Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut

Digimainonta

Tavoita asiakkaasi ostopolun eri vaiheissa luotettavassa mediaympäristössä

Tuloksellisia ratkaisuja kaikkiin digimainonnan tarpeisiin

Sanoman digiverkostossa tavoitat suurimman osan suomalaisista ja rakennat tuloksellisia kampanjoita koko asiakaspolulle – aina brändin rakentamisesta liikenteen ohjaukseen, kaupan kotiuttamiseen ja lisämyyntiin.
 

89 %

eli 3,4 miljoonaa ihmistä tavoitetaan viikoittain Sanoman digikanavissa. Voimme ylpeydellä sanoa, että tunnemme suomalaiset ja heidän mediankäyttönsä.

300 miljoonaa

kohtaamispistettä syntyy Sanoman digikanavissa viikottain. Se on valtava määrä dataa sinun hyödyksesi.

1000+

kohdennusmahdollisuutta, joiden joukosta löydämme oikeat yleisöt juuri sinun tarpeisiisi. Voit valita niin tarkan tai laajan kohdennuksen kuin katsot järkeväksi.

Lähde: Kantar Mind Kuluttaja 2023

Sanoman digiverkosto

Sanoman kattavan digiverkoston (Sanoma RON = Sanoma Run On Network) kotimainen laatusisältö on aina turvallinen mediaympäristö viestillesi. Verkosto koostuu kotimaisista suomalaisten suosimista sivustoista ja palveluista.
 

  • Helsingin Sanomat
  • Soppa 365
0/0

    Mitä haluat saavuttaa digimainonnalla?

    Tunnettuus

    Näyttävät pinnat, videot ja laaja tavoittavuus auttavat kasvattamaan tunnettuuttasi ja brändiäsi.

    Paraati
    Pystyparaati
    Digikokosivu
    Paraati + tapetti
    Videotapetti
    Välisivut
    Ruutu Premium
    Monikanavainen uutismedia
    Monikanavainen aikakausmedia

     

    Harkinta

    Näytä asiakkaillesi, miksi valita brändisi, ja herätä kiinnostus harkintavaiheessa.

    Natiivinosto
    Karuselli
    Digikokosivuliite
    Tarina
    Feed-pohjainen paraati
    Feed-pohjainen digikokosivu
    Dynaaminen digikokosivu karusellilla
    Artikkelivideo
    Sanoma Reach
     

    Päätös

    Taktisilla ratkaisuilla kasvatat nopeasti liikennettä ja konversioita.

    CPC-paketti
    Somenosto
    Tuotenosto
    Feed-pohjainen pystyparaati (CPC)
    Bumper Ad
    Feed-pohjainen instream-video (CPM)
    Tulospohjainen natiivi (CPC)

     

    Millaisia digiratkaisuja haluat hyödyntää?

    Näyttöpohjainen display-mainonta (CPM)

    Tavoita kohderyhmäsi laajasti maan suosituimmissa digimedioissa kaikilla päätelaitteilla.

    Lue lisää

    Lue lisää
    Tulospohjainen display-mainonta (CPC)

    Ohjaa liikennettä tehokkaasti tuotteesi tai palvelusi pariin. Maksat vain klikeistä!

    Lue lisää

    Lue lisää
    Aikapohjainen display-mainonta (CPD)

    Varmista digimainoksellesi näkyvyys koko päiväksi samassa mainospaikassa.

    Lue lisää

    Lue lisää
    Feed-pohjainen display-mainonta

    Tee personoitua, vaikuttavaa display-mainontaa kustannustehokkaasti.

    Lue lisää

    Lue lisää
    Rich Media -mainonta

    Kiinnitä huomio ja esittele useita tuotteita tai viestejä samassa mainosratkaisussa.

    Lue lisää

    Lue lisää
    Digitaaliset liiteratkaisut

    Tavoita uusia asiakkaita printtiliitteen jatkeena myös digitaalisessa ympäristössä.

    Lue lisää

    Lue lisää
    Ohjelmallinen ostaminen

    Osta mediatilaa, optimoi ja hyödynnä dataa tehokkaasti ja reaaliaikaisesti.

    Lue lisää

    Lue lisää
    Facebook ja Instagram-mainonta

    Hyödynnä Sanoman asiantuntijoiden toteuttamaa somemainontaa ja tavoita potentiaalisimmat asiakkaasi.

    Lue lisää

    Lue lisää
    Google Ads -mainonta

    Hyödynnä Sanoman, virallisen Google Partnerin, osaamista hakukonemainonnassa.

    Lue lisää

    Lue lisää

    Mikä on kohderyhmäsi?

    Sanoman digiverkostossa voit kohdistaa mainoksesi niin tarkkaan tai laajasti kuin haluat. Oikein kohdennettuna kampanjasi budjetti ei kulu hukkakontakteihin ja mainontaa voidaan näyttää pidempään. Kohdentamisen avulla pienempikin yritys voi mainostaa valtakunnan vahvimmissa medioissa.

    • Data ja kohdentaminen

      Voit kohdentaa digimainontaasi esimerkiksi demografisten tietojen, kiinnostuksen kohteiden tai sijainnin mukaan.

