Alueellinen digimainonta

Alueellinen digi hero.jpg

Alueellinen digimainonta

Alueellisten digiratkaisujemme avulla voit kohdentaa viestisi haluamallesi alueelle niin laajasti tai tarkasti kuin haluat. Monipuoliset vaihtoehdot mahdollistavat kohderyhmäsi oikea-aikaisen puhuttelemisen luotettavassa ja arvostetussa mediaympäristössä. Tutustu!

Geokohdennus

Geokohdennus

Geokohdennus maapallo.png


Sijaintiin perustuvassa kohdennuksessa yhdistetään reaaliaikaisen paikkatiedon lisäksi usein vieraillut sijainnit sekä kirjautumistiedot maakunnan, kaupungin ja postikoodin perusteella. Validoimme paikkakohdennuksen erillisellä teknologialla, jolloin käytössäsi on laadukas yleisö.

  • reealiaikainen sijainti
  • usein vieraillut sijainnit
  • kirjautumistieto
Katso kohdennusmahdollisuudet

Etusivun mainos

Alue- ja paikallismedioiden kiinteät etusivun mainospaikat digissä

IS digikokosivu


Kiinteällä etusivun mainospaikalla tavoitat lähes varmuudella kaikki etusivulla vierailevat kävijät. Etusivun mainospaikka onkin oiva keino ottaa näkyvyys haltuun paikallisesti.  Mainospaikka on kiinteästi etusivulla ja näkyvyys SOV100. Näkyvyys myydään viikoksi kerrallaan.

Sanoma RON Joustava

Sanoma RON Joustava

Paraati Kekäle.png

Sanoma RON Joustava on vaivaton tapa ostaa pieniä yleisöjä, kuten aihesanoja, mukautettuja yleisöjä ja alueellisesti kohdennettua mainontaa. Tämä mainosratkaisu toimii erityisesti pitkäkestoiseen tekemiseen, ja voit kokeilla tarkkojakin kohdennuksia edullisesti. Käytössäsi on kolme näyttävää mainosmuotoa: digikokosivu, paraati ja pystyparaati tai jokin näistä.

Kohdennusmahdollisuudet

konteksti
sijainti
mukautetut yleisöt


Mainosformaatit

digikokosivu
paraati
pystyparaati

Paikallisuus dynaamisesti

Dynaaminen mainonta tarjoaa valtakunnallisille markkinoijille kustannustehokkaan ja ajantasaisen tavan tehdä paikallista, jatkuvaa mainontaa. Bannerien sisältö on helppo päivittää feedin kautta. Kohdentamisessa voidaan käyttää laajasti Sanoman kohdennuskyvykkyyksiä, kuten geo-, kiinnostus- ja kontekstikohdennusta.

Esimerkkejä käyttötarkoituksista

  • Päivittäistavarakauppa, erikoistavakauppa ja autokauppa: valtakunnallinen tarjouskampanja, jossa tuotteet vaihtuvat alueittain
     
  • Päivittäistavarakauppa, erikoistavarakauppa, autokauppa ja palvelut: jatkuva verkkokauppaan ohjaava kampanja, jossa nostetaan esille paikallinen kivijalka/yrittäjä tai paikalliset tuotteet/kohteet

Dynaamiset liiteratkaisut

Dynaamisesti voidaan toteuttaa myös personoituja liiteratkaisuja, joissa eri kampanjatuotteet kohdennetaan eri kohderyhmille. Voit nostaa kampanjan kärkituotteita esille luontevasti ja saada mainoksesta selkeämmän ja rauhallisemman perinteiseen liitemainontaan verrattuna. Dynaamisten mainosten yhteydessä voidaan hyödyntää Sanoman data- ja kohdennuskyvykkyyksiä sekä omaa dataa, kuten segmentointia tai asiakasrekisteriä. Jatkuvaan liitenäkyvyyteen voidaan myös rakentaa helposti useampi vaihtoehtoinen mainospohja, joita voi hyödyntää eri tuote- ja asiakasryhmille pitkin vuotta.

Esimerkkejä käyttötarkoituksista

  • Jatkuva viikoittain

Valtakunnallisten kampanjoiden paikallisuus

Dynaaminen mainonta tarjoaa valtakunnallisille markkinoijille toimivan ja kustannustehokkaan tavan lokalisoida mainonnan sisältöä. Dynaamisuus mahdollistaa jatkuvan mainonnan, joka on aina ajan tasalla. Dynaamisessa mainonnassa bannerien sisältöä on helppo vaihtaa ja päivittää feedin kautta. Kohdentamisessa voidaan käyttää laajasti Sanoman kohdennuskyvykkyyksiä, kuten geo-, kiinnostus- ja kontekstikohdennusta.

Esimerkkejä käyttötarkoituksista

  • Päivittäistavarakauppa, erikoistavakauppa ja autokauppa:
    valtakunnallinen tarjouskampanja, jossa tuotteet vaihtuvat alueittain
     
  • Päivittäistavarakauppa, erikoistavarakauppa, autokauppa ja palvelut:
    jatkuva verkkokauppaan ohjaava kampanja, jossa nostetaan esille paikallinen kivijalka/yrittäjä tai paikalliset tuotteet/kohteet

Digitaalisen mainonnan trendit – kohti tavoitteellista digimainontaa

Oppaamme katsauksen digitaalisen mainonnan tuoreisiin trendeihin, sekä tehokkaita työkaluja matkalle kohti entistä tavoittellisempaa ja suunnitelmallisempaa mainontaa.

Lataa opas

Tutustu hintoihin Sanoma Ad Managerissa

Mainonnan itseostokanavassamme voit kohdistaa mainoksesi näkymään itse määrittelemälläsi alueella.

Sanoma Ad Manageriin

Tätä on Sanoman digi
 

Sanoman digitaalinen verkosto tavoittaa 87 % suomalaisista eli 3,4 miljoonaa ihmistä viikossa.*

Joka viikko verkostomme kautta kertyy keskimäärin 310 miljoonaa sivulatausta**. Se on valtava määrä dataa sinun hyödyksesi.

Yli 300 kohderyhmän joukosta löydämme oikeat yleisöt juuri sinun tarpeisiisi. Voit valita niin tarkan tai niin laajan kohdennuksen kuin katsot järkeväksi.

*kohderyhmä 15–74-vuotiaat, Kantar Mind Kuluttaja 2021
**FIAM, viikot 14–25/2022

 

Lue lisää Sanoman digimarkkinoinnin ratkaisuista