendien tutkimuksista.
Suomalaiset mediankäyttäjinä
Kuluttamisen ja vapaa-ajan trendit
Neljä megatrendiä, jotka liikuttavat ruokaharrastajia
Mediakulutus
Tavoittavuudet TV:ssä
Tuoreimmat TV ja Total TV -katseluluvut - Finnpanel
Tietoja kaupallisen TV:n voimasta Suomessa – Screenforce
Kaupallinen TV UK:ssa – Thinkbox
Kaupallisen TV:n edustaja Euroopassa – Egta
Tavoittavuudet radiossa
Tuoreimmat radion kuunteluluvut – Finnpanel
Tietoja kaupallisen radion voimasta Suomessa – RadioMedia
Kaupallisen radion edustaja Euroopassa – Egta
Tavoittavuudet digissä
Tuoreimmat digitaalisten yleisöjen luvut – FIAM
IAB Finland Suomen digitaalisen markkinoinnin yhdistys
IAB Europe Euroopan digitaalisen markkinoinnin yhdistys
Tavoittavuudet uutismediassa ja lifestylessa
Lukijamäärät ja kokonaistavoittavuus – Kansallinen mediatutkimus KMT
Tietoja aikakausimedian voimasta Suomessa – Aikakausmedia
Tietoja uutismedian voimasta Suomessa – Sanomalehtien liitto
Poimintoja mediaryhmien tutkimustuloksista
Televisio ja videopalvelut nyt ja tulevaisuudessa -tutkimus
Live-katselu on edelleen suosituin tapa kuluttaa TV-sisältöjä
Audiopalvelujen käyttö kasvaa
Suomen suurin digimarkkinoinnin tutkimus
Hesarilla vaikutat kuluttajiin ennen aamuyhdeksää
KMT: Helsingin Sanomien lukijamäärä säilyi ennallaan, ET Terveys ja Hyvä Terveys saivat lisää lukijoita
Ajankohtaista tutkimustietoa

Mainonnan ympäristöväittämät johtavat kuluttajia harhaan

Sanoma tutki: Mainonnan rooli tietolähteenä korostuu huonekalujen ja sisustustarvikkeiden hankinnassa

Sanoma tutki: Vastuullisesti tuotettujen vaatteiden ostaminen koetaan hankalaksi

Sanoma tutki: Kotimaan vetovoima matkakohteena jatkuu

Näköislehden välisivumainonta erottuvaa ja elämyksellistä

Elämäntyyli ja arvopohjaiset päätökset vaikuttavat yhä enemmän autoiluun ja liikkumiseen