      Lue lisää

      Lue lisää
    • Retargeting

      Retargeting eli uudelleen­markkinointi tavoittaa asiakkaat, jotka jo kävivät kotisivuillasi.

      Lue lisää

      Lue lisää
    • Mukautetut yleisöt

      Mukautettujen yleisöjen avulla voit hyödyntää omaa asiakasrekisteriäsi mainonnan kohdentamiseen Sanoman digimedioissa. 

      Lue lisää

      Lue lisää
    • Yleisöreportteri

      Yleisöreportterin avulla saat syvempää ymmärrystä verkkosivujesi kävijöistä sekä nykyisten ja potentiaalisten asiakkaidesi kuluttajakäyttäytymisestä.

      Lue lisää

      Lue lisää
    • Segmentointi

      Sanoman mediankäyttösegementit auttavat kohderyhmäsi syväymmärryksen lisäämistä sekä uuden potentiaalin tunnistamista.

      Lue lisää

      Lue lisää
    0/0

      Osta digimainontaa Sanoman verkostoon

      Sanoma Ad Manager on mainonnan ostoalusta, jolla voit itse ostaa mainontaa esimerkiksi Helsingin Sanomiin, Ilta-Sanomiin, Aamulehteen ja Satakunnan Kansaan. 

      Tutustu Sanoma Ad Manageriin

      Digimainonnan opas

      Tämä opas tarjoaa kattavan mutta selkeän katsauksen digitaaliseen mainontaan, sen keinoihin ja eri vaiheisiin. Saat käytännön työkaluja tavoitteellisen ja suunnitelmallisen digimainonnan toteuttamiseen.

      Lataa opas

      Suunnittelijan työkalut

      Hinnat ja myyntiehdot

      Katso digimainonnan ratkaisujen hinnat ja myyntiehdot.

      Hinnat ja myyntiehdot.jpg

      Mediatiedot

      Tutustu Sanoman brändien ja tuotteiden mediatietoihin.

      Mediatiedot.jpg

      Aineistotiedot

      Katso digimainonnan aineisto-ohjeet.

      Aineistotiedot

      Yhteystiedot

      Katso Sanoman myynnin ja asiantuntijoiden yhteystiedot.

      Yhteystiedot.jpg

      Näkemyksiä digimainonnasta

      • Markkinoinnin vuosikello ja markkinointisuunnitelma on tuloksellisen markkinoinnin ensimmäinen askel

        Tehokas markkinointi edellyttää suunnitelmallisuutta ja johdonmukaisuutta. Tässä jutussa käymme läpi markkinointisuunnitelman tekemisen tärkeimmät askeleet, voit ladata vuosikellopohjan ja pääset työstämään omaa markkinoinnin vuosikelloasi.

        Tagit

        Asiakasymmärrys ja insight Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
        Julkaistu
        7.10.2025
        Lue lisää
      • Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

        Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

        Tagit

        Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
        Julkaistu
        19.9.2025
        Lue lisää
      • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

        Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
        Julkaistu
        2.9.2025
        Lue lisää
        Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
      • Kohdenna viestisi Sanoma Ad Managerissa puhuttelemalla sinulle tärkeätä kohderyhmää

        Sanoma on jakanut suomalaiset kuluttajat heidän mediankäyttönsä mukaan kahdeksaan eri segmenttiin. Voit käyttää näitä segmenttejä mainontasi kohdentamiseen mainonnan itseostokanava Ad Managerissa.

        Tagit

        Ad Manager Digiratkaisut Näkemyksiä
        Julkaistu
        8.8.2025
        Lue lisää
      • Sanoman instream-videotuotteistus uudistui!

        Tavoita asiakkaasi laadukkaiden tv-ohjelmien, leffojen ja uutismedioiden videosisältöjen parista.

        Tagit

        Digiratkaisut Tuotetietoa TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        6.6.2025
        Lue lisää
      • Pienen ja aloittavan yrityksen markkinointi: näin mainonta auttaa asiakashankinnassa

        Aloittavan yrityksen markkinointi tähtää asiakashankintaan. Se onnistuu, kun perusasiat ovat hallussa. Lue, miten pienen yrityksen markkinointi ja mainonta kannattaa aloittaa!

        Tagit

        Digiratkaisut
        Julkaistu
        15.5.2025
        Lue lisää
      • Tuloksellista mainontaa luotettavassa ympäristössä

        Uutismedia tarjoaa mainostajille luotettavuutta ja turvallisuutta vaihtoehtona sosiaaliselle medialle, kirjoittaa Team Lead, Digital Sales Minna Kruhse.

        Tagit

        Digiratkaisut Omakynä Uutismedia Vastuullisuus
        Julkaistu
        7.5.2025
        Lue lisää
      • Tuloksellista verkkokauppamarkkinointia datan avulla

        Sanoman datayhteistyö ja oman asiakasdatan hyödyntäminen kiihdyttävät yhdessä verkkokaupan asiakasuskollisuutta ja myynnin kasvua. Verkkokaupan markkinointistrategi Mia Lähdesalmi ja Datan Business Manager Veli-Matti Nurmela avaavat, miten dataa kannattaa hyödyntää.

        Tagit

        Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
        Julkaistu
        29.4.2025
        Lue lisää
      • Näin saat B2B-verkkokaupan lentoon ja myynnin kasvuun – Case Sanoma Ad Manager

        Mitä verkkokauppamarkkinointi on B2B-viitekehyksessä, ja miten saadaan aikaan myyntiä ja hankittua uusia asiakkaita? Sanoma B2B:n markkinointipäällikkö Anna Schoschkoff jakaa vinkkinsä yritysten välisestä verkkokauppamarkkinoinnista.

        Tagit

        Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Omakynä
        Julkaistu
        8.4.2025
        Lue lisää
        Anna Schoschkoff, Marketing Manager, Sanoma Media B2B
      • Medialla on väliä – 5 hyvää syytä valita Sanoman digi

        Kun sosiaalisen median alustoilla kuohuu, kotimainen media on vastuullinen ja turvallinen valinta. Product Sales Director Janne Nurmisto listaa viisi hyvää syytä valita digimainonnan kumppaniksi Sanoma.

        Tagit

        Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus
        Julkaistu
        4.4.2025
        Lue lisää
      • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

        Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

        Tagit

        Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        2.4.2025
        Lue lisää
      • Videomainonta: näin onnistut videomainonnassa

        Videomainontaa voi hyödyntää useissa eri medioissa: suoratoistopalveluissa, Youtubessa, sosiaalisessa mediassa tai verkkomedian perinteisillä bannerimainospaikoilla.

        Tagit

        Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Sisältömarkkinointi TV & video
        Julkaistu
        1.4.2025
        Lue lisää

        Asiakastarinat, joista tuli sanomista

        • Vapaus matkustaa raiteilla – VR:n uusi mainonnan konsepti houkuttelee matkalle

          Julkaistu
          23.12.2025
          Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Lämminhenkinen spotti korostaa, että matka on jokaiselle oma, mutta kaikille yhteinen.
          Lue asiakastarina
        • Kinnarin tila rakentaa määrätietoisesti tunnettuutta Sanoman digiverkostossa

          Julkaistu
          18.12.2025
          Brändin tunnettuuden kasvattamisen kivijalkana toimii Sanoma Ad Managerin kautta ostettu jatkuva mainonta.
          Lue asiakastarina
        • Muumimaailman monikanavainen kampanjakokonaisuus herätti positiivisia tunteita kasvatti harkintaa

          Julkaistu
          17.12.2025
          Monimediallisuus toimii ja näkyy tuloksissa. Kun viesti tulee vastaan useammasta mediasta, se jää paremmin mieleen ja puhuttelee aidosti.
          Lue asiakastarina
        • Moomin Arabia otti somen rinnalle Sanoman – merkittävä parannus myyntilukuihin

          Julkaistu
          16.12.2025
          Moomin Arabia on saanut laajempaa näkyvyyttä Sanoman digiverkoston kautta. Huomioarvo, mielikuva ja ostoaikomus ovat kehittyneet hyvään suuntaan.
          Lue asiakastarina
        • Monikanavainen markkinointi on vauhdittanut Sortterin menestystä

          Julkaistu
          15.12.2025
          Sortterin ja Sanoman yhteistyössä kohtaavat kokeilunhalu, vahva tuloshakuisuus ja kotimaiset arvot.
          Lue asiakastarina
        • T-Max ylitti myyntitavoitteensa EM-koriksen ja Radio Rockin voittavalla kokonaisuudella

          Julkaistu
          26.11.2025
          Urheilun ja rockin liitto toi T-Maxille yli 47 %:n tavoittavuuden kohderyhmässä.
          Lue asiakastarina
        • Aurinkotekniikka löysi ketterän tavan kasvattaa näkyvyyttä Sanoma Ad Managerin avulla

          Julkaistu
          25.11.2025
          Monikanavainen näkyvyys kasvatti verkkosivuliikennettä yli 200 % ja vahvisti brändin tunnettuutta.
          Lue asiakastarina
        • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

          Julkaistu
          10.11.2025
          Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
          Lue asiakastarina
        • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

          Julkaistu
          5.11.2025
          Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
          Lue asiakastarina
        • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

          Julkaistu
          4.11.2025
          Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
          Lue asiakastarina
        • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

          Julkaistu
          30.10.2025
          Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
          Lue asiakastarina
        • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

          Julkaistu
          27.10.2025
          Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
          Lue asiakastarina
          Sanoma

          Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

          Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

          Closure

          • Etusivu
          • Ajankohtaista
          • Alueellinen mainonta
          • Asiakastarinat
          • Mediat ja palvelut
          • Tietopankki
          • Suunnittelijan työkalut
          • Osta mainontaa
          • Yhteystiedot
          • Ota yhteyttä

          Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
          Arkisin klo 8-16

          yrityspalvelu@sanoma.fi

          010 80 80 85

          Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

          • Facebook
          • Linkedin

          Footer menu

          • Tietosuoja
          • Responsible Disclosure Statement

          ©2025 Sanoma Media Finland